Napisano 12 Marzec 201015 l Witam was serdecznie. Mam mały problem a mianowicie chciałbym stworzyć mały kawałek terenu z nierównościami, górami, wzniesieniami, dolinami, zagłębieniem na wodę itp. Myślałem że zrobienie tego w MAX'ie będzie dobrym rozwiązaniem jednak zastanawiam się czy istnieje modyfikator który przekształca np. plane w podstawę terenu którą można dowolnie modyfikować za pomocą narzędzi z modyfikatora. Wie ktoś może czy w 3Ds istnieje coś takiego?
Napisano 12 Marzec 201015 l Autor No to nie rozwiązuje problemu. Bo jeżeli to zrobię to będę miał załóżmy 6 poligonów na których mogę operować pojedynczo. Myślałem raczej o jakiś narzędziach obszarowych.
Napisano 12 Marzec 201015 l Troche nie rozumiem twojego problemu. Przeicez editable poly ma calkiem sporo mozliwosci dzialan obszarowych. Od soft selection i niezbyt wydajnego brusha zaczynajac, po poly shift z graphice tools (czy tez polyboosta, zalezy od wersji jakas posiadasz). A jesli nie o to ci chodzi, to jak mowie, nie lapie.
Napisano 14 Marzec 201015 l Autor Nie. Rzeczywiście jeżeli nadam plan'owi dość poligonów można go modelować i wygląda on mniej więcej jak zwykły teren (wzniesienia, nierówności, dołki itp), lecz nie o to mi chodziło. Mówiłem raczej o czymś w stylu narzędzi z UDK. Mowa tu o narzędziach do podnoszenia, opuszczania terenu, teksturowaniu go za pomocą pędzla czy czegoś w tym stylu. Jednak po uzyskanych odpowiedziach odniosłem wrażenie , że nie ma takiej opcji (modyfikatora).
Napisano 14 Marzec 201015 l Pomijajac teksturowanie ktorego w maxie zwykle nie robie (chociaz z tego co wiem, da sie) to nadal twierdze ze editable poly to wszystko co potrzebujesz zeby podnosic czy opuszczac teren. Jesli szukasz cos wyspecializowanego w terenach to polecam Vue albo terragen.
Napisano 14 Marzec 201015 l podnoszenia, opuszczania terenu, teksturowaniu go za pomocą pędzla czy czegoś w tym stylu To wszystko Max potrafi. Jest narzędzie którym możesz "malować" wgłębienia i wypukłości jak w dowolnym programie do sculptingu... Bezpośrednio teksturować pędzlem też można, nawet w starszych wersjach Maxa jak masz do niego choćby PolyBoost
Napisano 15 Marzec 201015 l Zakładka Paint deformation w editable poly powinna zaspokoić Twoją potrzebę prostego modelowania terenu. Jest pędzel, podnosi, opuszcza i relaksuje.