Skocz do zawartości

Ortogonalne renderingi.


jahred6

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam problem :) Mam w maxie zrobiony duży obiekt - restauracja. Potrzebuje porobić renderingi - ortogonalne (bez skrótów persp.)

Czyli na zasadzie przekrojów, wiem jak to zrobić ale clippingiem kamery. Natomiast jak to zrobić z widoku front, back, left i right - nie wiem. Chodzi o to by wnętrze po przekrojeniu nie dostawało światła z zewnątrz i było to całkowicie ortogonalne. JAK :) ?!

 

Z góry dzięki,

 

Oskar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Uczyniwszy zgodnie z poleceniem - powiem że spoko wychodzi ale żeby mieć zakres od stropu do stropu, czyli pełną wysokość pomieszczenia trzeba Lens dać na 0,1mm a FOV na 175 ,oraz -co brutalne- przeskalować obiekt bo tak łapie się jedynie 2/3 kondygnacji. Powiem tak - strasznie parszywa robota - bo budynek mam dość duży wiele elementów wiele photometryków itd. Może jest cos mądrzejszego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki fov, jaka ogniskowa? po cholere? I co najdziwniejsze jakie skalowanie obiektu?

 

Chcesz zrobić przekrój? Bez perspektywy tylko w widoku orto?

 

Wsadzasz kamere do sceny, ustawiasz w kierunku przekroju jak tam sobie wymarzyłeś, włączasz ortographic projection,włączasz clipping do odpowiedniej odległości, włączasz "Show Safe Region" i operując Aspect ratio w oknie ustawnień renderu ustawiasz odpowieni zakres formatu dopasowując go do tej elewacji.

Edytowane przez Marcin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin Nie wiem po co ta cholera ? FOV i lens po to by powiększyć zakres widoku kamery. Zrobiłem zgodnie z Twoją wskazówką i frame zmienia swoje wielkości ale tylko i wyłącznie w zakresie określonym wcześniej przez kamerę (wciąż taki jak w viewporcie)

- może coś źle robię, może się nie rozumiemy. Dzięki.

 

tjviking wiem, ale dzięki.

 

edit : robiąc tak jak poradził Marcin czyli z safe frame utawiając clipping itd. powiększam zakres fov'em i według mnie git.

Edytowane przez jahred6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności