tweety Napisano 22 Luty 2010 Napisano 22 Luty 2010 (edytowane) View -> Pan To Selected ? Co ty mnie tu insynuujesz? :] Przykład z naszego podwórka: kamera podpięta pod chyba z 3 helpery w stylu point01, dummy02 etc. Do tego siakieś controlery na target i inne cuda wianki. Znalezienie w schematic view akurat tego konkretnego helpera czy grupy kontrolerów graniczy z cudem. I nie mówię tutaj o lokalizacji naszego prostokątka z nazwą helpera, tylko ogarnięcia linków. Bo zobaczenie do czego ten akurat helper jest podpięty (z reguły to helper01 do helpera02 jakiegoś obiektu do dummy15 targetu do kontrolera02 wreszcie do root'a całej sceny) to 2minuty machania myszką i skrobania schematu na papierze, żeby móc edytować kamerę czy wywalić zbędne syfy ze sceny. Po prostu sposób na schematyczne przedstawienie masywnie linkowanych scen jest jakimś debilizmem maxa. Edytowane 22 Luty 2010 przez tweety a bo literówki były
Kris_R Napisano 22 Luty 2010 Napisano 22 Luty 2010 Wiem, że max jest zamotany i w Schematic View pokazuje w pełni swoje możliwości :D Też czasami ubolewam Tweety. Jedyna moja rada - zacisnąć zęby. Z porad bardziej praktycznych to uporządkowanie po swojemu aby było coś widać. Z praktycznego punktu widzenia kogoś, kto trochę widywał Schematic przed oczami (choć to też nie zawsze pomaga): -zaznaczyć jakiś element powiązanego łańcucha -page up, page up, page up aż dotrzemy do roota -double klik na roocie żeby zaznaczyć wszyskie dzieci -potem Ctrl+I (invert selection) -no i na końcu 'Display > Hide Selected' w schematic zostaje nam do wglądu tylko łańcuch, który nas interesuje... wiem - czyste zło - welcome to hell i koniecznie wyłącz Grida w schematic :D nic nie daje tylko wnerwia oczy. No i tyle - trochę off topic nam się zrobił. Kulki - mi się zdarzało trochę w XSI w Schematic siedzieć. I to nie jest kwestia gdzie jest lepiej a gdzie gorzej. Bardziej kwestia osobistych preferencji czy wygody. W XSI klikasz środkowym na roocie żeby zaznaczyć cały łańuch a następnie klawisz E jako toggle 'Show Selected / Show All'. W każdym sofcie się jakoś da. Ale niekiedy potrzeba ciut więcej kliknięć aby dotrzeć do celu. A to pokazuje czy ktoś pomyślał o Userze i wygodzie pracy, czy po prostu upchnął różne guziczki w roletach "żeby były" :)
tweety Napisano 22 Luty 2010 Napisano 22 Luty 2010 Kris: no właśnie. Wszystko to kwestia uporządkowania. Ale dostając sceny po kimś muszę się wdrażać w schematy jakie ten ktoś zastosował i porządkować po swojemu. To normalka, zwłaszcza jak pracuje się na większych scenach i chce się wszystko optymalizować pod render. Schematic view mógłby być po prostu nieco bardziej uproszczony w nawigacji. System node'ów jaki istnieje w np: Nuke czy NodeJoe (rozwiązanie dla ME) wydaje się być lepszą alternatywą niż obecne. Zamiast liniowego wyświetlania poszczególnych node'ów można by było zastosować grupy, sektory powiązań czy coś w tym guście. Ułatwiło by to odnajdowanie powiązań pomiędzy elementami, ich usuwanie w przypadku bake'owania animacji czy zmiany powiązań pomiędzy obiektami. Co prawda pomocne są w tym warstwy. O ile animator, przysyłający mi scenę, nazywa helpery, rooty czy bonesy odpowiednio do nazw obiektów a potem trzyma to na osobnych layerach, to sprawa się upraszcza. Ale jak to bywa, praktyka pokazuje, że np: rig kamery ląduje w stercie helperów postaci a helpery rootowe sceny są w layersie default :] Oczywiście nie zwalam wszystkiego na animatorów Krisie ;) A temat layersów to kolejny temat rzeka :) Po cichu ciągle liczę, że w nowej wersji w layers w końcu pojawi się możliwość grupowania warstw, tak jak ma to miejsce w Photoshopie. Pewnie znowu to oleją ale w coś wierzyć trzeba :] Kulki: nie wiem jak to wygląda w innych softach. Wiem tylko, że jest upierdliwe i tracę na tym naprawdę masę czasu :]
Kris_R Napisano 22 Luty 2010 Napisano 22 Luty 2010 Chaos panie Kamilu, chaos!! :) Czasami warto podjąć próbę uporządkowania tego syfu.. jestem za :) Grupowanie warstw - bardzo fajny pomysł. Nie spotkałem jednak tego w innych softach 3d. XSI ma to rozwiązane w inny sposób. Każdy obiekt może należeć do dowolnej liczby grup. Dzięki temu możesz grupować sobie dowolnie całą scenę mając na uwadze różne jej aspekty. Możesz mieć grupę obiektów czerwonych, które należą jednocześnie do innych grup i wzajemnie się zagnieżdżają. Takie jakby otwarte grupowanie. Działa. No ale co soft to inny pomysł - co kraj to obyczaj. Niech polepszają tego maxa - oby w dobrą stronę.
mafida Napisano 27 Luty 2010 Napisano 27 Luty 2010 I nowy filmik z viewport canvas-troche więcej pokazali i jakby lepiej to wygląda: Na blogu Kena ukazały sie jeszcze 3 nudne filmiki z nowymi opcjami wymiany z programami CAD może kogoś zainteresuje: http://area.autodesk.com/blogs/ken/sneak_peek_cad_import_options Pozdr:)
SYmek Napisano 27 Luty 2010 Napisano 27 Luty 2010 Jest w tym jednak coś śmiesznego, że wszystkie te filmiki skierowane są do dzieci.
mafida Napisano 27 Luty 2010 Napisano 27 Luty 2010 Jest w tym jednak coś śmiesznego, że wszystkie te filmiki skierowane są do dzieci. Może podstawówki i przedszkola kupują duzo licencji edukacyjnych:D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się