rembel Posted March 16, 2010 Share Posted March 16, 2010 Witam i proszę o pomoc jak zrobić model o powierzchni wyglądającej jak by była pokryta piaskiem, lub gęsto zarysowana (podrapana). potrzebuje zrobić taką powierzchnie na modelu, render mnie nie interesuje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
waza Posted March 16, 2010 Share Posted March 16, 2010 To bardzo proste: dzielisz płaszczyznę aby składała się z 10 000 000 vertexów i przesuwasz do góry co drugi albo co trzeci - zależy, jaki efekt chcesz uzyskać. Oczywiście te 10 milionów rzuciłem "na rybkę", bo to zależy od skali obiektu. Może trzeba to pomnożyć przez 10 albo i 100. Życzę przyjemnej pracy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kakaku Posted March 16, 2010 Share Posted March 16, 2010 Dlaczego render Cie nie obchodzi? To finalny produkt, a tak jak powiedział waza trzeba mase poly zeby coś takiego zrobić a w renderze załatwisz jedną tekstura:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
rembel Posted March 17, 2010 Author Share Posted March 17, 2010 dzięki za rade, popróbuje może wyjdzie efekt na którym mi zależy. A render mi nie jest potrzebny, bo model idzie na drukarke 3d i wszystkie szczegóły muszą być wymodelowane, nie ma tak łatwo. Jest przy tym sporo dłubaniny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mafida Posted March 17, 2010 Share Posted March 17, 2010 Zbrush... Pozdr:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
rembel Posted March 18, 2010 Author Share Posted March 18, 2010 znalazłem sposób na zrobienie faktury, pewnie niektórzy go znają, dla pozostałych pokazuje i wyjaśniam. Tworzymy obiekt (plane, sphere ...) co tam kto chce, potem nadajemy mu standardowy materiał i dodajemy mape displacment (wstawiamy bitmape) w zależności co chcemy uzyskać, ja np dałem zdjęcie piasku. Potem w zakładce Modifiers dodajemy modyfikator DISPLACEMENT APPROX a następnie z paska wchodzimy do MODIFIERS -> SURFACES -> DISP MESH (WSM), i wychodzi coś takiego http://img7.imageshack.us/img7/101/struktura.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
waza Posted March 19, 2010 Share Posted March 19, 2010 (edited) Równie dobrze możesz zrobić tak: 1. stwórz kulę. Pamiętaj o skali - jedna kula - jedna ziarnko = 0,25-1 mm). 2. W ustawieniach zejdź w niej do sześciu segmentów - będziesz tworzyć obiekt podobny do plastra miodu. 3. zamień na poli. 4. usuń 7 dolnych vertexów aby została sama góra (7 vertexów) 5. nadaj Connect na Edge tworzące stożek (jeden raz lub dwa razu) i wymodeluj to z grubsza do półkuli 6. skopiuj np. 100 lub 1000 razy (jaką powierzchnię potrzebujesz) tak, by się stykały ze sobą i je atach'uj do jednego obiektu 7. powtórz kopiowanie tak, by uzyskać potrzebną powierzchnię i atach'uj do jednego obiektu 8. z'welduj wierzchołki, które sie nakładają (najlepiej z ustawieniem 0.001) 9. na obiekt nadaj Displace z mapą np. Noise i popracuj nad ustawieniami 10. nadaj Turbo Smooth a uzyskasz taki efekt lub lepszy. W sumie 4 minuty lub krócej, ale czy Ci komputer wytrzyma??? Jak Ci się nie chce robić tego wszystkiego, to chociaż nadaj Turbosmootha na swój obiekt, ale myślę, że efekt bedzie mierny. http://waza3d.republika.pl/_na_forum/Schowek02.jpg Edited March 19, 2010 by waza Link to comment Share on other sites More sharing options...
rembel Posted March 19, 2010 Author Share Posted March 19, 2010 dzięki, może moja "habeta" da rade. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts