nieuchron Napisano 3 Grudzień 2009 Share Napisano 3 Grudzień 2009 Witam wszystkich użytkowników. Jestem początkującym użytkownikiem 3dsa i mam problem z uzyskaniem pewnej formy, która jest mi potrzebna do konkretnego projektu. Szukałem rozwiązania lub czegoś co mogło mi pomóc po różnych tutorialach, niestety bez skutku. Wydaje mi się, że sprawa nie jest trudna do zrobienia, ale mimo to przerasta moje umiejętności. Co do samej formy chodzi mi o taki wir jak tu: Jeśli ktoś umiałby zrobić tego typu kształt z siatki 3d, i miałby ochotę podzielić się to wiedzą to proszę o jakąś instrukcję napisaną w przystępny języku dla początkującego użytkownika 3dsa. PS. Jest to mój pierwszy post na tym forum więc proszę o wyrozumiałość. Z góry dziękuję i pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucek Napisano 3 Grudzień 2009 Share Napisano 3 Grudzień 2009 1. zrobiłbym plane z trisów 2. wyciął booleanem kółko 3. Uporządkował siatę 4.Włączył soft selection i przesunął w dół kółko (musisz się pobawić z ustawieniami) 5. Zaznaczył wszystkie edge 6. make shape from selection 7.Enable in viewport (i ustaw sobie thickness mniejsze) 8 convert to editable poly No i chyba tyle, ale nie mam maxa więc ręki se uciąć nie dam. Możesz potraktować siatę noise'm bo ona taka równa chyba nie jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 3 Grudzień 2009 Share Napisano 3 Grudzień 2009 Tworzysz plane z dużą ilością segmentów (50 x 50 na przykład). Wchodzisz na poziom manipulacji vertexami, zaznaczasz vertexna środku plane'a, włączasz soft selection, ustawiasz zasięg żeby obłąj tyle powierzchni ile potrzebujesz i przesuwasz vertex w dół. Usuwasz go i ewentualnie dajesz modyfikator turbo smooth. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieuchron Napisano 4 Grudzień 2009 Autor Share Napisano 4 Grudzień 2009 Bardzo dziękuję za pomoc i tak rychły odzew. Wyszło mi coś takiego: I nie wiem czy to ja coś źle zrobiłem, czy wy nie zwróciliście uwagi na to, ze tworzące tej tulei są skręcone spiralnie. Tak jak tu na rzucie z góry: Na tym zależy mi najbardziej, bo ten model potrzebny mi jest do narysowania takiej konstrukcji jak na powyższym zdjęciu. Wydaje mi się, że to są nałożone na siebie współpłaszczyznowo o jednakowym promieniu dolnym i górnym tuleje, z tym, że jedna skręcona jest w zgodnie z ruchem wskazówek zegara, druga przeciwnie, a trzecia wygląda tak jak ta którą zrobiłem przy waszej pomocy. Dałoby rade coś takiego zrobić w maxie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PICsell Napisano 4 Grudzień 2009 Share Napisano 4 Grudzień 2009 (edytowane) Stwórz geosphere, usuń jej połowę i zmodyfikuj ją pod swój kształt. Modyfikator FFD będzie pomocny. Pozostałe rozwiązania będą już bardziej skomplikowane. Edytowane 4 Grudzień 2009 przez PICsell Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ptaszek Napisano 4 Grudzień 2009 Share Napisano 4 Grudzień 2009 hej.. taki efekt by Cie zadowalal? Jak tak to napisze Ci jak to zrobic w b.prosty sposob. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieuchron Napisano 10 Grudzień 2009 Autor Share Napisano 10 Grudzień 2009 Bardzo chętnie zobaczę jak to zrobiłeś. Wydaje mi się, że to jest to czego szukam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sly Napisano 10 Grudzień 2009 Share Napisano 10 Grudzień 2009 Obawiam się że to nie jest to czego szukasz. Obiekt z referencji nie jest wykonany z Plejna (plane) - raczej z lejka/tuby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi