Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Od dłuższego czasu męczę ten problem i narazie czuję, że poległem:/.

Jak poprawnie i w całości zaimportować rysunki z cada do Blendera? Przez dwg nie idzie, przez dxf zazwyczaj się udaje ale najczęściej cały rzut jest totalnie rozsypany (losowe elementy losowo poprzesuwane więc pożytek żaden). Próbowałem nawet manewry z przerzucaniem do Inkscape i zapisu do svg ale też wywalał błąd. Z tego co pamiętam Blender nawet nieźle łyka 3ds ale od pewnej wersji ACADa usunięto możliwość zapisu do 3ds.

  • Odpowiedzi 11
  • Wyświetleń 11,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Ha, wiedziałem, że starsza wersja AutoCada jeszcze się przyda:). Otóż jest coś takiego jak 3dsout, i nawet udało się wygenerować plik strawny przez Blendera. Niestety chyba nie ma tej wtyczki dla wersji wyższych niż 2008 więc nadal jest trochę lipa bo w pracy akurat nie dysponuję taką wersją.

Napisano

3dsout działa do 2009. Sam zmagam się z tym problemem, tylko u mnie dochodzą jeszcze obiekty z wersji architecture 2010. Jak by ktoś miał pomysł na otrzymanie w sposób full darmowy pliku 3ds.....

Napisano

heh ja mam podobny problem z archicad ----> blender , 3ds generuje błąd a obj zapisuje model jako jedną bryłe i jeden materiał ;'(

 

jakby ktoś mógł pomóc to podeśle te pliki

Napisano

Ja właściwie nigdy nie mam problemów z dxf. Najpierw zostawiam na rysunku wszystkie najważniejsze elementy, które mi potrzeba. Wypieprzam wymiary, opisy, koty, linie pomocnicze i wszystko inne. Zostawiam tylko najważniejsze rzeczy, a jeśli coś będę musiał sprawdzić, to zawsze mogę otworzyć oryginalny plik w AutoCADzie. W momencie kiedy już mam to, co chcę na rysunku upewniam się, że wszystkie warstwy są widoczne i konsekwentnie rozbijam wszystko (explode). Później przerzucam na warstwę 0 i dla upewnienia uruchamiam purge. Dla 100% pewności kopiuję wynik do nowego pliku żeby mieć jedną warstwę (0) i zapisuję w dxf. W Blenderze używam skrypty imoprtu (Autodesk DXF, nie domyślny DXF) i wszystko hula. To, co zaimportuję do Blendera konwertuję na mesh (zaimportowane elementy są krzywymi) i później łączę w jeden obiekt żeby przypadkiem nic się nie pogubiło.

Napisano
  ledman napisał:
heh ja mam podobny problem z archicad ----> blender , 3ds generuje błąd a obj zapisuje model jako jedną bryłe i jeden materiał ;'(

 

jakby ktoś mógł pomóc to podeśle te pliki

Nie wiem czy to pomoże i możesz o tym wiedzieć, ale:

Jak importujesz OBJ do blendera w opcjach importu zaznacz Separate objects by OBJ... OBJECTS i powinno siatkę rozdzielić na obiekty.

Jak eksportujesz z blendera OBJ to zaznacz Blender objects as OBJ... OBJECTS.

Napisano

Nawet nie przypuszczałem, że na max3d.pl istnieje dział "Blender" :D

Jako autor DXF supportu w Blenderze pozwolę sobie na kilka uwag:

 

DXF-importer dołączony do Blendera 2.62 nie potrafi obsłużyć wszystkich struktur kodu DXF.

Na dzień dzisiejszy najwydajniejsze rozwiązanie to użycie DXF-importera w Blender 2.49b.

Pliki z 2.49 są czytane bez problemów w 2.62.

 

 

  Sandking napisał:
Ja właściwie nigdy nie mam problemów z dxf. Najpierw zostawiam na rysunku wszystkie najważniejsze elementy, które mi potrzeba. Wypieprzam wymiary, opisy, koty, linie pomocnicze i wszystko inne. Zostawiam tylko najważniejsze rzeczy, a jeśli coś będę musiał sprawdzić, to zawsze mogę otworzyć oryginalny plik w AutoCADzie. W momencie kiedy już mam to, co chcę na rysunku upewniam się, że wszystkie warstwy są widoczne i konsekwentnie rozbijam wszystko (explode). Później przerzucam na warstwę 0 i dla upewnienia uruchamiam purge. Dla 100% pewności kopiuję wynik do nowego pliku żeby mieć jedną warstwę (0) i zapisuję w dxf. W Blenderze używam skrypty imoprtu (Autodesk DXF, nie domyślny DXF) i wszystko hula. To, co zaimportuję do Blendera konwertuję na mesh (zaimportowane elementy są krzywymi) i później łączę w jeden obiekt żeby przypadkiem nic się nie pogubiło.

Mona sobie oszczędzić podobnych procedur poprzez właściwe ustawienie parametrów importera.

Bardzo polecam lekturę instrukcji do programu:

DXF-importer for Blender 2.49

DXF-importer for Blender 2.6

 

 

Obecnie pracuję nad rozszerzeniem możliwości DXF-importera 2.49b o czytanie obiektów REGION i 3DSOLID.

Nowa wersja importera dla 2.62 (oparta na 2.49b) będzie wkrótce gotowa. Będzie on dostępny na bazie indywidualnych licencji (zobacz CADtools project)

Napisano

DXF-importer-PE-2.2.3.png

 

Nowy DXF-importer do Blendera 2.65+ jest już gotowy!

 

zapraszam do subskrypcji! ---> LINK

Napisano

Migius, wytłumacz proszę jak działa twój model subskrypcji? Wygląda on bardziej na licencje dla firm.

Napisano
  tibicen napisał:
Migius, wytłumacz proszę jak działa twój model subskrypcji? Wygląda on bardziej na licencje dla firm.

Ta oferta jest skierowana wyłącznie do osób fizycznych, tzn licencja jest zawsze imienna - wystawiana na konkretną osobę/pracownika, a nie na firmę czy instytucję. Aby korzystać z moich programów wystarczy się zarejestrować. Użytkownicy, którzy biorą udział w subskrypcji, mogą liczyć na dodatkowe skrypty oraz pomoc w razie problemów z instalacją i użytkowaniem. Wysokość stawek jest dowolna - na stronie projektu podałem dla orientacji kilka wartości.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności