Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam.

Przechodze na freelance, wiec czas umiescic reela.

 

 

w produkcji strona i reel techniczny

pozdrawiam, i mam nadzieje ze sie spodoba :)

Edytowane przez ArekZawada
  • Odpowiedzi 32
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Co konkretnie jest twoje w tych reklamach? Są fragmenty świetne (Fallen Art) i słabe (większość pokazanych tu reklam). Oczywiście chodzi mi o stronę techniczną a nie o treść, bo to zapewne nie twoja działka.

Napisano

Prace pierwsza klasa, ciekawe dlaczego przeszłeś na freelanserkę czyżby bylo by lepiej być sobie statkiem i okrętem

 

sam reel zrobiony chyba na szybko muzyka średnia montaż średni napisy średnie, odstaje to od materiału który prezentujesz

 

ale zawsze pierwsza klasa

Napisano

Duzo sie nazbieralo :) Mozesz napisac, co konkretnie animowales w reklamowkach, ktore pokazujesz w folio? Ciekaw jestem, bo jest kilka naprawde swietnych rzeczy od strony animacyjnych ( i nie jest to Fallen art) tylko wlasnie fragmenty reklam, ktore pokazujesz .

pozdro

Napisano

Dzięki za komentarze.

Co do dłógości reela- na poczatku wychodziło mi z pięć minut. To ce jest jest już i tak po mocnej kompresji, ale może to ciągle za dużo.

Co do zawartości- póki co, najwięcej zleceń jest w reklamie. (i najlepiej płatnych) z tąd przewaga animacji z tej straszliwej i obciachowej dla niektórych idealistów dziedziny.

Myśle jednak że osoby podchodzace do tego praktycznie i profesjonalnie, (czyli potencjalni klienci) będą potrafili ocenic jakosc tych animacji wykonywanych w warunkach szybkich terminów i dopasowania sie do zaleceń klienta.

Napisano

Co konkretnie animowałem? Wiekszość pokazanych tu animacji jest wykonanych przezemnie, czasem w scenie sa jeszcze dodatkowe postaci animowane przez innych animatorów- ale np tak-

Lot (sowa, i gołębie) Lays (wszystkie postaci, robiłem też modele i fury, a sama animacja musiała być sztucznie brudzona żeby udawać kukiełkową) Bonduele (animacja) Harnaś ojciec- (Animacja ojca, modele- harnaś i ojciec, włosy i broda zrobione furem i przeliczone dynamiką) mucha do spotu o antybiotykach- (animacja i model,) Harnaś wóz- (animacja i mięśnie robione skinmorfem)

Fortuna- (animacja cukru i słodzika), wróżka dla apetity- (animacja, model, dymek) itd. Tak to mniej wiecej wyglada.

Pozdrawiam.

Napisano

Bardzo dobry reek. Podoba mi sie. Pracowales przy fajnych projektach. Nie chce byc czepliwy bo to sa skonczone projekty ale jest jedna rzecz kotra wyglada dziwne. Okolo sekundy 31 jak (Harnas czy jak mu tam) podnosi drzewo to dziwacznie drgaja mu ramiona. Poza tym rewelacja. Dobra robota.

Napisano

Ja bym go obcial do 30 sekund i bylaby sama esencja, ale to tak chyba tylko na potrzeby zrobienia wrazenia na forum.

Bo dla klientow zdecydowanie ta wersja jest dobra. Widac duzo doswiadczen, roznorodnosc i...z reszta wiesz dobrze jak patrza zleceniodawcy.

 

Zawsze wykazywales tez talenty w modelingu, renderingu..tak ogolnie.

Czy nastawiasz sie rowniez na takie zlecenia?

 

Apropos reklamy to z jednej strony mowi sie, do dupy z konsumpcjonizmem, z drugiej bez niego upadlaby wiekszosc zawodow i graficy 3d mogliby sadzic marchew na dzialce.

Nawet gry i filmy powstaja juz glownie po to by powciskac w nich reklamy wiec na dobra sprawe wszyscy tu robia w reklamie;)

Napisano

Zacny reel! Czy harnaś baraszkujący z dziewką na sianie, nie jest troszkę inaczej wymodelowany niż, ten oficjalnie widziany w tv? Odniosłem wrażenie że ma bardziej zbereźną twarz? :) chyba że to sytuacja tak sprawiła? Ale pytam poważnie, czy Hanaś przeszedł jakąś ewolucję w modelingu? Poza tym jeszcze raz wyrazy podziwu, chciałbym mieć tak dużą liczbę animacji w swoim portfolio!

Napisano

chyba troche niedyplomatycznie sie wyrazilem :) model bardzo mi sie podoba, tylko odnioslem wrazenie, ze twarz mial nieco inna...taką trochę frywolną.......jizzz to tylko szczegoly, nie istotne...Po prostu ciekaw bylem , czy design harnasia ulegal ewolucji, bo tamten wydawal mi sie inny niz obecny.

Napisano

ArekZawada a jak to jest z prawami autorskimi? Bo widzę, że reel /genialna sprawa i kupa pracy i doświadczenia/ ma stopkę gdzie zostało wykonane, czyli w jakieś firmie. No ale przecież pracując u kogoś, miałeś /powinieneś/ mieć zapis o przekazaniu praw autorskich.

A składając oferty potencjalnym klientom, nie boisz się, że oni udadzą się tej firmy /patrząc na stopkę/ bo Ty jesteś sam a tam pewnie jest masa ludzi i to firma miała te wszystkie zlecenia.

I czy twój były pracodawca wie o tym reel'u?

 

Pytam, bo mam podobny dylemat - tylko branża architektoniczna :)

Napisano

Haha, i-riss, ja się tylko czepiam szczegółów, bo mnie rozśmieszyło określenie "zbereźna twarz" :P a Harnaś, z tego co wiem, dosyć porządnie wyewoluował w czasie swojego istnienia ;) pozdro

Napisano

Reanimator dzięki. A jak wygląda spawa kiedy ArekZawada robił brodę i włosy, a ktoś koszulę, ktoś twarz, ktoś teren inny kufel i tak na prawdę to nie była jedna osoba lecz 5-10. Czy ArekZawada lub ktoś inny ma prawo promować się całością, jeżeli robił brodę, ręce, a resztę już ktoś inny?

Oczywiście ArekZawada jest wstanie wykonać wszystko sam, lecz zrobił tylko jedną składową całości.

Napisano

mysle ze mozna by reel skrocic spokojnie jeszcze o minute, jest troszke przydlugawo miejscami. ale poza tym elegancko.

Abell, o ile mi wiadomo nie czesto ma sie mozliwosc wygrzebania plikow zrodlowych ktore pozwola pokazac tylko i wylacznie twoja prace do danego shota. Czasem tak sie zdarza i mozna walnac ladny makinof w reelu. Jesli nie, zwykle piszesz doc/pdf w ktorym opisujesz Twoja prace do poszczegolnych ujec, tzw reel breakdown.

Napisano

Zacnie Arku, zacnie :) Dobrze jest, gdy animator jest w stanie sam sobie poradzić z częścią technicznych zadań bojowych takich jak różne symulacje, rigi, część renderingu itp. Sczególnie na polskim rynku się to przydaje ;)

W sumie ucząc się programów 3d trudno nie liznąć wszystkiego po trochu, ale mam na myśli taki poziom produkcyjny do wykorzystania w robocie. A ty to masz :)

Pozdrawiam serdecznie!

Napisano
Abell: dwa watki nizej http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=65132

 

Przekazanie praw majatkowych, autorem bedzie do konca zycia, chocby nie chcial;)

 

"Art. 10

Jeżeli twórcy połączyli swoje odrębne utwory w celu wspólnego rozpowszechniania, każdy z nich może żadać od pozostałych twórców udzielenia zezwolenia na rozpowszechnianie tak powstałej całości, chyba że istnieje podstawa odmowy, ..."

 

Z tego wynikałoby że potrzebujesz pozwolenia na rozpowszechnianie od pozostałych twórców. Chyba, że ja coś źle rozumiem.

Napisano

Zachowujecie się trochę jakbyście demo reela w życiu nie widzieli :D A jak na przykład Bobby Boom Beck wrzuca swoje demo i są tam sceny z Monsters Inc. z Pixara to co przepraszam? ma wrzucić kości do dema? Bo przecież nie robił modelu ani futra ani nie oświetlał ani nie teksturował? Nie.. wrzuca ujęcie i pisze co w nim robił. Zgodę od Pixara oczywiście ma. Czasami info zamieszcza się bezpośrednio w demku a czasami tak jak Cpt.Obvious napisał - dołącza się do C.V. reel breakdown i tyle.

Napisano (edytowane)

mi jednak wiele się tu nie podoba, jest kilka fajnych rzeczy, ale mam wrażenie, że cały czas animacja cuś kuleje, najgorszym elementem większości tych produkcji jest właśnie animacja i design postaci, nie wszędzie, wróżka np. jest cud miód i orzeszki, wiadomo, że to wszystko w warunkach ostrych terminów, ale oświetlenie i rendering, czy np. montaż stoi prawie wszędzie na o wiele lepszym poziomie, to wszystko wygląda jakbyś z braku czasu skupiał się tylko na animowaniu od pozy do pozy, brak tu dynamiki ruchu, brak wypełnienia momentów między pozami, widać to mocno przy animacji twarzy, która jest tu najsłabszym elementem, oczywiście nie mam takiego doświadczenia jak ty, umiejętności również, oceniam ot, jako zwykły zjadacz chleba :)

Edytowane przez matizlob
Napisano

E tam..

To tak jakby "zwykly zjadacz chleba" napisal Góralowi, że jego Bismarck z 80 mln poly ssie, bo ma biale niebo i jest zawieszony w kosmosie :P

Napisano

Hej super reel! Najbardziej mnie zaintrygowalo to ze miales cos wspolnego z Sztuka Spadania. Co dokladnie zrobiles w tym filmiku?

Napisano

Haa nic specjalnego widziałem to tysiące razy:) Tak powaznie to mega poziom,

ciekawi mnie jak to jest po robocie nowej reklamy wrócić do domu i oglądać film a tu chop reklama którą zrobiłeś tydzień temu:D

Prace, jak dla mnie, mistrzowskie!!

Strasznie mi się podobają szczególnie 2 moment z harnasia

1) jak z tej wody wychodzi- ta woda jest jak żywa

2) jak rzuca drzewem.

 

Ciekawe kiedy dojdę do takiego poziomy i czy w ogóle:)

Pozdrawiam 10/10, Piękne!

Napisano (edytowane)

Cześć

 

Świetna robota i pełna profeska - mało tak dobrych reeli widziałem.

 

Problemik jest tylko mały że jak oglądałem tego reela to zupełnie nie wiedziałem co w nim jest twoją robotą - modele, rendering, texturing? Dopiero jak na forum napisałeś że animacje to załapałem. Myślę że dobrze by było jakbyś wrzucił jakąś informację w reelu co jest twoją robotą na filmiku, żeby było wiadomo na co zwrócić uwagę. Jakiś mały napisik na dole by starczył. Fajnie też jakbyś dorzucił jakieś prewki z pracy (np. maxowe czy majowe timelapsy z animacji z kośćmi itp - pokazać konstrukcję tego co zrobiłeś).

 

Przemyślałbym też ujęcia - imo te groszki z puszki i rexona najsłabsza, może warto skrócić ich udział w reelu - do jakichś 2 sek ;) (np. szybkie ujęcie uśmiechniętego groszka i startującego bolidu imo by starczyło. No i samo Demo kończy się jakoś tak ni z gruchy ni z pietruchy, ostatnia scena a potem email jakoś tak bardzo gwałtownie się wcina - jakoś tak mógłbyś zaakcentować dłuższym ujęciem czy powolnym fadowaniem filmu do czerni. Nie wiem też czy ta scena z orderem i generałem na końcu nie ma za dużej symboliki (ty jesteś tym żołnierzem któremu należy się medal?) Może troszkę przesadzam, ale jakbyś tego nie dał na zamknięcie reela to by nie zapadało tak w pamięć jakoś.

 

Muzyka zupełnie mi się nie podoba do tego stopnia że ściszyłem głośność - drażniła mnie. Wprawdzie to kwestia gustu, ale nawet pomijając to kojarzy się bardzo z jakimiś 8bitowymi samplami z atari czy jakąś słabą muzą scenową. No przynajmniej ja mam takie skojarzenia.

 

Tak czy siak > materiał na demo reela masz zarąbisty, prace same w sobie bronią się bardzo i wygląda na maxa profesjonalnie. Te moje uwagi piszę tylko dlatego że napisałeś że jest to WIP dema, więc może coś z tego mojego pierdzenia Ci się przyda ;)

 

Powodzenia na freelancie :>

Edytowane przez arcade
Napisano

Dzięki za komentarze, uwagi i rady.

Wygląda na to, że przez jakiś czas nie będę zmieniał tego reela, ponieważ już spełnia swoja rolę, przez co mam mało czasu :)

Ale- rzeczywiście, kiedy będę robił nowego (najlepiej kiedy pojawi się kilka nowych rzeczy do wrzucenia żeby pokazać progres) wprowadzę wasze uwagi. Na pewno będzie krótszy, góra półtorej minuty, włożę tam jakąś sensowna muzę (w tym reelu jest kawałek, który skleciłem na szybko bo czas naglił, ale- z muzą i tak wygląda to lepiej i spójniej a nie chciałem wkładać jakiegoś kawałka do którego nie mam praw.)

wiec przepraszam ludzi o wrażliwych uszach. :).

Napisano

Co do pojawiającego się kilkakrotnie tematu- "co tam robiłeś konkretnie?"

Tu pojawia się problem.

Jestem generalistą jak to niektórzy określają, i w pracy zawodowej zdarzało mi się wykonywać prawie każdy etap produkcji- od konceptów, przez storyboardy, matepaintingi, tekstury, modele , po animacje, symulacje tkanin, włosów, futer, a nawet renderingi i postprodukcję. w tym reelu najwięcej jest animacji i modeli mojego autorstwa, a samo wyszczególnienie co robiłem w którym momencie, wymagało by jakiegoś skomplikowanego opisu typu -

w tej a tej sekundzie, animacja, model postaci wraz z teksturami, i włosy z wyłączeniem włosów postaci w drugim planie, u której jednak robiłem clotha, którego z kolei nie robiłem w postaci w pierwszym, do tego skinmorf dla... itd.

tak więc, kiedy dzwoni klient, dopytuje mnie dokładniej co jestem dla niego w stanie zrobić w danym projekcie, mogę podać mu konkretny przykład z reela. tak to mniej więcej wygląda.

ale- żeby było łatwiej, jeśli tylko znajdę trochę czasu, zrobię reela technicznego, z naciskiem na poszczególne aspekty- włosy, morfing, animacja, clothy, itp.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności