Jump to content

Recommended Posts

Posted

Czy moze ktos wie jak rozswietlic takie pomieszczenie ta swietlowka? Silnik Mental Ray.

 

Probowalem 2 sposoby:

 

- poprzez mentalray materials i tam daje glare shader

 

i

 

- architektual materials i przez zabawe luminance

 

Nie daje mi to jednak efektu rozswietlenia swietlowka calego pomieszczenia.

 

Jak zwiekszam moc w obydwu przypadkach dostaje niebieskie plamy(kółka) na podlodze i na scianach mimo duzych wartosci fg.

 

Moze to nie jest mozliwe rozswietlenie w ten sposob?

Dajcie znac czy walczyliscie kiedys z takim tematem i jakie byly efekty?

 

Ewentualnie jak pozbyc wie tych plam od swietlowki przy mocnym natezeniu swiatla?

 

Pozdrawiam

  • Replies 12
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted

Rozłóż omniacze (światełka) wzdłuż świetlówek. Pewnie będziesz wiedział o co chodzi, więc się nie rozpisuję ;)

Posted

pobaw sie "logaritmic exposure control" calego obrazu to ci sie wszystko doswietli,

dodaj w Render Effects

Posted

tj>> chodzi o to ze ma byc mrocznie tylko swiatlo jazeniowe ma rozswietlac pomieszczenie.

 

Niewykluczone, ze sobie poradzilem omni o ksztalcie cylindra wzdluz swietlowki. Niepotrzebnie chyba bawilem sie glow-ami

Posted

Tutaj masz na szybkiego zrobione filmiki pokazujące 2 sposoby:

http://www.sendspace.com/file/oacp16

 

Mam nadzieję, że pomoże... Jak napisał tjviking - "logaritmic exposure control" się przydaje... W "simleLights.avi" nie kombinowałem dużo (nawet renderera na mentala nie zmieniałem), natomiast w przykładzie "arch&design.avi" jest oczywiście mental, materiał arch&design, FG, i Exposure Control

Pozdro :)

Posted

a jak takie coś zrobic dla VRAYa ? Zrobiłem też za pomocą omni, ale tak bez wymodelowanej świetlówki 0- po prostu ukryłem omnie w wysuniętej ściance - coś a 'la podwieszany sufit tylko że na ścianie, i chciałem, żeby światło padało na umywalkę itd. zza ukrytej ścianki, ale nadal mam ciemno, ;/

 

Chodzi mniej więcej o taki efekt:

 

bellalite_row_qrb111.jpg

Posted (edited)

Amator ze mnie ;)

No ale to jak to zrobić ? Glowa jakiegoś czy co ? bo nie wiem jakim tropem isć, to mój pierwszy render - kurcze tydzień temu pracę straciłem (chociaż od dawna chciałem ją rzucić ;P żeby miec więcej czasu na pasje) i musze szybko temat MAXa ogarnąć chociaz takie podstawy, żeby pracować u znajomego.

 

To domyślam się, że jakiegoś GLOW'a pewnie (jak we Flashu) trzeba użyć ?

 

Powiedzcie mi jeszcze jedno - muszę modelować szklaną świetlówkę żeby światło inaczej się rozchodziło czy wystarczy surowy Vraylight ? z pewnością jak światło jest w modelu to inaczej się rozchodzi co nie ? :)

 

Dobra - coś zaczyna wychodzić, bez żadnych glowów ;) zrobiłem w przestrzeni między ściankami Vraylight skierowanego w dół (na początku zrobiłem 4 każdy w inną stronę, ale to prześwietliło całe pomieszczenie ;/) ale i tak nic nie było widać, wiec mniejszyłem moc IESów które mam nad umywalką, i teraz pojawił się sam glow taki ładny ;) kwestia dopracowania.

 

Niestety u mnie to taka metoda prób i błędów ;/ a na forum nie moge znaleźć takiego tutka odnośnie oswietlenia, jakie ustawienia np. dla łazienki itd ;)

Edited by Turisma
Posted

Turisma - o jaki glow Ci chodzi? Takie bajery dodaje się w postprodukcji, nie am sensu większego zabawianie się z takimi pierdołami na surowym renderze, co do świetlówki zrób cylindra i vray light material i będzie git ale to tylko w ekstremalnych przypadkach, w 80% sam vray light starczy.

 

co do Twojego ostatniego akapitu, nie szukaj tutoriali o oświetleniu łazienki, nie ma ustwiaień uniwersalnych, do każdego wnętrza trzeba dopasować nastawy, nie ucz się pod konkretne przypadki tylko odpal manuala do vraya/maxa i naucz się co każdy parametr robi.

Posted

Ok dzięki ;) Generalnie to moje problemu już mi Lukas87 pomógł rozwiązać na gg ;) masz całkowitą rację, nie ma nigdy ustawień uniwersalnych w grafice ;) nie wiem co dziś ze mną jest, że takie głupoty piszę ;) pozdrawiam ;)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy