Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam, jestem początkującym i próbuję wymodelować swój tel w 3d max i mam problem pewnie to nic wielkiego do zrobienia ale ja nie mam takiej wiedzy jeszcze ... więc editable poly łączyłem krawędzie po przejsciu do mesh smootch cały obiekt jest powyginany we wszystkie strony co zorbić? zeby te dodatkowe linie nie powodowały zniekształceń ?

 

 

wcześniej zrobiłem poprostu przy tworzeniu boxa dużą ilość lini i wyszło ok tak jak na zdjęciu tyle ze rendering dłużej trwa i ogólnie 90% tych lini jest nie potrzebna i tylko psuje mi pracę

 

ps. sory za pewnie malo dla was zrozumiałe tłumaczenie ale to moja pierwsza praca 3d

 

klapka.jpg

Edytowane przez piotrek
Normalizacja koloru tekstu.
  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

klikasz na obiekt i nadajesz standardowy materiał,ppm i opcja clone, na potem klikasz m(material editor) zaznaczasz drugi pusty slot, w opci shader basic parameters zaznaczasz Wire,dajesz tam jakiś czarny kolor tej siatki i nadajesz materiał kopii obiektu, następnie w panelu modify madajesz modyfikator push z wartością 0,01 i renderujesz

 

 

No albo klikasz F4 i print screen :)

Napisano

jak masz juz cos takiego ja bym sprobowal Chamferować edge które mają byc wygładzone i nałóż normany Smooth zamiast meshsmooth. lub moze sproboj na EditPoly nalozyc Tesselate, a w Meshsmooth zwiekszyc iteracje na 3. unikniejsz takich jazd jak bedziesz zaczynac od Plane+ Shell + EditPoly, potem turbosmooth i nie powinno się psuć.

Napisano (edytowane)

kurde nic nie rozumiem z tego :(

 

wsumie podoba mi się to co uzyskałem na 1 fotce gdy odrazu dałem na box wiele lini ale strasznie to utrudnia modelowanie

Edytowane przez ludzik82r
Napisano
jak masz juz cos takiego ja bym sprobowal Chamferować edge które mają byc wygładzone i nałóż normany Smooth zamiast meshsmooth. lub moze sproboj na EditPoly nalozyc Tesselate, a w Meshsmooth zwiekszyc iteracje na 3. unikniejsz takich jazd jak bedziesz zaczynac od Plane+ Shell + EditPoly, potem turbosmooth i nie powinno się psuć.

 

Do normalnego smootha potrzeba by było jeszcze chyba grupy ustawiać, bo bez tego to chyba jakeś głupoty by na kantach wyszły. Chamfer + MS na wybranych poly powinnno dać lepsze rezultaty. Dróg jest wiele.

Napisano

Chamfer zalatwi wszystko. Na poczatek zacznij od zaroznikow. Zaznacz jeden edge potem loop i chamfer. Te dodatkowe linie sa ci niestety potrzebne do poprawnego usrednienia przy MSmooth, inaczej bedzie usrednial do tego co ma i bedzie badziew jak na obrazku, ktory pokazales.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności