Napisano 4 Luty 201015 l Witam. Chciałbym się dowiedzieć czy istnieje taka opcja w mayce jak dopasowanie rozdzielczości efektu [np. lecącej asteroidy] do filmu, który podkładamy pod efekt. Głównie pomaga to w tworzeniu bardziej realistycznych obrazów, tudzież fakeów [kręcenie filmu telefonem w niskiej rozdzielczości + b. wysoka jakośc efektu wygląda koszmarnie].
Napisano 4 Luty 201015 l W samej mayi się nie da. Musisz wykorzystać do tego jakis soft do postprodukcji i w nim dodać wszelkie artefakty typu kompresja, ziarno, blur wynikający z kiepskiej optyki. Właściwie to chyba trudniejsze niż wpasować efekt w materiał z dobrej kamery.
Napisano 5 Luty 201015 l ale do osiągniecia, niestety trzeba meic wiedze w tym temacie, b oto nie jest takie proste, dodal bym jeszcze do tego co napisal luki luki ze trzeba dostosowac jeszcze rpzechylenia obrazu ktore czesto wystepuja w materiale z kamer cyfrowych, no i korekcja koloru jeszcze.
Napisano 5 Luty 201015 l ten tego a tu nie chodzi o to, zeby w samej Mayce ustawic render na 320x240 ? bo polepszyć jakość filmu z telefonu się nie da. Jest jaki jest. ale wyrenderować słabą jakość z mayjki to ja problemu nie widzę.
Napisano 5 Luty 201015 l Być może, założyłem że zmieniać rozdzielczość to dakih potrafi i chodzi mu o coś wiecej. Wiesz, teraz komórki kręcą już troche większe filmiki chyba.
Napisano 5 Luty 201015 l Autor Miałem na myśli automatyczne narzędzie do dopasowania efektu do obrazu, tak by wyglądał realistycznie. Źle to ująłem, bo rzeczywiście nie chodzi tutaj tylko o rozdzielczość (tak, wyrenderować obraz umiem w odpowiedniej rozdzielczości]. Miałem nadzieje, że jeżeli mayka ma coś takiego jak maya live to czemu nie miałoby być innych bajerów :P
Napisano 5 Luty 201015 l wszystkie bajery dodajesz w post produkcji, do tego to sluzy, maja wypluwa ci czysty render, a ty masz za zadanie pozniej go zniszczyc i sponiewierac tak zeby pasowal do jakosci filmiku z telefonu. pamietaj tylko o zachowaniu odpowiedniego fpsu, zeby pasowal do tego z filmu ktory nakreciles, no i dobrze bylo by zrobic matchmoving np maya live jesli material nie jest naprawde kiepskiej jakosci, bo jak jest to bedzie ciezko Edytowane 5 Luty 201015 l przez Tomasz_87
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto