Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Mam obiekt, na którym chcę zastosować VRDM, ale tylko na wybranych face'ach. Nie mam pojęcia jak i czy w ogóle da radę to uczynić. PolySelect przed modyfikatorem VRDM nie działa. Wiadomo, że tam, gdzie tekstura dla VRDM będzie czarna, tam nie będzie zmian powierzchni, ale właśnie jak zrobić, żeby tekstura (nie materiał) była czarna na jedych face'ach a "kolorowa" na innych?

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Wybacz że zadam głupie pytanie, ale może można by spróbować mapowaniem uvw?

Napisano
  • Autor

Chyba nie bardzo, bo obiekt oczywiście ma nałożone też normalne materiały z diffusem i mapowanie jest zrobione już pod nie.

Edytowane przez El Wieczor

Napisano

Możesz zrobić mapowanie pod displacement na innym kanale.

Napisano
  • Autor

Tak coś właśnie kombinowałem. Ale nie wiem co i jak. Jest jakieś mterial channel, ale to służy podobno do POST FX. Jest jeszcze map channel, texture channel, ale nic nie znalazłem w pomocy maxa i dalej nie wiem, jak się za to zabrać. Mógłbyś arev napisać w skrócie gdzie ten kanał poustawiać?

Napisano

No właśnie kanałami mapowania. To absolutnie nie jest do postprodukcji. Pozwala na nakładanie kilku mapowań uvw na jeden obiekt. Przy uvw lub unwrap uvw wybierasz który kanał chcesz zmienić (jak difuse masz na domyślnym jeden to robisz displ na kanale 2) i wybierasz dla mapy displacement że ma być nakładana po uvw channel 2 (albo w modyfikatorze jeżeli tam zapakowałeś mapkę, albo w ustawieniach tekstury jeżeli masz mapkę displacement wsadzoną do materiału.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności