Napisano 16 Styczeń 201015 l Witam Mam przygotowany model twarzy, chce go zanimować, pytanie czy jest ktoś z wawy kto by udzieli dwóch trzech godzin korepetycji w tym zakresie? moj mail wit242@wp.pl
Napisano 19 Styczeń 201015 l Może na forum pokierujemy cię co nieco? w końcu od tego ono jest. Syp problemami a my postaramy się na nie odpowiadać w miarę naszych umiejętności.
Napisano 20 Styczeń 201015 l Autor Ok dzięki za info, otóż wykonałem modeł twarzy na podstawie książki "Blender podstawy modelowania" Pana Boćka model w chwili obecnej jest całkowicie ukończony, screeny dorzucę popołudniu jak wrócę z pracy. W kolejnym kroku chce dodać animację no i jest problem. Od czego się zabrać. Oglądałem video tutka o animacji w blenderku jakieś dziewczyny ale ja na video tutkach uczyć się nie potrafię. Koła boksują w śniegu i stoję w miejscu. Wiec będę wdzięczny za wskazówki.
Napisano 20 Styczeń 201015 l Zainteresuj się Shape Keys. Możesz zmieniać mimikę twarzy dzięki Sculpt Mode i zapisywać poszczególne grymasy, które możesz ze sobą animować (morphować).
Napisano 21 Styczeń 201015 l Autor Wolał bym raczej nie morphować bo jak rozumie to sie wiąże z wykonaniem czterech dodatkowych modeli (przy załozeniu że twarz ma oddawać cztery stany w trakcie animacji) Chce to zrobić kośćmi pytanie czy się da ? Chciałbym też aby twarz coś mówiła pytanie czy blenderze jest narzędzie do podłożenia ścieżki dźwiękowej ?
Napisano 21 Styczeń 201015 l To tak nie jest. Robisz jeden model, który potem jedynie lekko zmieniasz (np. podnosisz mu brwi). Nie musisz modelować cztery razy na nowo (i chyba w 2.49 tak się nawet nie da). Z kośćmi też się da. Dajesz kości w odpowiednich miejscach (usta, brwi itd.) i nimi ruszasz. Ja do animacji używam kombinacji kości i shape keys. Da się podłożyć ścieżkę dzwiękową, aczkolwiek u mnie to się stosunkowo często zawieszało.
Napisano 21 Styczeń 201015 l Autor Ok ale jak te kości połączyć do skóry ? Czy kości mają być wewnątrz czy na zewnątrz, no nic nie jarze totalny haos jak nie mam podręcznika. Może ty Aniu zgodziłabyś się na dwie godziny korepetycji :) ?
Napisano 21 Styczeń 201015 l nie mieszkam w wawie. kości raczej wewnątrz, mogą trochę wystawać, najlepije blisko skóry. Jest kilka metod żeby połączyć. http://wiki.blender.org/index.php/Doc:Manual/Animation/Basic/Deformation shape keys (kliknij na linki prowadzące dalej) http://wiki.blender.org/index.php/Doc:Manual/Animation/Armatures kości
Napisano 21 Styczeń 201015 l Autor Ok dziękuję, jeszcze tylko pytanie o iel mniej więcej czasu zajmuje przygotowanie takiej animacji około 1 minuty
Napisano 21 Styczeń 201015 l Vit napisał: Ok dziękuję, jeszcze tylko pytanie o iel mniej więcej czasu zajmuje przygotowanie takiej animacji około 1 minuty Zależy od ilości szczegułów i zacięcia animatora. Minuta to tak od 5 godzin do 48 godzin pracy z gotowym rigiem, ale dotyczy to samej twarzy.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto