Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Być może część z Was wie, że najczęściej używanymi przez mnie grami są symulatory lotu, od dłuższego czasu robię do Flight Simulatora X Microsoftu dodatkowe samoloty polskiej produkcji. Dotąd wydałem dwie swoje maszyny: Lublina R.XIII i SZD-30 Pirata, oraz pomagałem przy RWD-8 i RWD-14. W przypadku dwóch pierwszych robiłem praktycznie wszystko, począwszy od dwóch modeli 3d (osobno modeluje się samolot widoczny z zewnątrz i z kabiny), poprzez animacje, textury, skrypty przyrządów (wszystkie zegarki, przełączniki i przyrządy działają jak w prawdziwym samolocie), skończywszy na zaprogramowaniu dynamiki lotu danego samolotu.

 

Kilka screenów in-game:

 

th_Pirat_FSX_1.jpg th_Pirat_FSX_2.jpg th_Pirat_FSX_3.jpg th_Pirat_FSX_4.jpg

 

Oczywiście tego typu gry nie wyglądają jak Crysis ;), ale też nie o to chodzi. Należy też pamiętać, że w tej grze odwzorowana jest cała planeta, większość lotnisk, oraz o tym, że można tam odwzorować niemal każdy samolot od szmatolotów sprzed Pierwszej Wojny, na Boeingu 747, czy F-18 Hornet skończywszy.

 

Screeny z Mod Tool, w którym modelowałem szybowiec. W narożniku polycount:

 

th_01.jpg th_01_wire.jpg th_02.jpg th_02_wire.jpg th_03.jpg

 

Jakby ktoś chciał polatać, model jest dostępny do pobrania tu:

 

http://simviation.com/simviation/?ID=145&page=1000

 

Oczywiście wymagany jest FSX, najlepiej z dodatkiem Acceleration.

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Thx Ardeni :*

 

Eddy - have fun :)

 

Tak naprawdę na screenach nie widać ćwierci pracy jaką trzeba włożyć w skryptowanie tego bałaganu. Swój kawałek kodu ma każdy animowany element, począwszy od koła podwozia, na wskazówkach w zegarach skończywszy.

Napisano

"wszystkie zegarki, przełączniki i przyrządy działają jak w prawdziwym samolocie), skończywszy na zaprogramowaniu dynamiki lotu danego samolotu." podkreslilbym to na Twoim miejscu bo same obrazki nie miazdza mozgu :D

Napisano

Jakby ktoś miał ochotę obejrzeć ten model in game to na youtube są dwa filmy z moim szybowcem. Prezentują się całkiem fajnie, warto chwilę poświęcić :)

 

Napisano

Super model, poziom szczegolow bije na glowe to co zwykle widzi sie w FSX-ie.

Chociaz nie przepadam za szybowcami to na pewno odpale go w domu.

Btw. jak wyglada praca nad oddaniem charakterystyki lotu? Rozumiem, ze masz pewne dane samolotu np. predkosci maksymalne, wznioszenia itp., ale jak to przeklada sie na efekt koncowy? Tzn. czy duzo trzeba ustawiac na czuja?

I jakich map uzywasz w tileproxy? Bawilem sie tym ostatnio w zeszlym roku, ale nic sensownego dla Polski nie osiagnalem. Mozesz zapodac swojego configa?

Napisano

Dzięki :)

 

Model lotu jest tak jak piszesz, odwzorować takie parametry jak prędkość, wznoszenie zasięg, pułap jest dość łatwo (no, załóżmy ;) ), reszta na czuja :)

 

W tych filmach najciekawsze jest to, że nie ja jestem ich autorem :D Model się spodobał na tyle, że zrobili je userzy :)

 

Samego TP nie używam. Nie potrafię latać bez autogenu :(

Napisano

O_o

 

Tylu z Was tu lata w FSXa?

 

Orlik ma się ostatnio dobrze :) Napisałem maila do Radiocom, dostałem manual radiostacji, oprogramowałem wprowadzanie częstotliwości, mam już tryb wyboru kanałów, teraz będę programować ich zapamiętywanie. Ostatnio napisałem też kod transpondera. Zostało mi jeszcze trochę (no dobra, dużo) pracy, ale przynajmniej progress jest :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności