xaoo Napisano 24 Styczeń 2010 Napisano 24 Styczeń 2010 Serdecznie witam, Po prawie rocznej przerwie powracam do zabawy z grafika 3D. W ramach przypomnienia odkopalem swoj stary model i chce zrobic kilka studyjnych renderow. Niestety nie wszystko idzie tak jak powinno :/ Nie moge dopasowac materialow i ustawien oswietlenia. Zdecydowalem sie napisac i moze Wy bedziecie w stanie mi pomoc w osiagniecu przyzwoitych rezultatow. Z gory dziekuje za okazana pomoc. Pozdrawiam, xaoo Oto obacny render: A to studio:
Tamyl91 Napisano 24 Styczeń 2010 Napisano 24 Styczeń 2010 Wygląda średnio, bo lakier bardzo słabo odbija, zwiększ IOR dla reflections w materiale karoserii i powinno być lepiej, możesz też wstawić jakiś HDR do environment.
xaoo Napisano 24 Styczeń 2010 Autor Napisano 24 Styczeń 2010 @Tamyl91 - Na wstepie dziekuje za odpowiedz. Chce osiagnac typowy efekt studyjny ale bez uzycia HDR. Jesli chodzi o lakier to jeszcze sie pobawie tym IOR.
Tamyl91 Napisano 24 Styczeń 2010 Napisano 24 Styczeń 2010 Dlaczego bez użycia HDR? Dobrym studyjnym HDR'em można uzyskać bardzo dobry efekt "studyjny", zassij sobie to http://www.deviantart.com/download/103458406/HDRi_Pack_2_by_zbyg.zip i potestuj, możesz nawet wywalić światła v-ray i świecić samym HDR'em :)
ptaszek Napisano 24 Styczeń 2010 Napisano 24 Styczeń 2010 Odbicia wal z bialych plejnow a nie swiatel. Oswietlaj spotami.
xaoo Napisano 24 Styczeń 2010 Autor Napisano 24 Styczeń 2010 @Tamyl91 - dzieki za paczke - poprobuje. @mpta - moge zapytac co masz dokladniej na mysli? Jesli ustawie whiteboxy to mam swiecic spotami na nie by daly reflexy, czy mam oswietlac model, a whiteboxy same sie beda odbijaly?
Tamyl91 Napisano 25 Styczeń 2010 Napisano 25 Styczeń 2010 Spróbuj może powyłączać reflections dla świateł, żeby został sam specular (jeśli się mylę, to poprawcie) i wokół samochodu poustawiać jakieś białe plejny, coby się odbijały w karoserii. Acha, cień pod samochodem jest czerwony, przemaluj spód auta na czarno :)
DonJakub Napisano 27 Styczeń 2010 Napisano 27 Styczeń 2010 Trudna sprawa z tym oświetleniem chodź w sumie łatwiej, bo twoja koncepcja może się 10x zmieniać i ustawisz sobie wedle własnych uznań, gorzej ze mną jeśli mam robić rekonstrukcję... Obicia na lakierze by się przydały oraz na szybie. Te światła co teraz ustawiłeś to mr sky portal ? Czy coś innego ?
Berger Napisano 27 Styczeń 2010 Napisano 27 Styczeń 2010 Ja bym proponował wstawić światło kluczowe, spotlight'a, wokół wypełniające vraylight. Światła vraylight mogą mieć zafajkowane "invisible" i odfajkowane "no reflections". Stwórz większego boxa tak aby przykrywał całe auto ( nie musi być dokładnie nad nim, może być lekko z przodu pod kątem 45 stopni do niego ) daj na niego materiał vraylightmtl. W vraylightmtl w slot "color" wsadź mapę gradient ramp który niech wygląda mniej więcej tak: Potem stwórz drugiego boxa, lekko mniejszego od pierwszego i umieść go nad autem. Dodaj ten sam materiał, tylko zmień typ gradientu na radialny. Zaznacz te dwa boxy, podręczne menu, object properties. Odznacz cast shadows, receive shadows i visible to camera. Mam nadzięję, że trochę pomogłem :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się