Curry_ Napisano 8 Styczeń 2010 Napisano 8 Styczeń 2010 (edytowane) No witam Od jakiegoś czasu w wolnych chwilach nudy majstruję filmik w klimatach Silent Hilla. Praca idzie bardzo wolno, bo nie bardzo mam czas. tak czy inaczej coś tam montuję powolutku i stworzyłem ten temat coby zamieszczać coś co jakiś czas z postępów moich :) Może coś ktoś w trakcie doradzi, skrytykuje lub pochwali nawet :) Fabuła (UWAGA SPOILERY :D ) Filmik traktuje (będzie traktował) mniej więcej o tym, że budzi się bohaterka główna (bazowana na heather z SH3) w jakimś kanale, nie kuma bazy gdzie jest, znajduje latarkę i rusza wzdłuż. Na końcu jest umarlak jakiś przywiązany do kratownicy wentylatora np. drutem kolczastym. Obok drzwi>próba otworzenia>fail. Nagle syrena, ciemność> transformacja to otherworld'u. Panna lata zmieszana o co kaman. Podejrzany dźwięk> patrzy na umaralaka z wcześniej> umarlak żyje> spada na ziemię> "kieruje w nią pnącza drutu kolczastego" jakby żeby ją złapać (że niby jak pędy się wiją po ziemi. Podobny motyw w SH Movie). Panna przestraszona ucieka. I ucieka. I jeszcze dalej ucieka. Przystaje żeby odsapnąć, odwraca się czy ją tamten nie goni. Nie goni:) odwraca się w drugą stronę>a tu Pyramid Head. Panika i wogóle. PH bierze zamach swoim "nożem". Panna unik. ucieka. PH goni. Jakaś tam scena pościgu. Metalowe drzwi>banna wchodzi> rygluje od środka> PH przebija nożem> próbuje się dostać do środka> fail. Panna ucieka dalej> pomieszczenie jakieś duże, na środku podest z jakims tam pomnikiem czy cuś. podchodzi, ogląda, zastanawia się. Nagle od tyłu PH bum:) beheading czy cuś w tym stylu. PH zabiera zwłoki> odchodzi w ciemność. No i generalnie wszystko okraszone klimatem SH. Progres puki co: -w 99% zrobiony model Pyramid Head'a. praktycznie zostało mi tylko opacity mask zrobić dla płaszcza i PH gotowy. -model Heather. Bazowana na modelu z SH3. Model redefined. Zostały tekstrury i szlif. -model pomieszczenia nr 2 gotowy -model pomieszczenia nr 1 w fazie konceptu -animacja - na razie tylko testy na zachowanie się ubrań i ogólnie zachowanie modeli w animacji. Tak więc będe co jakiś czas zamieszczał progres mojej pracy. Nie będzie on pewnie mega szybki bo mam masę rzeczy ostatnio na głowie. (chociaż ostatnio znajduję coraz więcej czasu na 3d o dziwo). Tak czy inaczej jeśli ktoś ma jakieś sugestie odnośnie wykonania, modelów, fabuły nawet, to dawajcie. Otwarty jestem na wszelkie sugestie i rady :) A na razie zamieszczam próbny render z pomieszczenia nr2 (z animowanymi wentylatorami i mgłą wygląda dużo lepiej), Próbny render Pyramid heada i próbny render modelu heather (na razie tylko model). No i oczywiście Wall peeling effect wykorzystany będzie przy przejściu to otherworld ( ). Tylko że nie ten, tylko nowsza wersja go. Wersja z wykorzystaniem cloth'a. Na razie nie mam wersji do pokazania wle wygląda podobniej do tej z filmu. To na razie tyle. Do następnego... PS. dodam tylko że tekstury w pomieszczeniu są wszystkie przykładowe, dlatego jest za kolorowo. I również światło jest zdecydowanie za jasne. Finalnie będzie to kolorystycznie do SH. to są tylko testy. Edytowane 8 Styczeń 2010 przez Curry_
halset Napisano 8 Styczeń 2010 Napisano 8 Styczeń 2010 Wygląda na to, że będę śledził ten temat :) Podoba mi się filmik, ma klimat.
