Skocz do zawartości

16 wątków CPU - jak wykorzystać?


Intruder

Ile wątków wykorzystujesz przy renderowaniu?  

21 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Ile wątków wykorzystujesz przy renderowaniu?

    • 2 lub mniej
    • od 2 do 4
    • od 4 do 8
    • od 8 do 16
    • od 16 do 24
      0
    • mam własną dużą farmę
    • dzierżawię dużą farmę
      0


Rekomendowane odpowiedzi

Hej, to bardzo krótki temacik, a raczej prośba o podsunięcie pomysłu na rozwiązanie problemu.

Renderuję dość nieskomplikowaną animację na 2 nowych Xeonach w 3D MAXie i V-ray. Ponieważ nie ma tu kompletnie żadnych fajerwerków użyłem dość prostych materialów otoczenia z lekkim odbiciem bez glossu oraz obiekt poruszający się w nim z odrobiną chromu posiadającego gloss 0.94.

 

Animacja renderowana jest na 2 najnowszych Xeonach 3.33GHz (bazowanych na Nehalemie). W sumie na turbo z HT renderowanie odbywa się na 16 wątkach więc "robaczki" renderujące ganiają gromadkami po całej klatce filmu.

 

PROBLEM : okienka wątków renderujących zasuwają szybciutko po całej scenie, a te które natrafią na chrom (24 subdivs) tkwią na nim dość długo, podczas gdy renderujące otoczenie dalej się uwijają. Problemem jest to, że dochodzi do sytuacji, gdy na obrazku pozostaje np. 4-6 wątków na chromie, a pozostałe kończą pracę i są "idle". Czy jest jakiś sposób aby ustawić MAXa (2009) tak aby wątki, które zakończą pracę przekazywały swą moc obliczeniową tym nadal pracującym? Przez taką sytuację tracimy na każdej klatce sporo czasu i mocy przerobowych. Biorąc pod uwagę, że animacja jest w full HD daje to spore opóźnienia. Czy możecie podsunąć jakieś rozwiązanie?

(Multi-threading oczywiście jest włączony)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Wielkie dzięki :) Faktycznie o tych rozwiązaniach nie pomyślałem. Głównie mówię o rozmiarze bucketów. Przy tej rozdzielczości to faktycznie ma duży sens. Odpalanie 2 maxów w tej chwili odpada, bo szkoda czasu na robienie testów z renderowaniem klatek naprzemiennie.

Jeszcze raz wielkie dzięki!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności