Skocz do zawartości

Featured Replies

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

w zasadzie to trzeba dobierac indywidualnie, im wiecej szczegolow to trzeba wiekszy

Napisano

niestety światła w LW szumią jak cholera, dowalenie LightQuality strasznie zwalnia, ja staram się korzystać tylko z Lumi, ewentualnie jeden Spot bez cieni z małym natężeniem dla Specularity materiałów jeśli mi na tym bardzo zalerzy

 

dodam, że w Kray jest to przyzwoicie rozwiązane, można tam ustawić nadrzędne właściwości dla jakości świateł fizycznych i w tedy jest i szybko i bez szum

Napisano

Ford:

Wszystko zalerzy od tego co powoduje szum, bo przyczyn moze byc bardzo wiele i niekoniecznie podwyzszanie AA jest dobrym sposobem na jego usuniecie. Najczestsze powody to: duze, zroznicowane tekstury o duzej szczegolowosci; duze swiatla obszarowe; zle dobrane parametry radiosity; zle dobrane parametry materialow wymagajacych wielokrotnego samplowania; materialy refleksyjne i transparentne; DOF i motion blur szczegolnie w trybie Photoreal.

Zanim zacznie sie optymalizowac predkosc i jakosc renderingu warto ustalic ktore z powyzszych jest za ten szum odpowiedzialne i sprobowac usunac przyczyne innymi sposobami niz podwyzszanie AA. Przy teksturach warto poeksperymentowac z roznymi ustawieniami mipmap Strenght, mode i quality. Przy swiatlach obszarowych, szczegolnie tych rozciagnietych i znajdujacych sie blisko oswietlanego obiektu, zamiast podwyzszac Light Quality warto je zduplikowac i nadac kopii lekkie przesuniecie. Z kolei wiekszosc materialow samplowanych wielokrotnie moze pracowac w trybie interpolated, co procz zmniejszenia szumu znacznie przyspiesza rendering itp, itd.

Samo AA warto trzymac na jak najmniejszym poziomie, czesto AA=1 wraz z adaptative sampling w zupelnosci wystarcza, ale zalezy to od tego jak duzo szczegolow jest w teksturach i geometrii. Adaptative sampling ma ta wade, ze dziala tylko tam gdzie w przebiegu AA zostal wykryty jakis szum, wiec by funkcja dzialala dobrze po przebiegu AA render musi juz zawierac wszystkie istotne szczegoly. Moga one zawierac szum i posiadac aliasing, ale musza byc. Ja robie to tak ze puszczam render testowy z wylaczonym AS i AA=1. Jesli zawiera wszystkie interesujace mnie szczegoly dodaje AS, jesli nie, podwyzszam AA o 1 i sprawdzam dalej. W praktyce czasem wystarczy AA=1, najczesciej AA=4 i przy bardzo szczegolowych scenach AA=8.

Jedna uwaga o Pattern i Reconstruction Filter. Pattern odpowiada za dystrybucje sampli przy AA i moze znacznie poprawic jakosc. Przy wlaczonym AS nie uzywaj Classic. Z AA

Zeby dluzej nie przynudzac, jeszcze tylko slowko o DOF i MB. Przy scenach zawierajacych te parametry (szczegolnie w animacji) nie warto darzyc do calkowitego pozbycia sie szumu. Czesto dodaje on naturalnosci. Jestesmy do ziarna na obrazie tak przezwyczajeni ze wiekszosc osob nawet go nie widzi i rzadko komu ono przeszkadza. Zreszta w animacji lekkie ziarno zawsze warto dodac, byle bez przesady.

 

EDIT:

Sorry, jeszcze jedna uwaga. Jesli w kadrze tylko pewien obszar wymaga dokladnijszego AA warto go wyodrebnic, albo renderujac go w oddzielnym przebiegu, albo (jesli to still) stosujac limit region. Zreszta rendering na warstwach tez mozna przeprowadzic w dwu lub wiecej przebiegach z roznymi ustawieniami AA. To wszystko oczywiscie przy zalozeniu ze sie z jakiegos programu do kompozycji korzysta.

Edytowane przez Alibaba

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności