duhh Napisano 5 Grudzień 2009 Napisano 5 Grudzień 2009 Podobno jest taka funkcja w 3d maksie, która pozwala na nakładanie gradientu na np. wymodelowany teren w taki sposób, ze wuglada to później jak model hipsometryczny terenu - od ciemnozielonego koloru na dolnych warstwach, po brazowy u góry. jak nazywa się ta funkcja i gdzie ja odnaleźć. dzięki za pomoc. pozdr
kozioo Napisano 5 Grudzień 2009 Napisano 5 Grudzień 2009 UVW planar w płaszczyźnie pionowej + odpowiedni gradient w slocie diffuse materiału. Włala;)
Loki Napisano 5 Grudzień 2009 Napisano 5 Grudzień 2009 Compound Object -> Terrain. W helpie jest ładnie opisane jak i o co z tym chodzi. Jest tam właśnie opcja kolorowania w zależności od wysokości. Ale trzeba zrobić odpowiednio teren (w sumie do tego to służy).
biglebowsky Napisano 5 Grudzień 2009 Napisano 5 Grudzień 2009 No i dlatego kozioo napisał "UVW planar w płaszczyźnie pionowej" a więc w osi X albo Y a nie Z.
ptaszek Napisano 5 Grudzień 2009 Napisano 5 Grudzień 2009 Zeby sie przyczepic to rozne softy maja rozne osie pionowe/poziome :P
Rekomendowane odpowiedzi