Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Serdecznie witam,

 

Po prawie rocznej przerwie powracam do zabawy z grafika 3D. W ramach przypomnienia odkopalem swoj stary model i chce zrobic kilka studyjnych renderow. Niestety nie wszystko idzie tak jak powinno :/ Nie moge dopasowac materialow i ustawien oswietlenia. Zdecydowalem sie napisac i moze Wy bedziecie w stanie mi pomoc w osiagniecu przyzwoitych rezultatow.

 

Z gory dziekuje za okazana pomoc.

 

Pozdrawiam,

 

xaoo

 

Oto obacny render:

 

 

mini_render.jpg

 

 

A to studio:

 

studio_med.jpg

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Wygląda średnio, bo lakier bardzo słabo odbija, zwiększ IOR dla reflections w materiale karoserii i powinno być lepiej, możesz też wstawić jakiś HDR do environment.

Napisano
  • Autor

@Tamyl91 - Na wstepie dziekuje za odpowiedz. Chce osiagnac typowy efekt studyjny ale bez uzycia HDR. Jesli chodzi o lakier to jeszcze sie pobawie tym IOR.

Napisano
  • Autor

@Tamyl91 - dzieki za paczke - poprobuje.

 

@mpta - moge zapytac co masz dokladniej na mysli? Jesli ustawie whiteboxy to mam swiecic spotami na nie by daly reflexy, czy mam oswietlac model, a whiteboxy same sie beda odbijaly?

Napisano

Spróbuj może powyłączać reflections dla świateł, żeby został sam specular (jeśli się mylę, to poprawcie) i wokół samochodu poustawiać jakieś białe plejny, coby się odbijały w karoserii.

 

Acha, cień pod samochodem jest czerwony, przemaluj spód auta na czarno :)

Napisano

Trudna sprawa z tym oświetleniem chodź w sumie łatwiej, bo twoja koncepcja może się 10x zmieniać i ustawisz sobie wedle własnych uznań, gorzej ze mną jeśli mam robić rekonstrukcję...

Obicia na lakierze by się przydały oraz na szybie.

Te światła co teraz ustawiłeś to mr sky portal ? Czy coś innego ?

Napisano

Ja bym proponował wstawić światło kluczowe, spotlight'a, wokół wypełniające vraylight. Światła vraylight mogą mieć zafajkowane "invisible" i odfajkowane "no reflections". Stwórz większego boxa tak aby przykrywał całe auto ( nie musi być dokładnie nad nim, może być lekko z przodu pod kątem 45 stopni do niego ) daj na niego materiał vraylightmtl. W vraylightmtl w slot "color" wsadź mapę gradient ramp który niech wygląda mniej więcej tak:

exampleh.jpg

Potem stwórz drugiego boxa, lekko mniejszego od pierwszego i umieść go nad autem. Dodaj ten sam materiał, tylko zmień typ gradientu na radialny. Zaznacz te dwa boxy, podręczne menu, object properties. Odznacz cast shadows, receive shadows i visible to camera. Mam nadzięję, że trochę pomogłem :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności