Skocz do zawartości

Faktura na powierzchni modelu


rembel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i proszę o pomoc jak zrobić model o powierzchni wyglądającej jak by była pokryta piaskiem, lub gęsto zarysowana (podrapana). potrzebuje zrobić taką powierzchnie na modelu, render mnie nie interesuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

To bardzo proste: dzielisz płaszczyznę aby składała się z 10 000 000 vertexów i przesuwasz do góry co drugi albo co trzeci - zależy, jaki efekt chcesz uzyskać. Oczywiście te 10 milionów rzuciłem "na rybkę", bo to zależy od skali obiektu. Może trzeba to pomnożyć przez 10 albo i 100. Życzę przyjemnej pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kakaku

Dlaczego render Cie nie obchodzi?

To finalny produkt, a tak jak powiedział waza trzeba mase poly zeby coś takiego zrobić a w renderze załatwisz jedną tekstura:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za rade, popróbuje może wyjdzie efekt na którym mi zależy. A render mi nie jest potrzebny, bo model idzie na drukarke 3d i wszystkie szczegóły muszą być wymodelowane, nie ma tak łatwo. Jest przy tym sporo dłubaniny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazłem sposób na zrobienie faktury, pewnie niektórzy go znają, dla pozostałych pokazuje i wyjaśniam.

 

Tworzymy obiekt (plane, sphere ...) co tam kto chce, potem nadajemy mu standardowy materiał i dodajemy mape displacment (wstawiamy bitmape) w zależności co chcemy uzyskać, ja np dałem zdjęcie piasku. Potem w zakładce Modifiers dodajemy modyfikator DISPLACEMENT APPROX a następnie z paska wchodzimy do MODIFIERS -> SURFACES -> DISP MESH (WSM), i wychodzi coś takiego

 

http://img7.imageshack.us/img7/101/struktura.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Równie dobrze możesz zrobić tak:

 

1. stwórz kulę. Pamiętaj o skali - jedna kula - jedna ziarnko = 0,25-1 mm).

2. W ustawieniach zejdź w niej do sześciu segmentów - będziesz tworzyć obiekt podobny do plastra miodu.

3. zamień na poli.

4. usuń 7 dolnych vertexów aby została sama góra (7 vertexów)

5. nadaj Connect na Edge tworzące stożek (jeden raz lub dwa razu) i wymodeluj to z grubsza do półkuli

6. skopiuj np. 100 lub 1000 razy (jaką powierzchnię potrzebujesz) tak, by się stykały ze sobą i je atach'uj do jednego obiektu

7. powtórz kopiowanie tak, by uzyskać potrzebną powierzchnię i atach'uj do jednego obiektu

8. z'welduj wierzchołki, które sie nakładają (najlepiej z ustawieniem 0.001)

9. na obiekt nadaj Displace z mapą np. Noise i popracuj nad ustawieniami

10. nadaj Turbo Smooth a uzyskasz taki efekt lub lepszy.

 

W sumie 4 minuty lub krócej, ale czy Ci komputer wytrzyma???

 

Jak Ci się nie chce robić tego wszystkiego, to chociaż nadaj Turbosmootha na swój obiekt, ale myślę, że efekt bedzie mierny.

 

http://waza3d.republika.pl/_na_forum/Schowek02.jpg

Edytowane przez waza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności