Napisano 2 Luty 201015 l Być może część z Was wie, że najczęściej używanymi przez mnie grami są symulatory lotu, od dłuższego czasu robię do Flight Simulatora X Microsoftu dodatkowe samoloty polskiej produkcji. Dotąd wydałem dwie swoje maszyny: Lublina R.XIII i SZD-30 Pirata, oraz pomagałem przy RWD-8 i RWD-14. W przypadku dwóch pierwszych robiłem praktycznie wszystko, począwszy od dwóch modeli 3d (osobno modeluje się samolot widoczny z zewnątrz i z kabiny), poprzez animacje, textury, skrypty przyrządów (wszystkie zegarki, przełączniki i przyrządy działają jak w prawdziwym samolocie), skończywszy na zaprogramowaniu dynamiki lotu danego samolotu. Kilka screenów in-game: Oczywiście tego typu gry nie wyglądają jak Crysis ;), ale też nie o to chodzi. Należy też pamiętać, że w tej grze odwzorowana jest cała planeta, większość lotnisk, oraz o tym, że można tam odwzorować niemal każdy samolot od szmatolotów sprzed Pierwszej Wojny, na Boeingu 747, czy F-18 Hornet skończywszy. Screeny z Mod Tool, w którym modelowałem szybowiec. W narożniku polycount: Jakby ktoś chciał polatać, model jest dostępny do pobrania tu: http://simviation.com/simviation/?ID=145&page=1000 Oczywiście wymagany jest FSX, najlepiej z dodatkiem Acceleration.
Napisano 2 Luty 201015 l naprawdę nieźle to wygląda :D zaaplikuję do swojego FSX'a i jutro imho dam jakieś screeny jeszcze :)
Napisano 3 Luty 201015 l Autor Thx Ardeni :* Eddy - have fun :) Tak naprawdę na screenach nie widać ćwierci pracy jaką trzeba włożyć w skryptowanie tego bałaganu. Swój kawałek kodu ma każdy animowany element, począwszy od koła podwozia, na wskazówkach w zegarach skończywszy.
Napisano 3 Luty 201015 l "wszystkie zegarki, przełączniki i przyrządy działają jak w prawdziwym samolocie), skończywszy na zaprogramowaniu dynamiki lotu danego samolotu." podkreslilbym to na Twoim miejscu bo same obrazki nie miazdza mozgu :D
Napisano 4 Luty 201015 l skryptowania tu trochę było ;) Dobra robota. Siedzonko swojsko wygląda, aż się prosi o jakąś plame ;)
Napisano 4 Luty 201015 l a moze bys wrzucil jakis filmik z gry pokazujacy te zegarki przelaczniki i inne fikusne elementy
Napisano 28 Marzec 201015 l Autor Jakby ktoś miał ochotę obejrzeć ten model in game to na youtube są dwa filmy z moim szybowcem. Prezentują się całkiem fajnie, warto chwilę poświęcić :)
Napisano 29 Marzec 201015 l Super model, poziom szczegolow bije na glowe to co zwykle widzi sie w FSX-ie. Chociaz nie przepadam za szybowcami to na pewno odpale go w domu. Btw. jak wyglada praca nad oddaniem charakterystyki lotu? Rozumiem, ze masz pewne dane samolotu np. predkosci maksymalne, wznioszenia itp., ale jak to przeklada sie na efekt koncowy? Tzn. czy duzo trzeba ustawiac na czuja? I jakich map uzywasz w tileproxy? Bawilem sie tym ostatnio w zeszlym roku, ale nic sensownego dla Polski nie osiagnalem. Mozesz zapodac swojego configa?
Napisano 29 Marzec 201015 l Autor Dzięki :) Model lotu jest tak jak piszesz, odwzorować takie parametry jak prędkość, wznoszenie zasięg, pułap jest dość łatwo (no, załóżmy ;) ), reszta na czuja :) W tych filmach najciekawsze jest to, że nie ja jestem ich autorem :D Model się spodobał na tyle, że zrobili je userzy :) Samego TP nie używam. Nie potrafię latać bez autogenu :(
Napisano 31 Marzec 201014 l Autor O_o Tylu z Was tu lata w FSXa? Orlik ma się ostatnio dobrze :) Napisałem maila do Radiocom, dostałem manual radiostacji, oprogramowałem wprowadzanie częstotliwości, mam już tryb wyboru kanałów, teraz będę programować ich zapamiętywanie. Ostatnio napisałem też kod transpondera. Zostało mi jeszcze trochę (no dobra, dużo) pracy, ale przynajmniej progress jest :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto