avik Napisano 8 Marzec 2010 Napisano 8 Marzec 2010 Witam! Chciałbym zapytać szanowne grono forumowiczów o optymalizację sceny. Nie bardzo wiem, czy to odpowiedni dział, więc proszę admina o ostatecznie przeniesienie wątku. Tak czy inaczej pytam o właśnie optymalizację sceny. Słyszałem, że przyśpiesza czas renderingu i w ogóle same superlatywy. Czy ktoś może mi powiedzieć jak to się robi. Bardzo proszę o wyrozumiałość, bo jak na razie jestem w to kompletnie zielony. Pozdro Avik
mirach Napisano 8 Marzec 2010 Napisano 8 Marzec 2010 optymalizacja to szerokie stwierdzenie. Zamiast stosowac texture 4000x4000 uzyj 500x500 jesli obiekt jest daleko i ledwo go widac w scenie, zamiast wstawiac do sceny kubek ktory ma 500,000 poligonow, wstaw taki co ma 1000 jesli ma lezec 20m od kamery, i tak nikt nie zauwazy roznicy. Do tego dochodzi dobieranie optymalnych ustawien renderera i swiatel. W skrocie, im wiecej czasu poswiecisz na ustawianie sceny z glową, tym bardziej ulatwisz prace kompowi pozniej :)
avik Napisano 9 Marzec 2010 Autor Napisano 9 Marzec 2010 Wielkie dzięki za odpowiedź. Mam jeszcze jedno pytanie. W jaki sposób mogę zoptymalizować ( zmniejszyć ) ilość poligonów na obiekcie, jeśli już go utworzyłem, z za dużą ich ilością?
guru Napisano 10 Marzec 2010 Napisano 10 Marzec 2010 Najlepiej to robić ręcznie ale irytuje. Jezeli chodzi o modyfikator to proOptimizer
PICsell Napisano 10 Marzec 2010 Napisano 10 Marzec 2010 (edytowane) Pytanie bardziej w stronę modelingu (jeśli chodzi o dział) Przedmówcy dobrze radzą, ale podaj konkrety. Jeżeli robisz powiedzmy zapalniczkę leżącą na stole to co ci da zmniejszenie poligonów? Żeby nie było niedomówień, pokaż co robisz, a będą konkretne odpowiedzi. Edit: Nie wiem jaka jest definicja optymalizacji, ale tekstury chyba też chyba wchodzą w grę. Edit2: A właściwie to się optymalizuje jeszcze modele? Jeśli tak to dział game-art. Edytowane 10 Marzec 2010 przez PICsell
avik Napisano 10 Marzec 2010 Autor Napisano 10 Marzec 2010 Chodzi mi o wizki exterior małych i większych domków. W najbliższym czasie postaram się zamieścić screeny, bo o rendery to tu właśnie chodzi.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się