Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

niestety światła w LW szumią jak cholera, dowalenie LightQuality strasznie zwalnia, ja staram się korzystać tylko z Lumi, ewentualnie jeden Spot bez cieni z małym natężeniem dla Specularity materiałów jeśli mi na tym bardzo zalerzy

 

dodam, że w Kray jest to przyzwoicie rozwiązane, można tam ustawić nadrzędne właściwości dla jakości świateł fizycznych i w tedy jest i szybko i bez szum

Napisano (edytowane)

Ford:

Wszystko zalerzy od tego co powoduje szum, bo przyczyn moze byc bardzo wiele i niekoniecznie podwyzszanie AA jest dobrym sposobem na jego usuniecie. Najczestsze powody to: duze, zroznicowane tekstury o duzej szczegolowosci; duze swiatla obszarowe; zle dobrane parametry radiosity; zle dobrane parametry materialow wymagajacych wielokrotnego samplowania; materialy refleksyjne i transparentne; DOF i motion blur szczegolnie w trybie Photoreal.

Zanim zacznie sie optymalizowac predkosc i jakosc renderingu warto ustalic ktore z powyzszych jest za ten szum odpowiedzialne i sprobowac usunac przyczyne innymi sposobami niz podwyzszanie AA. Przy teksturach warto poeksperymentowac z roznymi ustawieniami mipmap Strenght, mode i quality. Przy swiatlach obszarowych, szczegolnie tych rozciagnietych i znajdujacych sie blisko oswietlanego obiektu, zamiast podwyzszac Light Quality warto je zduplikowac i nadac kopii lekkie przesuniecie. Z kolei wiekszosc materialow samplowanych wielokrotnie moze pracowac w trybie interpolated, co procz zmniejszenia szumu znacznie przyspiesza rendering itp, itd.

Samo AA warto trzymac na jak najmniejszym poziomie, czesto AA=1 wraz z adaptative sampling w zupelnosci wystarcza, ale zalezy to od tego jak duzo szczegolow jest w teksturach i geometrii. Adaptative sampling ma ta wade, ze dziala tylko tam gdzie w przebiegu AA zostal wykryty jakis szum, wiec by funkcja dzialala dobrze po przebiegu AA render musi juz zawierac wszystkie istotne szczegoly. Moga one zawierac szum i posiadac aliasing, ale musza byc. Ja robie to tak ze puszczam render testowy z wylaczonym AS i AA=1. Jesli zawiera wszystkie interesujace mnie szczegoly dodaje AS, jesli nie, podwyzszam AA o 1 i sprawdzam dalej. W praktyce czasem wystarczy AA=1, najczesciej AA=4 i przy bardzo szczegolowych scenach AA=8.

Jedna uwaga o Pattern i Reconstruction Filter. Pattern odpowiada za dystrybucje sampli przy AA i moze znacznie poprawic jakosc. Przy wlaczonym AS nie uzywaj Classic. Z AA

Zeby dluzej nie przynudzac, jeszcze tylko slowko o DOF i MB. Przy scenach zawierajacych te parametry (szczegolnie w animacji) nie warto darzyc do calkowitego pozbycia sie szumu. Czesto dodaje on naturalnosci. Jestesmy do ziarna na obrazie tak przezwyczajeni ze wiekszosc osob nawet go nie widzi i rzadko komu ono przeszkadza. Zreszta w animacji lekkie ziarno zawsze warto dodac, byle bez przesady.

 

EDIT:

Sorry, jeszcze jedna uwaga. Jesli w kadrze tylko pewien obszar wymaga dokladnijszego AA warto go wyodrebnic, albo renderujac go w oddzielnym przebiegu, albo (jesli to still) stosujac limit region. Zreszta rendering na warstwach tez mozna przeprowadzic w dwu lub wiecej przebiegach z roznymi ustawieniami AA. To wszystko oczywiscie przy zalozeniu ze sie z jakiegos programu do kompozycji korzysta.

Edytowane przez Alibaba

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności