gonzo71 Napisano 5 Marzec 2010 Napisano 5 Marzec 2010 Czy moze ktos wie jak rozswietlic takie pomieszczenie ta swietlowka? Silnik Mental Ray. Probowalem 2 sposoby: - poprzez mentalray materials i tam daje glare shader i - architektual materials i przez zabawe luminance Nie daje mi to jednak efektu rozswietlenia swietlowka calego pomieszczenia. Jak zwiekszam moc w obydwu przypadkach dostaje niebieskie plamy(kółka) na podlodze i na scianach mimo duzych wartosci fg. Moze to nie jest mozliwe rozswietlenie w ten sposob? Dajcie znac czy walczyliscie kiedys z takim tematem i jakie byly efekty? Ewentualnie jak pozbyc wie tych plam od swietlowki przy mocnym natezeniu swiatla? Pozdrawiam
Grave Napisano 5 Marzec 2010 Napisano 5 Marzec 2010 Rozłóż omniacze (światełka) wzdłuż świetlówek. Pewnie będziesz wiedział o co chodzi, więc się nie rozpisuję ;)
Gość Gosc Napisano 5 Marzec 2010 Napisano 5 Marzec 2010 pobaw sie "logaritmic exposure control" calego obrazu to ci sie wszystko doswietli, dodaj w Render Effects
gonzo71 Napisano 5 Marzec 2010 Autor Napisano 5 Marzec 2010 tj>> chodzi o to ze ma byc mrocznie tylko swiatlo jazeniowe ma rozswietlac pomieszczenie. Niewykluczone, ze sobie poradzilem omni o ksztalcie cylindra wzdluz swietlowki. Niepotrzebnie chyba bawilem sie glow-ami
Grave Napisano 5 Marzec 2010 Napisano 5 Marzec 2010 Tutaj masz na szybkiego zrobione filmiki pokazujące 2 sposoby: http://www.sendspace.com/file/oacp16 Mam nadzieję, że pomoże... Jak napisał tjviking - "logaritmic exposure control" się przydaje... W "simleLights.avi" nie kombinowałem dużo (nawet renderera na mentala nie zmieniałem), natomiast w przykładzie "arch&design.avi" jest oczywiście mental, materiał arch&design, FG, i Exposure Control Pozdro :)
Luqas87 Napisano 5 Marzec 2010 Napisano 5 Marzec 2010 lepiej niż parę omni lightów weź area light przy samej świetlówce.
Turisma Napisano 5 Marzec 2010 Napisano 5 Marzec 2010 a jak takie coś zrobic dla VRAYa ? Zrobiłem też za pomocą omni, ale tak bez wymodelowanej świetlówki 0- po prostu ukryłem omnie w wysuniętej ściance - coś a 'la podwieszany sufit tylko że na ścianie, i chciałem, żeby światło padało na umywalkę itd. zza ukrytej ścianki, ale nadal mam ciemno, ;/ Chodzi mniej więcej o taki efekt:
styczeń Napisano 5 Marzec 2010 Napisano 5 Marzec 2010 Turisma - po co omni że tak spytam? skoro chcesz pod vraya to vray light
Turisma Napisano 5 Marzec 2010 Napisano 5 Marzec 2010 (edytowane) Amator ze mnie ;) No ale to jak to zrobić ? Glowa jakiegoś czy co ? bo nie wiem jakim tropem isć, to mój pierwszy render - kurcze tydzień temu pracę straciłem (chociaż od dawna chciałem ją rzucić ;P żeby miec więcej czasu na pasje) i musze szybko temat MAXa ogarnąć chociaz takie podstawy, żeby pracować u znajomego. To domyślam się, że jakiegoś GLOW'a pewnie (jak we Flashu) trzeba użyć ? Powiedzcie mi jeszcze jedno - muszę modelować szklaną świetlówkę żeby światło inaczej się rozchodziło czy wystarczy surowy Vraylight ? z pewnością jak światło jest w modelu to inaczej się rozchodzi co nie ? :) Dobra - coś zaczyna wychodzić, bez żadnych glowów ;) zrobiłem w przestrzeni między ściankami Vraylight skierowanego w dół (na początku zrobiłem 4 każdy w inną stronę, ale to prześwietliło całe pomieszczenie ;/) ale i tak nic nie było widać, wiec mniejszyłem moc IESów które mam nad umywalką, i teraz pojawił się sam glow taki ładny ;) kwestia dopracowania. Niestety u mnie to taka metoda prób i błędów ;/ a na forum nie moge znaleźć takiego tutka odnośnie oswietlenia, jakie ustawienia np. dla łazienki itd ;) Edytowane 5 Marzec 2010 przez Turisma
styczeń Napisano 5 Marzec 2010 Napisano 5 Marzec 2010 Turisma - o jaki glow Ci chodzi? Takie bajery dodaje się w postprodukcji, nie am sensu większego zabawianie się z takimi pierdołami na surowym renderze, co do świetlówki zrób cylindra i vray light material i będzie git ale to tylko w ekstremalnych przypadkach, w 80% sam vray light starczy. co do Twojego ostatniego akapitu, nie szukaj tutoriali o oświetleniu łazienki, nie ma ustwiaień uniwersalnych, do każdego wnętrza trzeba dopasować nastawy, nie ucz się pod konkretne przypadki tylko odpal manuala do vraya/maxa i naucz się co każdy parametr robi.
Turisma Napisano 6 Marzec 2010 Napisano 6 Marzec 2010 Ok dzięki ;) Generalnie to moje problemu już mi Lukas87 pomógł rozwiązać na gg ;) masz całkowitą rację, nie ma nigdy ustawień uniwersalnych w grafice ;) nie wiem co dziś ze mną jest, że takie głupoty piszę ;) pozdrawiam ;)
lukasjogabonito Napisano 10 Marzec 2010 Napisano 10 Marzec 2010 Sam Vray light wystarczy....Turisma już się przestraszyłem,że to twój render:D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się