Napisano 24 Styczeń 201015 l Serdecznie witam, Po prawie rocznej przerwie powracam do zabawy z grafika 3D. W ramach przypomnienia odkopalem swoj stary model i chce zrobic kilka studyjnych renderow. Niestety nie wszystko idzie tak jak powinno :/ Nie moge dopasowac materialow i ustawien oswietlenia. Zdecydowalem sie napisac i moze Wy bedziecie w stanie mi pomoc w osiagniecu przyzwoitych rezultatow. Z gory dziekuje za okazana pomoc. Pozdrawiam, xaoo Oto obacny render: A to studio:
Napisano 24 Styczeń 201015 l Wygląda średnio, bo lakier bardzo słabo odbija, zwiększ IOR dla reflections w materiale karoserii i powinno być lepiej, możesz też wstawić jakiś HDR do environment.
Napisano 24 Styczeń 201015 l Autor @Tamyl91 - Na wstepie dziekuje za odpowiedz. Chce osiagnac typowy efekt studyjny ale bez uzycia HDR. Jesli chodzi o lakier to jeszcze sie pobawie tym IOR.
Napisano 24 Styczeń 201015 l Dlaczego bez użycia HDR? Dobrym studyjnym HDR'em można uzyskać bardzo dobry efekt "studyjny", zassij sobie to http://www.deviantart.com/download/103458406/HDRi_Pack_2_by_zbyg.zip i potestuj, możesz nawet wywalić światła v-ray i świecić samym HDR'em :)
Napisano 24 Styczeń 201015 l Autor @Tamyl91 - dzieki za paczke - poprobuje. @mpta - moge zapytac co masz dokladniej na mysli? Jesli ustawie whiteboxy to mam swiecic spotami na nie by daly reflexy, czy mam oswietlac model, a whiteboxy same sie beda odbijaly?
Napisano 25 Styczeń 201015 l Spróbuj może powyłączać reflections dla świateł, żeby został sam specular (jeśli się mylę, to poprawcie) i wokół samochodu poustawiać jakieś białe plejny, coby się odbijały w karoserii. Acha, cień pod samochodem jest czerwony, przemaluj spód auta na czarno :)
Napisano 27 Styczeń 201015 l Trudna sprawa z tym oświetleniem chodź w sumie łatwiej, bo twoja koncepcja może się 10x zmieniać i ustawisz sobie wedle własnych uznań, gorzej ze mną jeśli mam robić rekonstrukcję... Obicia na lakierze by się przydały oraz na szybie. Te światła co teraz ustawiłeś to mr sky portal ? Czy coś innego ?
Napisano 27 Styczeń 201015 l Ja bym proponował wstawić światło kluczowe, spotlight'a, wokół wypełniające vraylight. Światła vraylight mogą mieć zafajkowane "invisible" i odfajkowane "no reflections". Stwórz większego boxa tak aby przykrywał całe auto ( nie musi być dokładnie nad nim, może być lekko z przodu pod kątem 45 stopni do niego ) daj na niego materiał vraylightmtl. W vraylightmtl w slot "color" wsadź mapę gradient ramp który niech wygląda mniej więcej tak: Potem stwórz drugiego boxa, lekko mniejszego od pierwszego i umieść go nad autem. Dodaj ten sam materiał, tylko zmień typ gradientu na radialny. Zaznacz te dwa boxy, podręczne menu, object properties. Odznacz cast shadows, receive shadows i visible to camera. Mam nadzięję, że trochę pomogłem :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto