Tomasz_87 Napisano 17 Marzec 2010 Napisano 17 Marzec 2010 jak zwiekszyc (bez uzycia subdivide i smooth) i zmniejszyc ilosc polygonow bez uzywania decimate bo on niszczy prymitywy (zmniejsza nie rowno ilosc polygonow). jest jakas mozliwosc w blenderze zmiany ilosci na poszczegolnych osiach (x,y,z)??. wszystkie komercyjne prorgamy maja takie cos, a w blednerze nie moge tego znalezc ;/
Skoti Napisano 17 Marzec 2010 Napisano 17 Marzec 2010 jak zwiekszyc (bez uzycia subdivide i smooth) i zmniejszyc ilosc polygonow bez uzywania decimate bo on niszczy prymitywy (zmniejsza nie rowno ilosc polygonow). jest jakas mozliwosc w blenderze zmiany ilosci na poszczegolnych osiach (x,y,z)??. wszystkie komercyjne prorgamy maja takie cos, a w blednerze nie moge tego znalezc ;/ Modyfikator Subsurf (Subdivide Surface) z algorytmem Catmull-Clark (używanym w popularnej ostatnio tesselacji), i zmieniając jego poziom. Nie znam takiej opcji.
szczuro Napisano 17 Marzec 2010 Napisano 17 Marzec 2010 możesz ręcznie dodawać ctrl+R lub usuwać edge loopy, zaznaczyć i x ->edge loop :) zawsze też można napisać lepsze decimate w pythonie :)
Tomasz_87 Napisano 17 Marzec 2010 Autor Napisano 17 Marzec 2010 (edytowane) no wlasnie ten modyfikator zaokrągla mi np cylinder i cube a ja tego nie chce, chce poprostu zwiekszyc ilsoc polygonow bez zaokrąglania oraz zmniejszyc np na cylindrze bo defaultowo laduje sie z dosc sporą iloscią polygonow ?(no nie jest to az tak duzo no ale za dozo jak do mojego modelu) a mi az tyle nie potrzeba :) mozna jeszcze wejsc do wingsa i tam wziasc jednego prymitywa i ustawic tak ja kchce no ale to troche na około a ja tak nie chce robic, wolal bym zeby mozna bylo to zrobic odrazu w blenderze pokaze na przykladzie majki o co mi chodzi. maja ma takie cos (jak i inne prorgamy komercyjne) ze dodaje wiecej lub zmniejsza ilsoc polygonow bez zaokrąglania prymitywow, chodzi o to na dole po prawej stronie, subdivision height,caps,axis http://www.softporcupine.com/blog/wp-content/uploads/2010/01/step-3-right-click-and-select-vertex.jpg nie moge znalezc takiego czegos w blenderze (o ile to w ogole jest) edit: sprobuje z usowaniem poprzez edge loop, a pisanie w pythonie nei wchodzi w gre, nie znam sie w ogole na pisaniu czego kolwiek w jakim kolwiek języku :D a jelsi tego nie ma w blenderze jak wkomercyjnych prorgamach to blender jest strasznie niedopracowanym prorgamem pod tym wzgledem, dodaja co chwila cos nowego, robia z prorgamu kombajn z mozlwioscia montazu i kompozycji i robi sie prorgam do wszystkeigo czyli do niczego bo rozwiajaj wszystko zeby urozmaicic prorgam i dac mozlwiosc ludizom uzywania prorgamu z duza iloscia rzeczy za darmo jako odpowiednik komercyjnych pakietow a zapominaja o podstawowych rzeczach ktore sa jednak przydatne i potrzebne no ale coz ... Edytowane 17 Marzec 2010 przez Tomasz_87
szczuro Napisano 17 Marzec 2010 Napisano 17 Marzec 2010 (edytowane) sa dwa rodzaje subsurfa jeden zaokrągla(catmull-clark) drugi nie(simple sub), wybiera się w panelu modyfikatora subsurf :) a jak dodajesz prymitywy to masz do wyboru ilość segmentów etc., a w przypadku cylindra jest to nazwane (bardzo logicznie ;) )vertices, a boki cylindra można zagęścić za pomocą ctrl+R i kółko myszy :) nie wiem czy niedopracowany po prostu inny edit:// komercyjne są dopracowane albo i nie, bo im za to płacą :) free software jest dopracowany albo i nie, bo komuś się chciało to napisać ;) wg mnie nie powinno się przenosić myślenia "płacę, to wymagam", na programy free software, bo jak to by brzmiało "nie płacę ,to wymagam"? jak to się mówi darowanemu koniowi nie patrzy się w zęby :) z drugiej strony sądzę, że jeślibyś zaproponował fundacji blendera odpowidnią kasę za napisanie ficzera to jest duże prawdopodobieństwo, że byś go dostał ;) tu jest opisany ciekawy przypadek http://osnews.pl/canon-odmowil-wykonania-sterownika-dla-linuksa/ canon nie chciał napisać sterownika pod linuksa to poprosili programistę, który im to zrobił za 500 euro :) Edytowane 17 Marzec 2010 przez szczuro
dac77 Napisano 17 Marzec 2010 Napisano 17 Marzec 2010 Facetowi chodzi o funkcjonalność w Maya polegającą na historii konstrukcji, przez co można zmienić parametry początkowego obiektu bez niszczenia efektu końcowego. W Blenderze jest to niemożliwe.
