Vit Napisano 16 Styczeń 2010 Napisano 16 Styczeń 2010 Witam Mam przygotowany model twarzy, chce go zanimować, pytanie czy jest ktoś z wawy kto by udzieli dwóch trzech godzin korepetycji w tym zakresie? moj mail [email protected]
stach13 Napisano 19 Styczeń 2010 Napisano 19 Styczeń 2010 Może na forum pokierujemy cię co nieco? w końcu od tego ono jest. Syp problemami a my postaramy się na nie odpowiadać w miarę naszych umiejętności.
Vit Napisano 20 Styczeń 2010 Autor Napisano 20 Styczeń 2010 Ok dzięki za info, otóż wykonałem modeł twarzy na podstawie książki "Blender podstawy modelowania" Pana Boćka model w chwili obecnej jest całkowicie ukończony, screeny dorzucę popołudniu jak wrócę z pracy. W kolejnym kroku chce dodać animację no i jest problem. Od czego się zabrać. Oglądałem video tutka o animacji w blenderku jakieś dziewczyny ale ja na video tutkach uczyć się nie potrafię. Koła boksują w śniegu i stoję w miejscu. Wiec będę wdzięczny za wskazówki.
mookie Napisano 20 Styczeń 2010 Napisano 20 Styczeń 2010 Zainteresuj się Shape Keys. Możesz zmieniać mimikę twarzy dzięki Sculpt Mode i zapisywać poszczególne grymasy, które możesz ze sobą animować (morphować).
Vit Napisano 21 Styczeń 2010 Autor Napisano 21 Styczeń 2010 Wolał bym raczej nie morphować bo jak rozumie to sie wiąże z wykonaniem czterech dodatkowych modeli (przy załozeniu że twarz ma oddawać cztery stany w trakcie animacji) Chce to zrobić kośćmi pytanie czy się da ? Chciałbym też aby twarz coś mówiła pytanie czy blenderze jest narzędzie do podłożenia ścieżki dźwiękowej ?
Ania Napisano 21 Styczeń 2010 Napisano 21 Styczeń 2010 To tak nie jest. Robisz jeden model, który potem jedynie lekko zmieniasz (np. podnosisz mu brwi). Nie musisz modelować cztery razy na nowo (i chyba w 2.49 tak się nawet nie da). Z kośćmi też się da. Dajesz kości w odpowiednich miejscach (usta, brwi itd.) i nimi ruszasz. Ja do animacji używam kombinacji kości i shape keys. Da się podłożyć ścieżkę dzwiękową, aczkolwiek u mnie to się stosunkowo często zawieszało.
Vit Napisano 21 Styczeń 2010 Autor Napisano 21 Styczeń 2010 Ok ale jak te kości połączyć do skóry ? Czy kości mają być wewnątrz czy na zewnątrz, no nic nie jarze totalny haos jak nie mam podręcznika. Może ty Aniu zgodziłabyś się na dwie godziny korepetycji :) ?
Ania Napisano 21 Styczeń 2010 Napisano 21 Styczeń 2010 nie mieszkam w wawie. kości raczej wewnątrz, mogą trochę wystawać, najlepije blisko skóry. Jest kilka metod żeby połączyć. http://wiki.blender.org/index.php/Doc:Manual/Animation/Basic/Deformation shape keys (kliknij na linki prowadzące dalej) http://wiki.blender.org/index.php/Doc:Manual/Animation/Armatures kości
Vit Napisano 21 Styczeń 2010 Autor Napisano 21 Styczeń 2010 Ok dziękuję, jeszcze tylko pytanie o iel mniej więcej czasu zajmuje przygotowanie takiej animacji około 1 minuty
dac77 Napisano 21 Styczeń 2010 Napisano 21 Styczeń 2010 Ok dziękuję, jeszcze tylko pytanie o iel mniej więcej czasu zajmuje przygotowanie takiej animacji około 1 minuty Zależy od ilości szczegułów i zacięcia animatora. Minuta to tak od 5 godzin do 48 godzin pracy z gotowym rigiem, ale dotyczy to samej twarzy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się