Intruder Napisano 1 Grudzień 2009 Napisano 1 Grudzień 2009 Hej, to bardzo krótki temacik, a raczej prośba o podsunięcie pomysłu na rozwiązanie problemu. Renderuję dość nieskomplikowaną animację na 2 nowych Xeonach w 3D MAXie i V-ray. Ponieważ nie ma tu kompletnie żadnych fajerwerków użyłem dość prostych materialów otoczenia z lekkim odbiciem bez glossu oraz obiekt poruszający się w nim z odrobiną chromu posiadającego gloss 0.94. Animacja renderowana jest na 2 najnowszych Xeonach 3.33GHz (bazowanych na Nehalemie). W sumie na turbo z HT renderowanie odbywa się na 16 wątkach więc "robaczki" renderujące ganiają gromadkami po całej klatce filmu. PROBLEM : okienka wątków renderujących zasuwają szybciutko po całej scenie, a te które natrafią na chrom (24 subdivs) tkwią na nim dość długo, podczas gdy renderujące otoczenie dalej się uwijają. Problemem jest to, że dochodzi do sytuacji, gdy na obrazku pozostaje np. 4-6 wątków na chromie, a pozostałe kończą pracę i są "idle". Czy jest jakiś sposób aby ustawić MAXa (2009) tak aby wątki, które zakończą pracę przekazywały swą moc obliczeniową tym nadal pracującym? Przez taką sytuację tracimy na każdej klatce sporo czasu i mocy przerobowych. Biorąc pod uwagę, że animacja jest w full HD daje to spore opóźnienia. Czy możecie podsunąć jakieś rozwiązanie? (Multi-threading oczywiście jest włączony)
uncle Napisano 1 Grudzień 2009 Napisano 1 Grudzień 2009 renderowanie od srodka obrazku do jego krawedzi przezwaznie przyspiesza render znaczaco, a tak poza tym to sie nie da, albo o tym nie slyszalem;)
kannu Napisano 1 Grudzień 2009 Napisano 1 Grudzień 2009 serwus :) nie ten dział. tutaj pokazujemy animacje . Powinieneś się udać do riging and animations . wątek do przeniesienia :) pozdrawiam i zyczę powodzenia :) http://www.kannu3d.com/ Łukasz Kowalik 3D
Traitor Napisano 1 Grudzień 2009 Napisano 1 Grudzień 2009 Zmniejsz wielkosc bucketow i licz od srodka jak pisal uncel.
PICsell Napisano 1 Grudzień 2009 Napisano 1 Grudzień 2009 Zmniejszenie wielkości bucketów pomoże, ale pewnie rendertime wzrośnie. Może puścić animację w dwóch procesach? Tzn. 2 maxy renerujące 2 części animacji. Nie testowałem, nie wiem jak wpłynie to na prędkość. Ot, strzelam.
streaker Napisano 1 Grudzień 2009 Napisano 1 Grudzień 2009 Zysk z 'nie oczekiwania' na duże buckety chromu będzie większy niż strata z powodu zmniejszenia ich rozmiarów. Wersja z dwoma maxami również jest możliwa, ale ma swoje wady - dwa maxy - dwa razy więcej zjedzonej pamięci.
Intruder Napisano 2 Grudzień 2009 Autor Napisano 2 Grudzień 2009 Wielkie dzięki :) Faktycznie o tych rozwiązaniach nie pomyślałem. Głównie mówię o rozmiarze bucketów. Przy tej rozdzielczości to faktycznie ma duży sens. Odpalanie 2 maxów w tej chwili odpada, bo szkoda czasu na robienie testów z renderowaniem klatek naprzemiennie. Jeszcze raz wielkie dzięki!!
PICsell Napisano 2 Grudzień 2009 Napisano 2 Grudzień 2009 Ale czemu chcesz renerować naprzemiennie? 0-50 komp 1 50-100 komp 2.
Intruder Napisano 8 Grudzień 2009 Autor Napisano 8 Grudzień 2009 ale to się renderuje na jednym kompie. Drugi, słabszy z C2Q Extreme 3.0 służy tylko do budowania geometrii. Ważne aby na jednym mozna było pracować, gdy ten z 16 wątkami renderuje.
PICsell Napisano 8 Grudzień 2009 Napisano 8 Grudzień 2009 To niech sobie renderuje, C2Q też możesz wykorzystać ustawiając sobie przydział wątków. Chyba że scena jest ramo-żerna to sobie nie popracujesz wtedy.
Intruder Napisano 13 Grudzień 2009 Autor Napisano 13 Grudzień 2009 Praca skończona :) udało się i ładnie i w terminie. Wielkośc bucketów "odmieniła moje życie" :D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się