ciastuch Napisano 17 Grudzień 2009 Napisano 17 Grudzień 2009 Cześć. Mam mały problem z kaustyką, mianowicie wyskakują mi te dziwne zielone plamy na renderze. Nie wiem skąd, co moze byc tego powodem: Jeżeli macie jakiś pomysł, dajcie znać. Proszę. Dzieki z góry - Ciastuch.
silverfox Napisano 17 Grudzień 2009 Napisano 17 Grudzień 2009 skala obiektów jest zgodna z rzeczywistą?
Hynol Napisano 17 Grudzień 2009 Napisano 17 Grudzień 2009 Co to za kaustyka? fake GI czy Caustics? Jakie silniki do GI?
Bacry Napisano 17 Grudzień 2009 Napisano 17 Grudzień 2009 płyn w butelce jest źle wymodelowany. powinien wychodzić poza ścianki a nie do wewnątrz. a te plamy to mogą być photony jeżeli jest ich mało i się rozpraszają w całym wszechświecie.
ciastuch Napisano 18 Grudzień 2009 Autor Napisano 18 Grudzień 2009 to takie pierwsze ztarcie na słabym kompie z kaustyką. Niestety większe kombinowanie z ustawieniami wiąże się z długim oczekiwaniem na render i przeliczanie wszystkiego. Hynol - to caustics w vray'u. Silniki to: primary:irradiance map, secondary: light cache. Ustawiałem tak, bo nie wiem w sumie jak powinno być, a na takich ustawieniach wczesniej sie bawiłem. Bacry - Masz racje co do płynu. Zrobiłem na szybko coby zobaczyć jak kaustyka bedzie wychodziła z płynem. Dlaczego te fotony rozpraszają się w taki dziwny sposób ( rozrzucone tak nieregularnie) i dlaczego tworzą takie plamy, czemu są takie duże?
Bacry Napisano 19 Grudzień 2009 Napisano 19 Grudzień 2009 Dlaczego tak jest to już pytanie nie do mnie :D Tutoriali do vraya i caustyki jest mnóstwo. chociażby tutaj: http://en.9jcg.com/comm_pages/blog_content-art-59.htm albo tutaj: http://www.vray.com/vray_for_3ds_max/manual/vray_for_3ds_max_caustics_examples.shtml
ciastuch Napisano 20 Grudzień 2009 Autor Napisano 20 Grudzień 2009 Hm, no tutoriale potrafie sobie odnaleźć za pomocą wujka google:) Ale nigdzie nie jest wytłumaczone dlaczego dzieje sie w ten sposób z tymi fotonami jak u mnie i dlatego zwracam sie własnie z tym na forum.:)
Hynol Napisano 20 Grudzień 2009 Napisano 20 Grudzień 2009 Zwiększ radius w caustics. Wyłącz GI caustics i zobacz czy błędy są po stronie kaustyki czy GI kaustyki.
Bacry Napisano 20 Grudzień 2009 Napisano 20 Grudzień 2009 no jak nie jest wytłumaczone jak jest np tutaj: http://www.vray.com/vray_for_3ds_max/manual/vray_for_3ds_max_caustics_examples.shtml
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się