Kalim150 Napisano 12 Marzec 2010 Napisano 12 Marzec 2010 Witam was serdecznie. Mam mały problem a mianowicie chciałbym stworzyć mały kawałek terenu z nierównościami, górami, wzniesieniami, dolinami, zagłębieniem na wodę itp. Myślałem że zrobienie tego w MAX'ie będzie dobrym rozwiązaniem jednak zastanawiam się czy istnieje modyfikator który przekształca np. plane w podstawę terenu którą można dowolnie modyfikować za pomocą narzędzi z modyfikatora. Wie ktoś może czy w 3Ds istnieje coś takiego?
Kalim150 Napisano 12 Marzec 2010 Autor Napisano 12 Marzec 2010 No to nie rozwiązuje problemu. Bo jeżeli to zrobię to będę miał załóżmy 6 poligonów na których mogę operować pojedynczo. Myślałem raczej o jakiś narzędziach obszarowych.
mirach Napisano 12 Marzec 2010 Napisano 12 Marzec 2010 Troche nie rozumiem twojego problemu. Przeicez editable poly ma calkiem sporo mozliwosci dzialan obszarowych. Od soft selection i niezbyt wydajnego brusha zaczynajac, po poly shift z graphice tools (czy tez polyboosta, zalezy od wersji jakas posiadasz). A jesli nie o to ci chodzi, to jak mowie, nie lapie.
Kalim150 Napisano 14 Marzec 2010 Autor Napisano 14 Marzec 2010 Nie. Rzeczywiście jeżeli nadam plan'owi dość poligonów można go modelować i wygląda on mniej więcej jak zwykły teren (wzniesienia, nierówności, dołki itp), lecz nie o to mi chodziło. Mówiłem raczej o czymś w stylu narzędzi z UDK. Mowa tu o narzędziach do podnoszenia, opuszczania terenu, teksturowaniu go za pomocą pędzla czy czegoś w tym stylu. Jednak po uzyskanych odpowiedziach odniosłem wrażenie , że nie ma takiej opcji (modyfikatora).
mirach Napisano 14 Marzec 2010 Napisano 14 Marzec 2010 Pomijajac teksturowanie ktorego w maxie zwykle nie robie (chociaz z tego co wiem, da sie) to nadal twierdze ze editable poly to wszystko co potrzebujesz zeby podnosic czy opuszczac teren. Jesli szukasz cos wyspecializowanego w terenach to polecam Vue albo terragen.
Grave Napisano 14 Marzec 2010 Napisano 14 Marzec 2010 podnoszenia, opuszczania terenu, teksturowaniu go za pomocą pędzla czy czegoś w tym stylu To wszystko Max potrafi. Jest narzędzie którym możesz "malować" wgłębienia i wypukłości jak w dowolnym programie do sculptingu... Bezpośrednio teksturować pędzlem też można, nawet w starszych wersjach Maxa jak masz do niego choćby PolyBoost
stormwind Napisano 15 Marzec 2010 Napisano 15 Marzec 2010 Zakładka Paint deformation w editable poly powinna zaspokoić Twoją potrzebę prostego modelowania terenu. Jest pędzel, podnosi, opuszcza i relaksuje.
Rekomendowane odpowiedzi