Skocz do zawartości

Import z CADa do Blendera


Lucas

Rekomendowane odpowiedzi

Od dłuższego czasu męczę ten problem i narazie czuję, że poległem:/.

Jak poprawnie i w całości zaimportować rysunki z cada do Blendera? Przez dwg nie idzie, przez dxf zazwyczaj się udaje ale najczęściej cały rzut jest totalnie rozsypany (losowe elementy losowo poprzesuwane więc pożytek żaden). Próbowałem nawet manewry z przerzucaniem do Inkscape i zapisu do svg ale też wywalał błąd. Z tego co pamiętam Blender nawet nieźle łyka 3ds ale od pewnej wersji ACADa usunięto możliwość zapisu do 3ds.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Ha, wiedziałem, że starsza wersja AutoCada jeszcze się przyda:). Otóż jest coś takiego jak 3dsout, i nawet udało się wygenerować plik strawny przez Blendera. Niestety chyba nie ma tej wtyczki dla wersji wyższych niż 2008 więc nadal jest trochę lipa bo w pracy akurat nie dysponuję taką wersją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3dsout działa do 2009. Sam zmagam się z tym problemem, tylko u mnie dochodzą jeszcze obiekty z wersji architecture 2010. Jak by ktoś miał pomysł na otrzymanie w sposób full darmowy pliku 3ds.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właściwie nigdy nie mam problemów z dxf. Najpierw zostawiam na rysunku wszystkie najważniejsze elementy, które mi potrzeba. Wypieprzam wymiary, opisy, koty, linie pomocnicze i wszystko inne. Zostawiam tylko najważniejsze rzeczy, a jeśli coś będę musiał sprawdzić, to zawsze mogę otworzyć oryginalny plik w AutoCADzie. W momencie kiedy już mam to, co chcę na rysunku upewniam się, że wszystkie warstwy są widoczne i konsekwentnie rozbijam wszystko (explode). Później przerzucam na warstwę 0 i dla upewnienia uruchamiam purge. Dla 100% pewności kopiuję wynik do nowego pliku żeby mieć jedną warstwę (0) i zapisuję w dxf. W Blenderze używam skrypty imoprtu (Autodesk DXF, nie domyślny DXF) i wszystko hula. To, co zaimportuję do Blendera konwertuję na mesh (zaimportowane elementy są krzywymi) i później łączę w jeden obiekt żeby przypadkiem nic się nie pogubiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh ja mam podobny problem z archicad ----> blender , 3ds generuje błąd a obj zapisuje model jako jedną bryłe i jeden materiał ;'(

 

jakby ktoś mógł pomóc to podeśle te pliki

Nie wiem czy to pomoże i możesz o tym wiedzieć, ale:

Jak importujesz OBJ do blendera w opcjach importu zaznacz Separate objects by OBJ... OBJECTS i powinno siatkę rozdzielić na obiekty.

Jak eksportujesz z blendera OBJ to zaznacz Blender objects as OBJ... OBJECTS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie przypuszczałem, że na max3d.pl istnieje dział "Blender" :D

Jako autor DXF supportu w Blenderze pozwolę sobie na kilka uwag:

 

DXF-importer dołączony do Blendera 2.62 nie potrafi obsłużyć wszystkich struktur kodu DXF.

Na dzień dzisiejszy najwydajniejsze rozwiązanie to użycie DXF-importera w Blender 2.49b.

Pliki z 2.49 są czytane bez problemów w 2.62.

 

 

Ja właściwie nigdy nie mam problemów z dxf. Najpierw zostawiam na rysunku wszystkie najważniejsze elementy, które mi potrzeba. Wypieprzam wymiary, opisy, koty, linie pomocnicze i wszystko inne. Zostawiam tylko najważniejsze rzeczy, a jeśli coś będę musiał sprawdzić, to zawsze mogę otworzyć oryginalny plik w AutoCADzie. W momencie kiedy już mam to, co chcę na rysunku upewniam się, że wszystkie warstwy są widoczne i konsekwentnie rozbijam wszystko (explode). Później przerzucam na warstwę 0 i dla upewnienia uruchamiam purge. Dla 100% pewności kopiuję wynik do nowego pliku żeby mieć jedną warstwę (0) i zapisuję w dxf. W Blenderze używam skrypty imoprtu (Autodesk DXF, nie domyślny DXF) i wszystko hula. To, co zaimportuję do Blendera konwertuję na mesh (zaimportowane elementy są krzywymi) i później łączę w jeden obiekt żeby przypadkiem nic się nie pogubiło.

Mona sobie oszczędzić podobnych procedur poprzez właściwe ustawienie parametrów importera.

Bardzo polecam lekturę instrukcji do programu:

DXF-importer for Blender 2.49

DXF-importer for Blender 2.6

 

 

Obecnie pracuję nad rozszerzeniem możliwości DXF-importera 2.49b o czytanie obiektów REGION i 3DSOLID.

Nowa wersja importera dla 2.62 (oparta na 2.49b) będzie wkrótce gotowa. Będzie on dostępny na bazie indywidualnych licencji (zobacz CADtools project)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Migius, wytłumacz proszę jak działa twój model subskrypcji? Wygląda on bardziej na licencje dla firm.

Ta oferta jest skierowana wyłącznie do osób fizycznych, tzn licencja jest zawsze imienna - wystawiana na konkretną osobę/pracownika, a nie na firmę czy instytucję. Aby korzystać z moich programów wystarczy się zarejestrować. Użytkownicy, którzy biorą udział w subskrypcji, mogą liczyć na dodatkowe skrypty oraz pomoc w razie problemów z instalacją i użytkowaniem. Wysokość stawek jest dowolna - na stronie projektu podałem dla orientacji kilka wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności