Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam i proszę o pomoc jak zrobić model o powierzchni wyglądającej jak by była pokryta piaskiem, lub gęsto zarysowana (podrapana). potrzebuje zrobić taką powierzchnie na modelu, render mnie nie interesuje.

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

To bardzo proste: dzielisz płaszczyznę aby składała się z 10 000 000 vertexów i przesuwasz do góry co drugi albo co trzeci - zależy, jaki efekt chcesz uzyskać. Oczywiście te 10 milionów rzuciłem "na rybkę", bo to zależy od skali obiektu. Może trzeba to pomnożyć przez 10 albo i 100. Życzę przyjemnej pracy.

Gość kakaku
Napisano

Dlaczego render Cie nie obchodzi?

To finalny produkt, a tak jak powiedział waza trzeba mase poly zeby coś takiego zrobić a w renderze załatwisz jedną tekstura:)

Napisano

dzięki za rade, popróbuje może wyjdzie efekt na którym mi zależy. A render mi nie jest potrzebny, bo model idzie na drukarke 3d i wszystkie szczegóły muszą być wymodelowane, nie ma tak łatwo. Jest przy tym sporo dłubaniny.

Napisano

znalazłem sposób na zrobienie faktury, pewnie niektórzy go znają, dla pozostałych pokazuje i wyjaśniam.

 

Tworzymy obiekt (plane, sphere ...) co tam kto chce, potem nadajemy mu standardowy materiał i dodajemy mape displacment (wstawiamy bitmape) w zależności co chcemy uzyskać, ja np dałem zdjęcie piasku. Potem w zakładce Modifiers dodajemy modyfikator DISPLACEMENT APPROX a następnie z paska wchodzimy do MODIFIERS -> SURFACES -> DISP MESH (WSM), i wychodzi coś takiego

 

http://img7.imageshack.us/img7/101/struktura.jpg

Napisano (edytowane)

Równie dobrze możesz zrobić tak:

 

1. stwórz kulę. Pamiętaj o skali - jedna kula - jedna ziarnko = 0,25-1 mm).

2. W ustawieniach zejdź w niej do sześciu segmentów - będziesz tworzyć obiekt podobny do plastra miodu.

3. zamień na poli.

4. usuń 7 dolnych vertexów aby została sama góra (7 vertexów)

5. nadaj Connect na Edge tworzące stożek (jeden raz lub dwa razu) i wymodeluj to z grubsza do półkuli

6. skopiuj np. 100 lub 1000 razy (jaką powierzchnię potrzebujesz) tak, by się stykały ze sobą i je atach'uj do jednego obiektu

7. powtórz kopiowanie tak, by uzyskać potrzebną powierzchnię i atach'uj do jednego obiektu

8. z'welduj wierzchołki, które sie nakładają (najlepiej z ustawieniem 0.001)

9. na obiekt nadaj Displace z mapą np. Noise i popracuj nad ustawieniami

10. nadaj Turbo Smooth a uzyskasz taki efekt lub lepszy.

 

W sumie 4 minuty lub krócej, ale czy Ci komputer wytrzyma???

 

Jak Ci się nie chce robić tego wszystkiego, to chociaż nadaj Turbosmootha na swój obiekt, ale myślę, że efekt bedzie mierny.

 

http://waza3d.republika.pl/_na_forum/Schowek02.jpg

Edytowane przez waza



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności