Skocz do zawartości

Rozswietlenie pomieszczenia swietlowka/jazeniowka?


Rekomendowane odpowiedzi

Czy moze ktos wie jak rozswietlic takie pomieszczenie ta swietlowka? Silnik Mental Ray.

 

Probowalem 2 sposoby:

 

- poprzez mentalray materials i tam daje glare shader

 

i

 

- architektual materials i przez zabawe luminance

 

Nie daje mi to jednak efektu rozswietlenia swietlowka calego pomieszczenia.

 

Jak zwiekszam moc w obydwu przypadkach dostaje niebieskie plamy(kółka) na podlodze i na scianach mimo duzych wartosci fg.

 

Moze to nie jest mozliwe rozswietlenie w ten sposob?

Dajcie znac czy walczyliscie kiedys z takim tematem i jakie byly efekty?

 

Ewentualnie jak pozbyc wie tych plam od swietlowki przy mocnym natezeniu swiatla?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

pobaw sie "logaritmic exposure control" calego obrazu to ci sie wszystko doswietli,

dodaj w Render Effects

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tj>> chodzi o to ze ma byc mrocznie tylko swiatlo jazeniowe ma rozswietlac pomieszczenie.

 

Niewykluczone, ze sobie poradzilem omni o ksztalcie cylindra wzdluz swietlowki. Niepotrzebnie chyba bawilem sie glow-ami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz na szybkiego zrobione filmiki pokazujące 2 sposoby:

http://www.sendspace.com/file/oacp16

 

Mam nadzieję, że pomoże... Jak napisał tjviking - "logaritmic exposure control" się przydaje... W "simleLights.avi" nie kombinowałem dużo (nawet renderera na mentala nie zmieniałem), natomiast w przykładzie "arch&design.avi" jest oczywiście mental, materiał arch&design, FG, i Exposure Control

Pozdro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak takie coś zrobic dla VRAYa ? Zrobiłem też za pomocą omni, ale tak bez wymodelowanej świetlówki 0- po prostu ukryłem omnie w wysuniętej ściance - coś a 'la podwieszany sufit tylko że na ścianie, i chciałem, żeby światło padało na umywalkę itd. zza ukrytej ścianki, ale nadal mam ciemno, ;/

 

Chodzi mniej więcej o taki efekt:

 

bellalite_row_qrb111.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amator ze mnie ;)

No ale to jak to zrobić ? Glowa jakiegoś czy co ? bo nie wiem jakim tropem isć, to mój pierwszy render - kurcze tydzień temu pracę straciłem (chociaż od dawna chciałem ją rzucić ;P żeby miec więcej czasu na pasje) i musze szybko temat MAXa ogarnąć chociaz takie podstawy, żeby pracować u znajomego.

 

To domyślam się, że jakiegoś GLOW'a pewnie (jak we Flashu) trzeba użyć ?

 

Powiedzcie mi jeszcze jedno - muszę modelować szklaną świetlówkę żeby światło inaczej się rozchodziło czy wystarczy surowy Vraylight ? z pewnością jak światło jest w modelu to inaczej się rozchodzi co nie ? :)

 

Dobra - coś zaczyna wychodzić, bez żadnych glowów ;) zrobiłem w przestrzeni między ściankami Vraylight skierowanego w dół (na początku zrobiłem 4 każdy w inną stronę, ale to prześwietliło całe pomieszczenie ;/) ale i tak nic nie było widać, wiec mniejszyłem moc IESów które mam nad umywalką, i teraz pojawił się sam glow taki ładny ;) kwestia dopracowania.

 

Niestety u mnie to taka metoda prób i błędów ;/ a na forum nie moge znaleźć takiego tutka odnośnie oswietlenia, jakie ustawienia np. dla łazienki itd ;)

Edytowane przez Turisma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turisma - o jaki glow Ci chodzi? Takie bajery dodaje się w postprodukcji, nie am sensu większego zabawianie się z takimi pierdołami na surowym renderze, co do świetlówki zrób cylindra i vray light material i będzie git ale to tylko w ekstremalnych przypadkach, w 80% sam vray light starczy.

 

co do Twojego ostatniego akapitu, nie szukaj tutoriali o oświetleniu łazienki, nie ma ustwiaień uniwersalnych, do każdego wnętrza trzeba dopasować nastawy, nie ucz się pod konkretne przypadki tylko odpal manuala do vraya/maxa i naucz się co każdy parametr robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki ;) Generalnie to moje problemu już mi Lukas87 pomógł rozwiązać na gg ;) masz całkowitą rację, nie ma nigdy ustawień uniwersalnych w grafice ;) nie wiem co dziś ze mną jest, że takie głupoty piszę ;) pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności