Skocz do zawartości

Czy da sie zrobic Vray proxy z zachowaniem materialow?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, jak w temacie.

 

.robie sobie model samochodu, mm juz wszystkie materialy nalozone, textury, wszytsko.

.chce teraz przenisc ten obiekt do innej sceny z zachowaniem materialow.

.staram sie to zrobic przez proxy ale wtedy materialy szlak trafia;/

 

Da sie to jakos zrobic, zeby materialy sie zachowaly? a moze jest na to jakis inny sposob?

 

.odrazu mowie, ze robiac export do pliku .3ds wyskakuje mi komunikat, ze ejst za duzy obiekt(za skomplikowany), przynajmniej tak to rozumuje co tam ejst napisane.

 

z gory dzieki za odpowiedz.pozdro.

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Z tego co ja pamiętam, to mapowanie wtedy idzie papa, a jeśli obiekt proxy będzie miał więcej niż jeden materiał czy też SubMaterial to już w ogóle porażka.

 

Zapisujesz obiekt do pliku *.max, otwierasz tą drugą scenę, File-> Merge-> plik z obiektem i mergujesz dwie sceny (merge zachowuje materiały).

 

Pozdrawiam

Szymon

Napisano (edytowane)

No to jaka by byla zasada i sens dzialania proxy jezeli mapowanie by rozpieprzal ?

"jeśli obiekt proxy będzie miał więcej niż jeden materiał czy też SubMaterial to już w ogóle porażka."
Nie konwertowales nigdy modelu zlozonego z kilku innych materialow ? Jaki to problem ? Przeciez i tak by exportowac do proxy musisz polaczyc wszystkie elementy modelu w jeden, podobnie dzieje sie z materialem. Niewazne czy do drzewo, pojazd czy cale wnetrze. Poza tym proxy bez problemu pamieta kanaly id wiec nie ma problemi z multi sub mat.

Mi sie wydaje ze poprostu do konca nie zrozumiales proxy on sam w sobie jest tak jakby exporterem gdzie nie trzeba poraz kolejny eksportowac sceny z proxy bo samo proxy jest juz eksportowane.

Edytowane przez hcpiter
  • Like 1
Napisano (edytowane)

Pressenter- mylisz się. Dla pewności robiłem prosta scenkę (patrz. obrazek) kilka teapotow, jeden box, wszystko jest połączone z 6 innymi ID material, dodatkowo na box dałem oddzielne mapowanie uvw map (Box). Nastepnie zamieniłem na proxy, później wczytałem nowe proxy z pliku, wystarczyło nałożyć materiał wcześniejszy z tymi 6cioma ID i wszystko grało, nawet mapowanie boxa, wiec nie trzeba się bawić z jakimiś tam scenami i mergowaniem.

 

 

1234nn.jpg w2149.png

 

pozdr.

Edytowane przez JunioR
  • Like 1
Napisano

O, a to ciekawe. hcpiter przyznam, że nigdy nie konwertowałem, zawsze obiekty z jednym materiałem tylko, już nałożonym i zmapowanym. Dobrze wiedzieć, dzięki za info, repy poleciały.

 

Pozdrawiam

Szymon

Napisano

temat wyjasniony, tylko niestety doszlo do mnie, ze chyba sie porywam z motyka na ksiezyc bo nie lapie niektorych zwrotow, okreslen danych operacji.

 

bylbym wdzieczny JunioR jesli bys to pokolei w ruchach opisal(no chyba, ze w tym przypadku to zmudna robota)

 

z gory dzieki za wszytskie odpowiedzi.pozdro

Napisano

moze tak:

1. polaczyc obiekt w calosc (Attach), Match mat.IDs to Material- co stworzy multi/sub-object material.

2.VRay mesh export jako pojedynczy obiekt (in a single file)

3. zaimportowac w nowej scenie przez proxy

4. wczytac material z oryginalnej sceny w material edytorze i przypisac do obiektu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności