Jump to content

finalRender Stage-1 R3


adek

Recommended Posts

  • Replies 7
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Zmiana strony była planowana już dużo wcześniej, nowe forum, nowy sklep i nowa wiki - nie jest jeszcze idealnie jeśli idzie o działanie, ale cały czas pracują nad nią łącznie z aktualizacją wiki.

Co do samego fajnala to już będzie pewnie ze dwa tygodnie albo i więcej jak można kupić licencje - ja sam od ponad tygodnia mam u siebie ( na razie w wersji ważnej miesiąc, ale z pewnością nabędę ) i muszę przyznać, że sporo tego nowego i dobrego. Jest szybciej szczególnie nowy tryb aa - scanline, i wreszcie są rzeczy, które być powinny jak kamera fizyczna ( z mini podglądem w panelu :)). Jak będzie czas to podrzucę trochę testów na forum.

Edited by La R
Link to comment
Share on other sites

La R: Dobra wiadomość, że jest ktoś tutaj wykorzystujący tego renderera bo wydaje mi się, że tak jakby o nim zapomniano i nie wiem z czego to wynika?

 

Z ceny, jest slaby, wolny?

 

V-Ray bez wątpienia króluje.

Link to comment
Share on other sites

Odpowiedź jest prosta - słaba polityka marketingowa,a konkretnie brak wersji demonstracyjnej. Od początku istnienia fr nigdy nie było takiej wersji. Co prawda zawsze istniała możliwość otrzymania wersji pełnej ograniczonej czasowo, ale trzeba było o nią poprosić,a większości nigdy do głowy by nie przyszło lub są zbyt leniwi na napisanie do producenta. Demo vraya istniało od początku i kto chciał ten brał,a kto chciał więcej bez płacenia szukał pirackiej,a ta była bo było demo - nie ma się co oszukiwać, tych którzy kupili i są zarejestrowani tutaj można by wymienić jednym tchem.

Obecnie ludzie z Cebas pracują na takim demem najnowszego dziecka tak ze już nie długo każdy będzie mógł przetestować również produkt Cebas.

Co do samego fajnala to wypada porównywalnie cenowo z vrayem,a obecnie nawet lepiej bo fr-scatter ( odpowiednik vray scatter ) i IR ( odpowiednik vray RT tylko lepszy ) dostajemy juz w wersji standardowej:).

Na pewno nie jest słaby i radzi sobie ze skomplikowaną sceną lepiej niż produkt konkurencji,a to jak plotką wierzyć dzięki elastycznej architekturze, vray juz teraz nie daje rady zeżreć sceny bez swojego proxy, a dodatki typu vray scatter "wywalają" geometrie poza główny program. Multum opcji dodatkowych działają tylko na korzyść jak choćby wizualne debugowanie sceny. Oferuje więcej szaderów i lepszej jakości choć oczywiście mentala raczej ciężko przeskoczyć w tej kwestii.

Do tego jeszcze finalToon w standardzie.

W wielu przypadkach bywa dużo szybszy niż vray, a w rękach speca wyniki są nie do pobicia na porównywalnym poziomie jakościowym...

...no właśnie w rękach speca. Niestety finalRender jest dużo cięższy do opanowania i wymaga trochę wprawy także nie wystarczy kliknąc na High w presetach i renderzyć.

Oczywiście róży bez kolców nie ma i przed wersją R3 finalRender powoli zaczynał odstawać od reszty, ale...odezwało się comunity i padło "chcemy kamerę fizyczną, chcemy scattera, chcemy photographic tone mapper, chcemy glare i inne" na co cebas proszę bardzo. A co krzaków w R3 to dostało się trochę po stabilności podczas pracy z IR ( praktycznie w 9 na 10 przypadków crash przy próbie tworzenia podglądu w panelu kamery i jednoczesnym liczeniu w ActiveShade ) i jedynie kierowanie się powiedzeniem "wolniej jedziesz dalej zajedziesz" może uratować. Także nie pocieszony jestem z faktu braku pełnego wsparcia dla maxowego IES light, ale to podobno wynika z faktu "mental ray only".

To tak pokrótce, trochę może chaotycznie, ale mam nadziej, że da się z tego wyciągnąć wnioski.

Ogólnie gorąco polecam i namawiam do zapoznania się jak wyjdzie demo. Jest to mój render z wyboru i jeszcze mnie zawiódł :).

Link to comment
Share on other sites

La R to Twoje ostatnie zdanie trochę mnie zaniepokoiło ;)

Bardzo chciałem wypróbować final rendera ale od dwóch dni nie mogę się wbić na strony cebasa. Triala darmo szukać, więc chciałem spróbować czegokolwiek nawet może być nawet pirat ale tam nie ma żadnej instrukcji i nawet nie mogę tego zainstalować dobrze. Może mi ktokolwiek napisać gdzie to trza zainstalować żeby śmigało? bo przy instalacji trzeba wybrać odpowiednie katalogi. Oczywiście to tylko tak dla kilkudniowych prób, no chyba że jest gdzieś ten trial z instrukcją.

Link to comment
Share on other sites

Wersja demo będzie za czas jakiś - takie przynajmniej informacje dostałem od Cebas, na forum także wiele razy było głoszone, a żeby otrzymać wersję trial trzeba napisać na [email protected] ewentualnie [email protected]. Strona obecnie jest niedostępna, w ogóle wygląda jakby się pod ziemie zapadli - bardzo dziwne. Działa jedynie stare forum pod http://www.cebas.de/forums/smf/index.php i widać, że powoli napięcie rośnie zwłaszcza, że żaden z pracowników się jeszcze w tej sprawie nie wypowiedział :|.

Trochę sobie testowałem ten system IR i no cóż, nie jest to o czym bym do końca marzył, ale ogólnie daje radę i niewątpliwym plusem jest to, że nie ma ograniczeń co do użytych materiałów, obiektów i innych elementów. IR jest taką "małą" kopią silnika głównego. Wielu użytkowników raportuje ciągłe wywalanie się, ja nie mam tego problemu. Z tego co zrozumiałem głównym powodem wysypki jest próba włączenia ActiveShade na starych scenach, a te bez resetu ustawień rendera będą się tak właśnie wywalać.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy