Skocz do zawartości

Ustawienie studia i materialow


xaoo

Rekomendowane odpowiedzi

Serdecznie witam,

 

Po prawie rocznej przerwie powracam do zabawy z grafika 3D. W ramach przypomnienia odkopalem swoj stary model i chce zrobic kilka studyjnych renderow. Niestety nie wszystko idzie tak jak powinno :/ Nie moge dopasowac materialow i ustawien oswietlenia. Zdecydowalem sie napisac i moze Wy bedziecie w stanie mi pomoc w osiagniecu przyzwoitych rezultatow.

 

Z gory dziekuje za okazana pomoc.

 

Pozdrawiam,

 

xaoo

 

Oto obacny render:

 

 

mini_render.jpg

 

 

A to studio:

 

studio_med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@Tamyl91 - dzieki za paczke - poprobuje.

 

@mpta - moge zapytac co masz dokladniej na mysli? Jesli ustawie whiteboxy to mam swiecic spotami na nie by daly reflexy, czy mam oswietlac model, a whiteboxy same sie beda odbijaly?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj może powyłączać reflections dla świateł, żeby został sam specular (jeśli się mylę, to poprawcie) i wokół samochodu poustawiać jakieś białe plejny, coby się odbijały w karoserii.

 

Acha, cień pod samochodem jest czerwony, przemaluj spód auta na czarno :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudna sprawa z tym oświetleniem chodź w sumie łatwiej, bo twoja koncepcja może się 10x zmieniać i ustawisz sobie wedle własnych uznań, gorzej ze mną jeśli mam robić rekonstrukcję...

Obicia na lakierze by się przydały oraz na szybie.

Te światła co teraz ustawiłeś to mr sky portal ? Czy coś innego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym proponował wstawić światło kluczowe, spotlight'a, wokół wypełniające vraylight. Światła vraylight mogą mieć zafajkowane "invisible" i odfajkowane "no reflections". Stwórz większego boxa tak aby przykrywał całe auto ( nie musi być dokładnie nad nim, może być lekko z przodu pod kątem 45 stopni do niego ) daj na niego materiał vraylightmtl. W vraylightmtl w slot "color" wsadź mapę gradient ramp który niech wygląda mniej więcej tak:

exampleh.jpg

Potem stwórz drugiego boxa, lekko mniejszego od pierwszego i umieść go nad autem. Dodaj ten sam materiał, tylko zmień typ gradientu na radialny. Zaznacz te dwa boxy, podręczne menu, object properties. Odznacz cast shadows, receive shadows i visible to camera. Mam nadzięję, że trochę pomogłem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności