Kalim150 Napisano 12 Marzec 2010 Share Napisano 12 Marzec 2010 Witam was serdecznie. Mam mały problem a mianowicie chciałbym stworzyć mały kawałek terenu z nierównościami, górami, wzniesieniami, dolinami, zagłębieniem na wodę itp. Myślałem że zrobienie tego w MAX'ie będzie dobrym rozwiązaniem jednak zastanawiam się czy istnieje modyfikator który przekształca np. plane w podstawę terenu którą można dowolnie modyfikować za pomocą narzędzi z modyfikatora. Wie ktoś może czy w 3Ds istnieje coś takiego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 12 Marzec 2010 Share Napisano 12 Marzec 2010 zmien plane w Editable Poly ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kalim150 Napisano 12 Marzec 2010 Autor Share Napisano 12 Marzec 2010 No to nie rozwiązuje problemu. Bo jeżeli to zrobię to będę miał załóżmy 6 poligonów na których mogę operować pojedynczo. Myślałem raczej o jakiś narzędziach obszarowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 12 Marzec 2010 Share Napisano 12 Marzec 2010 Troche nie rozumiem twojego problemu. Przeicez editable poly ma calkiem sporo mozliwosci dzialan obszarowych. Od soft selection i niezbyt wydajnego brusha zaczynajac, po poly shift z graphice tools (czy tez polyboosta, zalezy od wersji jakas posiadasz). A jesli nie o to ci chodzi, to jak mowie, nie lapie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 12 Marzec 2010 Share Napisano 12 Marzec 2010 Może chodzi o edit poly modyfikator? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kalim150 Napisano 14 Marzec 2010 Autor Share Napisano 14 Marzec 2010 Nie. Rzeczywiście jeżeli nadam plan'owi dość poligonów można go modelować i wygląda on mniej więcej jak zwykły teren (wzniesienia, nierówności, dołki itp), lecz nie o to mi chodziło. Mówiłem raczej o czymś w stylu narzędzi z UDK. Mowa tu o narzędziach do podnoszenia, opuszczania terenu, teksturowaniu go za pomocą pędzla czy czegoś w tym stylu. Jednak po uzyskanych odpowiedziach odniosłem wrażenie , że nie ma takiej opcji (modyfikatora). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 14 Marzec 2010 Share Napisano 14 Marzec 2010 Pomijajac teksturowanie ktorego w maxie zwykle nie robie (chociaz z tego co wiem, da sie) to nadal twierdze ze editable poly to wszystko co potrzebujesz zeby podnosic czy opuszczac teren. Jesli szukasz cos wyspecializowanego w terenach to polecam Vue albo terragen. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grave Napisano 14 Marzec 2010 Share Napisano 14 Marzec 2010 podnoszenia, opuszczania terenu, teksturowaniu go za pomocą pędzla czy czegoś w tym stylu To wszystko Max potrafi. Jest narzędzie którym możesz "malować" wgłębienia i wypukłości jak w dowolnym programie do sculptingu... Bezpośrednio teksturować pędzlem też można, nawet w starszych wersjach Maxa jak masz do niego choćby PolyBoost Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stormwind Napisano 15 Marzec 2010 Share Napisano 15 Marzec 2010 Zakładka Paint deformation w editable poly powinna zaspokoić Twoją potrzebę prostego modelowania terenu. Jest pędzel, podnosi, opuszcza i relaksuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi