ludzik82r Napisano 21 Luty 2010 Napisano 21 Luty 2010 (edytowane) Witam, jestem początkującym i próbuję wymodelować swój tel w 3d max i mam problem pewnie to nic wielkiego do zrobienia ale ja nie mam takiej wiedzy jeszcze ... więc editable poly łączyłem krawędzie po przejsciu do mesh smootch cały obiekt jest powyginany we wszystkie strony co zorbić? zeby te dodatkowe linie nie powodowały zniekształceń ? wcześniej zrobiłem poprostu przy tworzeniu boxa dużą ilość lini i wyszło ok tak jak na zdjęciu tyle ze rendering dłużej trwa i ogólnie 90% tych lini jest nie potrzebna i tylko psuje mi pracę ps. sory za pewnie malo dla was zrozumiałe tłumaczenie ale to moja pierwsza praca 3d Edytowane 21 Luty 2010 przez piotrek Normalizacja koloru tekstu.
ludzik82r Napisano 21 Luty 2010 Autor Napisano 21 Luty 2010 na szybko bo do pracy zaraz uciekam :( przed po mesh
indian Napisano 21 Luty 2010 Napisano 21 Luty 2010 jeszcze siatkę pokaż funkcja chamfer, poczytaj o tym http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=4384
indian Napisano 21 Luty 2010 Napisano 21 Luty 2010 klikasz na obiekt i nadajesz standardowy materiał,ppm i opcja clone, na potem klikasz m(material editor) zaznaczasz drugi pusty slot, w opci shader basic parameters zaznaczasz Wire,dajesz tam jakiś czarny kolor tej siatki i nadajesz materiał kopii obiektu, następnie w panelu modify madajesz modyfikator push z wartością 0,01 i renderujesz No albo klikasz F4 i print screen :)
mirach Napisano 21 Luty 2010 Napisano 21 Luty 2010 screen sitaki nie potrzebny w sumie, odrazu widac ze nie masz przygotowanej siatki pod meshsmooth. Poczytaj o robieniu mesha pod wygladzanie, np u tego pana: http://www.onnovanbraam.com/index.php?tutorials/ pod modeling techniques.
Przemekd Napisano 21 Luty 2010 Napisano 21 Luty 2010 jak masz juz cos takiego ja bym sprobowal Chamferować edge które mają byc wygładzone i nałóż normany Smooth zamiast meshsmooth. lub moze sproboj na EditPoly nalozyc Tesselate, a w Meshsmooth zwiekszyc iteracje na 3. unikniejsz takich jazd jak bedziesz zaczynac od Plane+ Shell + EditPoly, potem turbosmooth i nie powinno się psuć.
ludzik82r Napisano 21 Luty 2010 Autor Napisano 21 Luty 2010 (edytowane) kurde nic nie rozumiem z tego :( wsumie podoba mi się to co uzyskałem na 1 fotce gdy odrazu dałem na box wiele lini ale strasznie to utrudnia modelowanie Edytowane 21 Luty 2010 przez ludzik82r
adam_m Napisano 21 Luty 2010 Napisano 21 Luty 2010 To może to Ci pomoże: http://www.freeitsolutions.com/3ds/viewTutorial.aspx?id=555
piko84 Napisano 25 Luty 2010 Napisano 25 Luty 2010 jak masz juz cos takiego ja bym sprobowal Chamferować edge które mają byc wygładzone i nałóż normany Smooth zamiast meshsmooth. lub moze sproboj na EditPoly nalozyc Tesselate, a w Meshsmooth zwiekszyc iteracje na 3. unikniejsz takich jazd jak bedziesz zaczynac od Plane+ Shell + EditPoly, potem turbosmooth i nie powinno się psuć. Do normalnego smootha potrzeba by było jeszcze chyba grupy ustawiać, bo bez tego to chyba jakeś głupoty by na kantach wyszły. Chamfer + MS na wybranych poly powinnno dać lepsze rezultaty. Dróg jest wiele.
Simple_man Napisano 25 Luty 2010 Napisano 25 Luty 2010 Chamfer zalatwi wszystko. Na poczatek zacznij od zaroznikow. Zaznacz jeden edge potem loop i chamfer. Te dodatkowe linie sa ci niestety potrzebne do poprawnego usrednienia przy MSmooth, inaczej bedzie usrednial do tego co ma i bedzie badziew jak na obrazku, ktory pokazales.
Rekomendowane odpowiedzi