Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam! Chciałbym zapytać szanowne grono forumowiczów o optymalizację sceny. Nie bardzo wiem, czy to odpowiedni dział, więc proszę admina o ostatecznie przeniesienie wątku. Tak czy inaczej pytam o właśnie optymalizację sceny. Słyszałem, że przyśpiesza czas renderingu i w ogóle same superlatywy. Czy ktoś może mi powiedzieć jak to się robi. Bardzo proszę o wyrozumiałość, bo jak na razie jestem w to kompletnie zielony.

Pozdro

Avik

• Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 2,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

optymalizacja to szerokie stwierdzenie. Zamiast stosowac texture 4000x4000 uzyj 500x500 jesli obiekt jest daleko i ledwo go widac w scenie, zamiast wstawiac do sceny kubek ktory ma 500,000 poligonow, wstaw taki co ma 1000 jesli ma lezec 20m od kamery, i tak nikt nie zauwazy roznicy. Do tego dochodzi dobieranie optymalnych ustawien renderera i swiatel.

W skrocie, im wiecej czasu poswiecisz na ustawianie sceny z glową, tym bardziej ulatwisz prace kompowi pozniej :)

Napisano
  • Autor

Wielkie dzięki za odpowiedź. Mam jeszcze jedno pytanie. W jaki sposób mogę zoptymalizować ( zmniejszyć ) ilość poligonów na obiekcie, jeśli już go utworzyłem, z za dużą ich ilością?

Napisano

Najlepiej to robić ręcznie ale irytuje. Jezeli chodzi o modyfikator to proOptimizer

Napisano

Pytanie bardziej w stronę modelingu (jeśli chodzi o dział)

Przedmówcy dobrze radzą, ale podaj konkrety. Jeżeli robisz powiedzmy zapalniczkę leżącą na stole to co ci da zmniejszenie poligonów?

Żeby nie było niedomówień, pokaż co robisz, a będą konkretne odpowiedzi.

Edit: Nie wiem jaka jest definicja optymalizacji, ale tekstury chyba też chyba wchodzą w grę.

Edit2: A właściwie to się optymalizuje jeszcze modele? Jeśli tak to dział game-art.

Edytowane przez PICsell

Napisano
  • Autor