ciastuch Napisano 17 Grudzień 2009 Share Napisano 17 Grudzień 2009 Cześć. Mam mały problem z kaustyką, mianowicie wyskakują mi te dziwne zielone plamy na renderze. Nie wiem skąd, co moze byc tego powodem: Jeżeli macie jakiś pomysł, dajcie znać. Proszę. Dzieki z góry - Ciastuch. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
silverfox Napisano 17 Grudzień 2009 Share Napisano 17 Grudzień 2009 skala obiektów jest zgodna z rzeczywistą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ciastuch Napisano 17 Grudzień 2009 Autor Share Napisano 17 Grudzień 2009 Tak, skala sie zgadza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 17 Grudzień 2009 Share Napisano 17 Grudzień 2009 Co to za kaustyka? fake GI czy Caustics? Jakie silniki do GI? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 17 Grudzień 2009 Share Napisano 17 Grudzień 2009 płyn w butelce jest źle wymodelowany. powinien wychodzić poza ścianki a nie do wewnątrz. a te plamy to mogą być photony jeżeli jest ich mało i się rozpraszają w całym wszechświecie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ciastuch Napisano 18 Grudzień 2009 Autor Share Napisano 18 Grudzień 2009 to takie pierwsze ztarcie na słabym kompie z kaustyką. Niestety większe kombinowanie z ustawieniami wiąże się z długim oczekiwaniem na render i przeliczanie wszystkiego. Hynol - to caustics w vray'u. Silniki to: primary:irradiance map, secondary: light cache. Ustawiałem tak, bo nie wiem w sumie jak powinno być, a na takich ustawieniach wczesniej sie bawiłem. Bacry - Masz racje co do płynu. Zrobiłem na szybko coby zobaczyć jak kaustyka bedzie wychodziła z płynem. Dlaczego te fotony rozpraszają się w taki dziwny sposób ( rozrzucone tak nieregularnie) i dlaczego tworzą takie plamy, czemu są takie duże? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 19 Grudzień 2009 Share Napisano 19 Grudzień 2009 Dlaczego tak jest to już pytanie nie do mnie :D Tutoriali do vraya i caustyki jest mnóstwo. chociażby tutaj: http://en.9jcg.com/comm_pages/blog_content-art-59.htm albo tutaj: http://www.vray.com/vray_for_3ds_max/manual/vray_for_3ds_max_caustics_examples.shtml Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ciastuch Napisano 20 Grudzień 2009 Autor Share Napisano 20 Grudzień 2009 Hm, no tutoriale potrafie sobie odnaleźć za pomocą wujka google:) Ale nigdzie nie jest wytłumaczone dlaczego dzieje sie w ten sposób z tymi fotonami jak u mnie i dlatego zwracam sie własnie z tym na forum.:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 20 Grudzień 2009 Share Napisano 20 Grudzień 2009 Zwiększ radius w caustics. Wyłącz GI caustics i zobacz czy błędy są po stronie kaustyki czy GI kaustyki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 20 Grudzień 2009 Share Napisano 20 Grudzień 2009 no jak nie jest wytłumaczone jak jest np tutaj: http://www.vray.com/vray_for_3ds_max/manual/vray_for_3ds_max_caustics_examples.shtml Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
guru Napisano 21 Grudzień 2009 Share Napisano 21 Grudzień 2009 zwieksz ilosc fotonow i zmniejsz radius. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się