Tomasz_87 Napisano 17 Marzec 2010 Autor Napisano 17 Marzec 2010 nie no ja oczywiscie nie nazekam na blendera (mimo ze moze to tak wygladac),poprostu poznaje go i szukam tego o czym pisalem wyzej bo jestem rprzyzwyczajony do komercyjnego prorgamu i ciezko jest mi sie przestawic na blendera mimo ze najnwosza wersja alpha jest naprawde ciekawa i moim zdaniem ma lepszy wyglad niz poprzednie wersje dlatego jest mi latwiej zrobic kolejne podejscie do tego programu :) no ale mimo nowego UI to i tak ciezko jest sie przyzwyczaic do tego prorgamu, no ale probuje bo prorgam jest naprawde interesujacy. najbardziej pododba mi sie w nim symulacja płynow, naprawde ciekawa alternatywa dla realflow i to za darmo z ogromnymi mozliwosciami, to im sie chwali i to bardzo, a gdybym mial troche kaski na zbyciu to bym im pewnie podrzucił w zamian za napisanie kilku rzeczy, chyba ze umial bym sam programowac to wtedy sam bym naskrobal to co chce.
szczuro Napisano 17 Marzec 2010 Napisano 17 Marzec 2010 (edytowane) Facetowi chodzi o funkcjonalność w Maya polegającą na historii konstrukcji, przez co można zmienić parametry początkowego obiektu bez niszczenia efektu końcowego. W Blenderze jest to niemożliwe. nie wiem jak w maya ale w XSI to "bez niszczenia" nie zawsze wygląda tak kolorowo ;) dlatego workflow mam raczej, tak jak jest teraz w blenderowej alphie, dodaje coś lekko zmieniam parametry (na pasku po lewej albo pod F6) lecę dalej i nie wracam, a jak chce wrócić to robie undo :) ps. ja też nie jestem zdania że blender jest the best, często skaczę z modelem między XSI a Blenderem aby wykorzystywać co lepsze narzedzia z jednego i drugiego :) aczkolwiek wiele da sie w nim zrobić i wg mnie należy go przyjąć (bądź nie) z dobrodziejstwem inwentarza ;) Edytowane 17 Marzec 2010 przez szczuro
wesol Napisano 27 Marzec 2010 Napisano 27 Marzec 2010 chce poprostu zwiekszyc ilsoc polygonow bez zaokrąglania oraz zmniejszyc np na cylindrze bo defaultowo laduje sie z dosc sporą iloscią polygonow ? Wydaje mi się ze przekombinowaliście i Tomaszowi chodziło o coś dużo prostszego. http://img687.imageshack.us/img687/2328/blender.jpg zgadłem? :) Prawdopodobnie używasz 2.5. Dostęp do menu pod "T" i na dole masz tą roletę. W blenderze jest tak że tworzysz prymitywa, zmieniasz jego właściwościowy (boki etc.) i później nie ma dostępu do edycji.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się