Curry_ Napisano 2 Marzec 2011 Autor Napisano 2 Marzec 2011 Witam. Dawno mnie nie było i dawno też nie pracowałem nad tym projektem. W zasadzie zaraz po tym ostatnim update prace zawiesiłem. Szkoła i inne tam pierdoły. Teraz mam trochę czasu i wróciłem do projektu. Posiedziałem chwilkę nad modelem Heather. Model jest nowy. Tamten stary gdzieś mi wcięło. W sumie za wiele tam zrobione nie było. Tak czy inaczej model ciała i jego wstępne tekstury gotowe. Jest to można powiedzieć wersja alpha.Wrzucam parę wstępnych renderów. Będę aktualizował progres z czasem. Prejekt ten to taki zapychacz czasu więc robię go sobie w wolnych chwilach jak mam za dużo wolnego czasu. Anyway, rendery: To na razie tyle ;)
blinq Napisano 2 Marzec 2011 Napisano 2 Marzec 2011 Całkiem fajny koncept filmiku - trzymam kciuki! ;) A model babki całkiem fajny. Tylko popracuj troche nad shaderem skóry. Powodzenia! PS. I witam kolege z olsztyna ;)
Pawlito Napisano 4 Marzec 2011 Napisano 4 Marzec 2011 Pewnie stwierdzisz że się czepiam ale w SH3 nie było trapezogłowego, a z tym toporem w łapie trudno było by mu uganiać się za kimś. Z tego powodu scena poscigu jest wg mnie średnio trafiona. Większy sens miałaby zasadzka, albo to że ona wpadłaby na niego uciekając przed potworkiem z kolczatką. I nie uśmiercaj Heather, może lepiej zrób tą animację jako sen podobnie jak było w grze (gdzie bohaterka na początku ginie, a następnie budzi się zdając sobie sprawę że to wszystko było sennym koszmarem). Poza tym Heather ma gęstsze brwi, zobacz sobie tutaj. Chociaż jeżeli twoja postać ma tylko na niej bazować, więc zrobisz jak zechesz i będzie ok. Ogólnie pomysł fajny, ja takie klimaty preferuję. Kibicuję więc i czekam na filmik.
Curry_ Napisano 30 Marzec 2011 Autor Napisano 30 Marzec 2011 PS. I witam kolege z olsztyna ;) A witam, witam :) Tylko popracuj troche nad shaderem skóry. No właśnie shadery to nie jest moja mocna strona. Szczerze mówiąc to nie mam o nich pojęcia. Próbowałem znaleźć jakieś materiały w necie, tutoriale albo coś i nie za wiele jest. Ale coś tam próbuję z Vray'owskim FastSSS2. Pewnie stwierdzisz że się czepiam ale w SH3 nie było trapezogłowego, a z tym toporem w łapie trudno było by mu uganiać się za kimś. Z tego powodu scena poscigu jest wg mnie średnio trafiona. [...] I nie uśmiercaj Heather, może lepiej zrób tą animację jako sen podobnie jak było w grze (gdzie bohaterka na początku ginie, a następnie budzi się zdając sobie sprawę że to wszystko było sennym koszmarem). Poza tym Heather ma gęstsze brwi, zobacz sobie tutaj. Nie stwierdzę, konstruktywna krytyka jak najbardziej pożądana :) Np. pomysł z nieuśmiercaniem super. Ale od początku bo się pogubię. Że PH nie było w 3 części to wiem, aczkolwiek bardzo mi się podoba ta postać a i bardzo mi się podoba postać heather. Filmik ma być w klimacie Silent Hill, nie bezpośrednio nawiązywać do którejś z części. Pozatym heather z mojego modeli jest ewidentnie "starsza" :) więc kto wie, może i PH ją znalazł. Co do pościgu to tak w przenośni było. Chodzi o to że ona ucieka, dobiega do jakiegoś pomieszczenia (ślepa uliczka), zamyka się i czeka, a tu bum, dobija się PH. Generalnie coś jak w filmie (scena jak z tą policjantką uciekały). Zdaję sobie sprawę że z tym jego nożem PH porusza się w tempie spacerowym :) Z nieuśmiercaniem super pomysł. Szczerze przyznam że nie grałem za wiele w SH3 (jakoś ta część mi nie podeszła. za dużo strzelania. Ale heather lubię :D ) i nie wiem jak się skończyło ani o co chodziło, ale pomysł z wybudzeniem się z koszmaru jest super. Już dodany do scenariusza :) Co do brwi? na tym zdjęciu nie ma takich brwi : http://img852.imageshack.us/img852/7702/gamesilent.jpg Kwestia zdjęcia. To twoje jest akurat z gry. To co ja wrzuciłem jest z artworka jakiegoś. Anyway. Prace dalsze idą powoli, z powodu braku czasu. Zwłaszcza, że jak już mam wolny czas to sobie myślę "może by tak mgr zacząć pisać" ( o tworzeniu gier piszę BTW :D ) i w rezultacie ani nie robię filmu (bo przecież praca ważniejsza) ani pracy (bo mi się nie chce) :P Tak czy inaczej heather już prawie skończyłem (poza tym nieszczęsnym shaderem). Będę się brał za przeróbkę Pyramid Head'a bo w tym co jest to mi się podoba tylko Head :D A na dniach wykombinowałem jak w 3ds maxie (który ze swoim nędznym cloth'em, wysypującym się przy najmniejszej kolizji, zdecydowanie nie jest softem do takich efektów) zrobić efekt przejścia do otherworld'u. Kiedyś tam zrobiłem wersję z animowanym noisem (animowany lo/hi level od min do max): A przedwczoraj wykombinowałem jakby to zrobić z cloth'em, tak jak to było zrobione w filmie. Mniej więcej bo ograniczenie 3ds max'owego clotha nie pozwala na jakiś lepszy efekt: Na razie tyle. Jak coś dojdzie to dopiszę.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się