Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

to, że stoi samotnie ;) Ogólnie oznacza to, że nie jest zintegrowany z programem. Przed renderem trzeba exportować do pliku .vrscene. Ale wersja blendera z vray'em, robi to automatycznie przy wciśnięciu render wiec nie ma się co martwić.

  • Odpowiedzi 106
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Możesz tylko musisz pamiętać że obsługa vraya w blenderze ciągle jest w fazie alfa. Nie licz na jakiekolwiek wsparcie ze strony chaosgroup czy blender fundation. Najlepiej ściągnij sobie z neta i potestuj zanim przeżyjesz rozczarowanie ;D

Napisano

hm... to zanim pomyśle o zakupie to przetestuje :-)

ale zastanawiam się dlaczego do 3d max Vray kosztuje praktycznie 3 razy więcej? Nie można przy nim używać licencji standalone?

Napisano

Jak widzisz do blendera nie ma wsparcia, dopiero zapaleniec tworzy exporter. natomiast max, maya, xsi posiada swoje exportery wspierane przez developera od samego początku i to na nich właśnie zarabia (ma monopol na nie ;) ) Jeżeli kogoś stać na maxa, maykę to stać i na exporter. Teoretycznie można używać standalone samego tylko że wtedy musisz mu sam wszystko opisać jak w povray. Exporter w uproszczeniu to nic innego jak graficzna nakładka na matematyczne opcje (funkcje) jakie oferuje renderer. Jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi.

  • Confused 1
Gość Chrupek3D
Napisano (edytowane)

to ja dodam odnośnie vraya, ze uciążliwe jest liczenie animacji, bo vray wypluwa cala scene do pliku, który zajmuje wcale nie mało miejsca. Próbowałem tworzyć ram dysk, żeby było szybciej (i było szybciej), ale 2gb zjada ot tak, wiec to nie miało sensu.

Wiec, jeśli chcemy robić prewke, powiedzmy 200 klatek animacji to vray będzie nam nagrywał obiekty z każdej klatki, co trochę potrwa... najpierw dla irradiance, później dla lightcache - już nie wspominając o miejscu na dysku.

 

a propo Cycles, to sialem w nim trawkę podprowadzona z Maxa - liczy sie bardzo szybko i bezboleśnie.

Edytowane przez Chrupek3D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności