3d_operator Napisano 28 Luty 2010 Share Napisano 28 Luty 2010 Witam, jak "ułożyć/narysować" splajna na kuli (3ds max), tak żeby leżał na jej powierzchni ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wray Napisano 1 Marzec 2010 Share Napisano 1 Marzec 2010 Możesz włączyć przyciąganie do siatki lub wierzchołków (Snaps Toggle) i rysować bezpośrednio na kuli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
3d_operator Napisano 1 Marzec 2010 Autor Share Napisano 1 Marzec 2010 Możesz włączyć przyciąganie do siatki lub wierzchołków (Snaps Toggle) i rysować bezpośrednio na kuli. Tak ale wtedy linia będzie łamana od wierzchołka do wierzchołka a ja chcę uzyskać płynne przejścia np. jakbym chciał wymodelować węża na kuli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
styczeń Napisano 1 Marzec 2010 Share Napisano 1 Marzec 2010 Może to Cię zainteresuję: http://www.cgarena.com/freestuff/tutorials/max/pflow_splines/index3.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris_R Napisano 1 Marzec 2010 Share Napisano 1 Marzec 2010 Jeśli siedzisz w 2010 to Graphite Modeling Tools przyjdą z pomocą. Mają pełen snapping do powierzchni. Wprawdzie Polygonowy, ale jak posadzisz pasek polygonów, to możesz później zrobić Extract to spline z jakiegoś loopa edgów. Będzie git. A jeśli nie masz 2010 to odpowiednikiem Graphite'a jest PolyBoost. No niestety. Każdy soft ma swoje plusy i minusy. Taki pełen snapping to na przykład Live Object w Maya. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
3d_operator Napisano 1 Marzec 2010 Autor Share Napisano 1 Marzec 2010 (edytowane) Może to Cię zainteresuję: http://www.cgarena.com/freestuff/tutorials/max/pflow_splines/index3.html styczeń to jest dobre, o taki efekt mniej więcej by mi chodziło ale jak dla mnie za skomplikowane. Kris_R czyli zaznaczam poligony na kuli i wybieram extract to spline (gdzie jest ta opcja)? Edytowane 1 Marzec 2010 przez 3d_operator Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
styczeń Napisano 1 Marzec 2010 Share Napisano 1 Marzec 2010 konkretnie to się nazywa make spline from selection (chyba) w editable poly jak amsz zaznaczone edge pod chamferami itp 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
3d_operator Napisano 1 Marzec 2010 Autor Share Napisano 1 Marzec 2010 to już jest coś, dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rly Napisano 1 Marzec 2010 Share Napisano 1 Marzec 2010 Najlatwiej chyba to zrobic pluginem Glue. http://www.itoosoft.com/english/menu.php?id=glue Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wray Napisano 1 Marzec 2010 Share Napisano 1 Marzec 2010 Tak ale wtedy linia będzie łamana od wierzchołka do wierzchołka a ja chcę uzyskać płynne przejścia np. jakbym chciał wymodelować węża na kuli. Nie będzie, jeśli zaznaczysz przyciąganie do Edge lub Face (siatka). Możesz potem zmienić sobie typ wierzchołków na Smooth i linia będzie "wężowata". Podobny efekt możesz uzyskać za pomocą zwykłego Cuta. Tniesz kule w dowolnych miejscach i zmieniasz nowe Edge na Splinea (Create shape from selection). Oczywiście wszystko zależy od tego jak zbudowana jest kula. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi