Gość jabal Napisano 5 Grudzień 2009 Napisano 5 Grudzień 2009 Witam, Jestem żółtodziobem w kwestiach renderowania. Mam pewien problem, który wymaga pomocy :) Chcę wyrenderować animację z użyciem VRay'owej kamery. Niestety w animacji używanie DOV w kamerze VRay'owej dramatycznie zwiększa czas animacji. Kiedyś usłyszałem, że zamiast DOV w kamerze można renderować (sic!) zapis o DOV odczytywany przez AE3 nie będący jednak częścią wyrenderowanej klatki. Nie jestem pewien czy wyrażam się jasno. Chodzi o to, że renderuje się normalnie klatki (bez użycia DOV w kamerze VRay'owej), a potem renderuje dodatkowo (coś?) mapę głębi ostrości. Będę wdzięczny za każdą pomoc, za ewentualny pomysł na jakieś alternatywne rozwiązanie również. Pozdrawiam, Tomek
tweety Napisano 5 Grudzień 2009 Napisano 5 Grudzień 2009 DOV? Raczej DOF :) Depth of Field czyli po prostu głębia ostrości. Renderujesz sobie klatki normalnie. Bez DOF'a vrayowego. Teraz potrzebujesz tylko kanału "zdepth", który to pomoże ci w postprodukcji dodać właśnie taką głębię. Kanał Zdepth ustawisz w Render elements. Po prostu podczas liczenia finalnych klatek animacji wrzuć do render elements Zdepth. Jak to ustawić? No cóż, wujek google i żelazne nerwy na pewno Ci pomogą. Podpowiem tylko, że ustawienie tego w 3dsmax to tylko połowa sukcesu. Trzeba to jeszcze będzie poprawnie wrzucić do jakiegoś programu (AfterEffects, Photoshop, co innego?) w którym poskładasz te klatki (klatkę). Taki effect: Lens blur się nazywa i tam mnogość opcji zapewne Cię wystraszy. Tam właśnie zapisany ówcześnie do .tga kanał zdepth wrzucisz. Pozdrawiam
Hynol Napisano 5 Grudzień 2009 Napisano 5 Grudzień 2009 Tak - tylko takie rozwiązanie ma jeden poważny mankament o którym trzeba wspomnieć. DOF z afterów i shopa ma niemiły antyaliasing na krawędziach nachodzących na obszary o innym stopniu rozmycia. No i trzeba ustawić zmin i zmax dla maksymalnych wartości w całej animacji, żeby nie było problemu z animacją focusa.
tweety Napisano 5 Grudzień 2009 Napisano 5 Grudzień 2009 No tak, z tym AA to faktycznie czasami szlag trafia. Ale coś za coś. Albo liczy się wolno z DOF'em image'owym albo wypluwa się szybką zdepth mapę i walczy w AEF.
Gość jabal Napisano 5 Grudzień 2009 Napisano 5 Grudzień 2009 Oczywiście, że DOF! Połączyłem DOF z FOV... Tak to bywa jak się pisze w nocy po kilku drynach :) Dziękuję za odpowiedzi. Dokładnie o to pytałem! No nic, zatem siadam i będę próbował!!
SWRSC Napisano 5 Grudzień 2009 Napisano 5 Grudzień 2009 zaintersuj się pluginem "DOF pro" do photoshopa. Unikniesz problemu niemiłego AA. Plugin automatem wstawi Ci DOF do całej animki.
Gość jabal Napisano 5 Grudzień 2009 Napisano 5 Grudzień 2009 Problem w tym, że DOF pro nie specjalnie nadaje się do After Effects'a. Trzeba używać maskowania żeby to zadziałało. Zatem dla pojedynczej klatki pomysł jest świetny, ale do animacji chyba już niespecjalnie... Nie wiem. Muszę sprawdzić jak czasowo to lepiej wygląda - czy puszczać render z maxa (jedna klatka około 1h) - albo popróbować z tym DOF pro...
biglebowsky Napisano 5 Grudzień 2009 Napisano 5 Grudzień 2009 Do Aftera jest Frischluft Lenscare. Przyzwoity stosunek jakości do szybkości. Dof Pro daje lepsze rezultaty, jednak jest znacznie wolniejszy i operowanie na sekwencjach plików jest kłopotliwe, szczególnie jeśli chce się zmieniać obiekt focusu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się