szczuro Napisano 17 Luty 2012 Napisano 17 Luty 2012 to, że stoi samotnie ;) Ogólnie oznacza to, że nie jest zintegrowany z programem. Przed renderem trzeba exportować do pliku .vrscene. Ale wersja blendera z vray'em, robi to automatycznie przy wciśnięciu render wiec nie ma się co martwić.
outside Napisano 17 Luty 2012 Napisano 17 Luty 2012 Czyli jak rozumiem kupuję taką wersję Standalone (taką jak tu http://www.evermotion.org/modelshop/show_product/v-ray-standalone-2-0/2703/0/0/) i mogę nią działać na Blenderze? Nie ma ona żadnych ograniczeń?
rice Napisano 17 Luty 2012 Napisano 17 Luty 2012 Możesz tylko musisz pamiętać że obsługa vraya w blenderze ciągle jest w fazie alfa. Nie licz na jakiekolwiek wsparcie ze strony chaosgroup czy blender fundation. Najlepiej ściągnij sobie z neta i potestuj zanim przeżyjesz rozczarowanie ;D
outside Napisano 17 Luty 2012 Napisano 17 Luty 2012 hm... to zanim pomyśle o zakupie to przetestuje :-) ale zastanawiam się dlaczego do 3d max Vray kosztuje praktycznie 3 razy więcej? Nie można przy nim używać licencji standalone?
Idaho Napisano 17 Luty 2012 Napisano 17 Luty 2012 Jak widzisz do blendera nie ma wsparcia, dopiero zapaleniec tworzy exporter. natomiast max, maya, xsi posiada swoje exportery wspierane przez developera od samego początku i to na nich właśnie zarabia (ma monopol na nie ;) ) Jeżeli kogoś stać na maxa, maykę to stać i na exporter. Teoretycznie można używać standalone samego tylko że wtedy musisz mu sam wszystko opisać jak w povray. Exporter w uproszczeniu to nic innego jak graficzna nakładka na matematyczne opcje (funkcje) jakie oferuje renderer. Jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi. 1
Gość tedo Napisano 30 Marzec 2012 Napisano 30 Marzec 2012 odnośnie cyclesa - całkim przyzwoicie wygląda to: http://www.blenderguru.com/videos/rendering-an-interior-scene-with-cycles
Gość Chrupek3D Napisano 31 Marzec 2012 Napisano 31 Marzec 2012 (edytowane) to ja dodam odnośnie vraya, ze uciążliwe jest liczenie animacji, bo vray wypluwa cala scene do pliku, który zajmuje wcale nie mało miejsca. Próbowałem tworzyć ram dysk, żeby było szybciej (i było szybciej), ale 2gb zjada ot tak, wiec to nie miało sensu. Wiec, jeśli chcemy robić prewke, powiedzmy 200 klatek animacji to vray będzie nam nagrywał obiekty z każdej klatki, co trochę potrwa... najpierw dla irradiance, później dla lightcache - już nie wspominając o miejscu na dysku. a propo Cycles, to sialem w nim trawkę podprowadzona z Maxa - liczy sie bardzo szybko i bezboleśnie. Edytowane 31 Marzec 2012 przez Chrupek3D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się