incorect Napisano 9 Styczeń 2010 Napisano 9 Styczeń 2010 (edytowane) Witam wszystkich. Dawno nic nie robiłem, ale zakładam ten watek, żeby się zmotywować do działania i z wasza pomocą mam nadzieje uda mi się skończyć. Tyle na rzecz wstępu :) Jak w temacie chciałbym zrobić Latarnie morska na Faros. Od razu prośba do was jeśli ktoś miałby dobrej jakości refki to byłbym wdzięczny. Już niedługo pierwsze zdjęcia. Edytowane 23 Styczeń 2010 przez incorect
Levus Napisano 9 Styczeń 2010 Napisano 9 Styczeń 2010 W wiki napisali, że w Changsha (Chiny) jest rekonstrukcja tej latarni, może będzie łatwiej znaleźćfotki rekonstrukcji niż refki oryginału. Ewentulanie rekonstrukcję potraktować jako punkt wyjścia, jeśli różni się znacząco od oryginału.
incorect Napisano 9 Styczeń 2010 Autor Napisano 9 Styczeń 2010 (edytowane) Tej rekonstrukcji nie mogę w ogóle znaleźć. Póki co wzoruję się na tym. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2e/Lighthouse_-_Thiersch.gif Edit: Pierwsze zdjęcie. Tylko mam problem, bo ta część, którą aktualnie robię ma być ośmiokątem. Ale na renderze wygląda jakby było użyte SG. Światło dziwnie się rozkłada i w ogóle dziwnie wygląda :/ Jeśli ktoś zna możliwą przyczynę to byłbym wdzięczny. Edytowane 10 Styczeń 2010 przez incorect
Berger Napisano 10 Styczeń 2010 Napisano 10 Styczeń 2010 Wieża ( ta w kształcie ośmiokąta ) jest chyba za niska. Dodaj do niej trochę więcej detalu np. łagodniejsze krawędzie.
incorect Napisano 10 Styczeń 2010 Autor Napisano 10 Styczeń 2010 (edytowane) Tzn. jeśli chodzi o skale to myślę, że na tyle ile to możliwe jest w porządku. Liczyłem ją z obrazka latarni na monecie (prawdopodobnie z tamtych czasów) Jeśli chodzi o detal to dopiero zacząłem dłubanie, więc pomalutku dodaję elementy. Jest to dość skomplikowane, ponieważ tej budowli już niema, a z zamieszczonych w internecie zdjęć chociażby z tego do którego podałem link jest ciężko odczytać detal. Ale staram się, mam nadzieję, że wyjdzie z tego coś ciekawego. Póki co mały up : Od razu chciałem wyjaśnić, że te "pofalowane" zdobienia na rogach nie są okrągłe, ponieważ tam mają stanąć jakieś bliżej nie określone posągi. Ale to z czasem :) Zapraszam do komentowania ;] Każda rada się przyda. Edytowane 14 Styczeń 2010 przez incorect
incorect Napisano 13 Styczeń 2010 Autor Napisano 13 Styczeń 2010 Przede wszystkim przepraszam, że nie edytuję, ale chciałem odkopać swój wątek. A co do pracy, pomału do przodu, ciężko mi to modelować, bo brak dokładniejszych referek. Bardzo by mi się przydała wasza pomoc ! Podejrzewam, że już w tym momencie jest wiele do poprawy, więc jak ktoś coś zauważy to byłbym wdzięczny za wskazanie miejsca :) Bimp określa miejsce posągu posejdona ;]
dac77 Napisano 13 Styczeń 2010 Napisano 13 Styczeń 2010 Ja już coś zauważyłem. Na samej górze są jakieś niepotrzebne elementy (piorunochron?). Dałbym te kolumny grubsze.
Gość Gosc Napisano 13 Styczeń 2010 Napisano 13 Styczeń 2010 http://images.google.pl/images?hl=pl&source=hp&q=pharos%20lantern&lr=&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi
dac77 Napisano 13 Styczeń 2010 Napisano 13 Styczeń 2010 Facet z dzidą na górze? Pewnie z brązu. Wszystkie rekonstrukcje na tyle różnią się między sobą że można spokojnie popuścić wodze fantazji. Na większości z nich latarnia jest bardziej smukła ale pewnie w rzeczywistości była dosyć masywna jak większość budowli w Egipcie.
incorect Napisano 14 Styczeń 2010 Autor Napisano 14 Styczeń 2010 (edytowane) dac77 - Dzięki za komentarze, kolumny tak jak mówiłeś troche pogrubiłem (rzeczywiście trochę wąskie były), a co do "piorunochronu" to jest moja interpretacja tej refki, ponieważ tak mi się wydaje, że ten posąg posejdona nie ustałby na tym szpiczastym dachu :) Więc zrobiłem taką "podstawkę". Chyba, ze chodziło Ci o te boxy dookoła to jest po prostu nie dokończony detal jeszcze :) tjviking - Dzięki za pomoc, ale wyszukiwałem już w ten sposób :) Pozatym :) Udało mi się wygospodarować trochę czasu więc wrzucam małego up'a :) Teraz kilka słów do tego :) Jak widać zająłem się pierwszą kondygnacją. Ściany wzorowałem z pierwszej referki, natomiast wejście z tej http://www.mowiawieki.pl/img/artykul/1298.jpg . Jak widać mało na niej widać, więc nie wiem jak to wyszło :) Oczywiście wasza pomoc będzie nieoceniona :) Pozdrawiam Edit : Aha jeszcze jedno :) Bo wychodzą takie dziwne cienie i nie wiem co to jest i dlaczego skoro przy wgłębieniach obok tego niema :/ Poniżej zdjęcie. Dzięki :) Edytowane 14 Styczeń 2010 przez incorect
dac77 Napisano 14 Styczeń 2010 Napisano 14 Styczeń 2010 Złap za jakiegoś edgea w tej okolicy i przesuwaj w różne strony żeby sprawdzić czy nie masz podwójnych. Jeśli nie masz podwójnych to znaczy że to efekt cieniowania gładkiego na dużych powierzchniach pod ostrym kątem, więc albo uporządkuj grupy faceów do cieniowania albo dawaj od razu bewele i ograniczniki na krawędziach.
incorect Napisano 20 Styczeń 2010 Autor Napisano 20 Styczeń 2010 Witam po kilku dniach nic nie robienia wziąłem się do roboty i oto co mi z tego wyszło :) Mam prośbę, bo jak widać nie udało mi się pokonać tych cieni :/ Na pewno nie mam tam podwójnych edge'ow. Jeśli ktoś mógłby mi wytłumaczyć co można zrobić to byłbym wdzięczny. Projekt wnętrza mój, nie jest jakiś wybitny, ale pracuję nad nim :) Szkoda, że ta budowla już nie stoi, wiele by ułatwiło. :) Mile widziane wszelakie komentarze i pomysły :)
ptfromscr Napisano 21 Styczeń 2010 Napisano 21 Styczeń 2010 Jak wycinasz te okna?? Bo jeżeli robisz boolean'em to robi sie czasami wtedy taki szit, i chyba to nie jest kwestia dodatkowych edge'ów czy niedospawanych vertexów bo widzę, że coś takiego robi ci sie na całej wysokości:/ Chociaż szczerze to wygląda tak jabys coś miał nie tak z vertexami:/ Może zarzuć siatą? Pozdro
incorect Napisano 21 Styczeń 2010 Autor Napisano 21 Styczeń 2010 Okna robiłem w ten sposób, że używałem extrude z ujemnym modyfikatorem, następnie usuwałem tylną ściankę i dalej będę łączył wewnątrz aby utworzyć ściany wewnętrznego pomieszczenia. Metoda może nie najlepsza, ale siatka powinna być ok, bo po użyciu extrude w ogóle nie ruszałem vertex' ów :/ Te cienie wyglądają okropnie :/ Siatki poniżej. Nie bardzo zrozumiałem radę od dac77 "uporządkuj grupy faceów". Jeśli ktoś mógłby to wytłumaczyć co zrobić :)
Czeczen Napisano 21 Styczeń 2010 Napisano 21 Styczeń 2010 Witamy kolejnego kolegę z podkarpacia. Początkowo wyglądało mdło, a teraz,coraz to ładniej.Te artefakty, to może podwójne "fejsy", jeden leży na drugim pozdro
incorect Napisano 23 Styczeń 2010 Autor Napisano 23 Styczeń 2010 (edytowane) Kolejny upek :) Wiem, ze nie robi się tekstur przed końcem modelowania, ale nie mogłem się dziś powstrzymać i oteksturowałem główny pomieszczenie. Oczywiście wszystko robione według mojego pomysłu, bo nie znalazłem żadnych informacji na ten temat :/ Od razu proszę o wybaczenie znawców sztuki starożytnej i architektury :) Efekty prac poniżej : Jeśli wie ktoś co mogło się znajdować w takim pomieszczenie (budynku) to byłbym bardzo wdzięczny za podpowiedź. Osobiście myślałem nad umieszczeniem jakichś map lub obrazów na ścianach zewnętrznych pomieszczenia gdzie będą schody na górę. Doszło pochodnie (jeszcze bez tekstur), na zewnątrz zacząłem projektować (?) ogród :) Ale to pomału do przodu. Wszelkie komentarze, opinie będą bardzo pomocne. PS. Nie mam podwójnych "fejsów", a więc problem dziwnych cieni pozostał :/ Edit : Jeszcze jedno, bo zapomniałem :) Materiał złota nie jest mój, a pobrany ze strony http://www.vray-materials.de/ Edit 2 : Zrobiłem jeszcze zbliżenie na pochodnię i teraz dopiero widzę, że odbicia są zdecydowanie za mocne i chyba światełka za nisko. Edytowane 23 Styczeń 2010 przez incorect
dac77 Napisano 23 Styczeń 2010 Napisano 23 Styczeń 2010 ...nie robi się tekstur przed końcem modelowania... Dlaczego???
incorect Napisano 23 Styczeń 2010 Autor Napisano 23 Styczeń 2010 W którymś to wątku jakiś kolega z większym stażem tak pisał, więc starałem się do tego stosować :)
bbandi Napisano 24 Styczeń 2010 Napisano 24 Styczeń 2010 (edytowane) Może pokaż siatke tych okien z ok 0.5-1 metra to Ci cos poradzimy, moim zdaniem to nachodzą na siebie vertexy albo są wysunięte wgłąb lub na zewnątrz. EDIT: Chyba już wiem, w zły sposób skonstruowałeś ściany zobacz na ten obrazek jezeli robiłeś pierwszym sposobem to to jest przyczyną rób tak jak na drugim obrazku: Jeśli nie ma sztywnej bazy (te linie poziome na drugim obrazku) to tak bedzie sie robić. Moja rada to usuń te okna i całe ściany (tylko te gdzie są okna) następnie dorób tylko tę ściane pionową i za pomocą quick slase zrób poziome i pionowe linie wtedy extuduj. Wybacz za jakość ale jestem na uczelni na zajęciach:). Edytowane 24 Styczeń 2010 przez bbandi
incorect Napisano 24 Styczeń 2010 Autor Napisano 24 Styczeń 2010 Kurde robiłem tym pierwszym sposobem... :/ Teraz już wiem co jest źle, tylko wcale mnie to nie pociesza, bo okna są na całej wysokości i na wszystkich 4 ścianach :/ Ale trzeba to naprawić, wielkie dzięki bband, a już myślałem, że nikt nie wie jak rozwiązać mój problem :) Jak poprawie to wrzucę render :)
incorect Napisano 25 Styczeń 2010 Autor Napisano 25 Styczeń 2010 Sorki nie edytuje posta, ale potrzebuję szybko odpowiedzi, a zanim by ktoś dojrzał edita u mnie to zeszłoby :) Tak więc dzięki jeszcze raz bbandi Twoja rada okazała się trafna. Poprawiłem na razie na budynku głównym tylko pytanie do was. Czy te okna nie są teraz za duże ? Nie wiem czy te ściany nie są za bardzo podziurawione... Proszę o konkrety :) PS. Przy okazji zaznaczę, że te dwa ustawienia kamery będą ustawieniami również finalnymi, więc w razie czego to również można skomentować (zdjęcie 2 ustawione jak na referce z której robię)
bbandi Napisano 28 Styczeń 2010 Napisano 28 Styczeń 2010 Chyba za dużo tych okienek zrobiłeś zobacz tu:http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/48/Miniuni_Ostrava_-_Lighthouse_of_Alexandria.JPG/250px-Miniuni_Ostrava_-_Lighthouse_of_Alexandria.JPG Chociaż jak przeglądam w google to widzę różne wyobrażenia o tej latarni.
incorect Napisano 28 Styczeń 2010 Autor Napisano 28 Styczeń 2010 (edytowane) Dzięki, że odpisałeś chociaż nie o to pytałem :) W każdym razie masz racje, wyobrażenia latarni są różne, ja wybrałem jeden na której skupiłem swoją uwagę. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2e/Lighthouse_-_Thiersch.gif Innymi tylko troszkę się sugeruję. A co myślisz odnośnie wielkości tych okien ? Bo mnie się wydaje, że są za duże i ta ściana nie wytrzymałaby ani jednego trzęsienia ziemi :) Edytowane 28 Styczeń 2010 przez incorect
bbandi Napisano 28 Styczeń 2010 Napisano 28 Styczeń 2010 Wydaje mi się że źle odebrałeś ten koncept, okna w nim są malutkie - popatrz na mur na pierwszym planie okienka na wieży powinny być też proporcjonalnej wielkości, proponowałbym Ci się skupić pierwsze na samej konstrukcji wieży, składa się z czterech głównych kolumn na krawędziach które są największe z racji właśnie wytrzymałości wewnętrzna część ścian może być tak jak robiłeś wcześniej tylko z mniejszymi oknami.
incorect Napisano 13 Luty 2010 Autor Napisano 13 Luty 2010 (edytowane) Witam wszystkich :) Ze względu na bardzo małą ilość wolnego czasu niewielki up. Poprawiłem okna w głównym budynku i zrobiłem teksturę ścian. Wszelkie uwagi mile widziane :) Miło by było, gdyby zainteresowanie było troszkę większe niż uprzednio. Edytowane 13 Luty 2010 przez incorect
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się