Skocz do zawarto艣ci

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

Jestem 偶贸艂todziobem w kwestiach renderowania. Mam pewien problem, kt贸ry wymaga pomocy :) Chc臋 wyrenderowa膰 animacj臋 z u偶yciem VRay'owej kamery. Niestety w animacji u偶ywanie DOV w kamerze VRay'owej dramatycznie zwi臋ksza czas animacji. Kiedy艣 us艂ysza艂em, 偶e zamiast DOV w kamerze mo偶na renderowa膰 (sic!) zapis o DOV odczytywany przez AE3 nie b臋d膮cy jednak cz臋艣ci膮 wyrenderowanej klatki.

 

Nie jestem pewien czy wyra偶am si臋 jasno. Chodzi o to, 偶e renderuje si臋 normalnie klatki (bez u偶ycia DOV w kamerze VRay'owej), a potem renderuje dodatkowo (co艣?) map臋 g艂臋bi ostro艣ci.

 

B臋d臋 wdzi臋czny za ka偶d膮 pomoc, za ewentualny pomys艂 na jakie艣 alternatywne rozwi膮zanie r贸wnie偶.

 

Pozdrawiam,

Tomek

  • Odpowiedzi 7
  • Wy艣wietle艅 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

DOV? Raczej DOF :)

 

Depth of Field czyli po prostu g艂臋bia ostro艣ci.

 

Renderujesz sobie klatki normalnie. Bez DOF'a vrayowego.

Teraz potrzebujesz tylko kana艂u "zdepth", kt贸ry to pomo偶e ci w postprodukcji doda膰 w艂a艣nie tak膮 g艂臋bi臋. Kana艂 Zdepth ustawisz w Render elements. Po prostu podczas liczenia finalnych klatek animacji wrzu膰 do render elements Zdepth.

 

Jak to ustawi膰? No c贸偶, wujek google i 偶elazne nerwy na pewno Ci pomog膮.

Podpowiem tylko, 偶e ustawienie tego w 3dsmax to tylko po艂owa sukcesu. Trzeba to jeszcze b臋dzie poprawnie wrzuci膰 do jakiego艣 programu (AfterEffects, Photoshop, co innego?) w kt贸rym posk艂adasz te klatki (klatk臋).

Taki effect: Lens blur si臋 nazywa i tam mnogo艣膰 opcji zapewne Ci臋 wystraszy. Tam w艂a艣nie zapisany 贸wcze艣nie do .tga kana艂 zdepth wrzucisz.

 

Pozdrawiam

Napisano

Tak - tylko takie rozwi膮zanie ma jeden powa偶ny mankament o kt贸rym trzeba wspomnie膰. DOF z after贸w i shopa ma niemi艂y antyaliasing na kraw臋dziach nachodz膮cych na obszary o innym stopniu rozmycia. No i trzeba ustawi膰 zmin i zmax dla maksymalnych warto艣ci w ca艂ej animacji, 偶eby nie by艂o problemu z animacj膮 focusa.

Napisano

No tak, z tym AA to faktycznie czasami szlag trafia. Ale co艣 za co艣. Albo liczy si臋 wolno z DOF'em image'owym albo wypluwa si臋 szybk膮 zdepth map臋 i walczy w AEF.

Napisano

Oczywi艣cie, 偶e DOF! Po艂膮czy艂em DOF z FOV... Tak to bywa jak si臋 pisze w nocy po kilku drynach :)

 

Dzi臋kuj臋 za odpowiedzi. Dok艂adnie o to pyta艂em!

 

No nic, zatem siadam i b臋d臋 pr贸bowa艂!!

Napisano

zaintersuj si臋 pluginem "DOF pro" do photoshopa. Unikniesz problemu niemi艂ego AA. Plugin automatem wstawi Ci DOF do ca艂ej animki.

Napisano

Problem w tym, 偶e DOF pro nie specjalnie nadaje si臋 do After Effects'a. Trzeba u偶ywa膰 maskowania 偶eby to zadzia艂a艂o. Zatem dla pojedynczej klatki pomys艂 jest 艣wietny, ale do animacji chyba ju偶 niespecjalnie... Nie wiem. Musz臋 sprawdzi膰 jak czasowo to lepiej wygl膮da - czy puszcza膰 render z maxa (jedna klatka oko艂o 1h) - albo popr贸bowa膰 z tym DOF pro...

Napisano

Do Aftera jest Frischluft Lenscare. Przyzwoity stosunek jako艣ci do szybko艣ci.

Dof Pro daje lepsze rezultaty, jednak jest znacznie wolniejszy i operowanie na sekwencjach plik贸w jest k艂opotliwe, szczeg贸lnie je艣li chce si臋 zmienia膰 obiekt focusu.

Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci