kru Napisano 24 Marzec 2010 Napisano 24 Marzec 2010 Szukam i szukam i nie moge znaleźć. (choć głowę bym dał, że kiedyś widziałem taki wątek na forum...) Więc jeśli faktycznie tego tu nie ma to moze warto przykleić... Chodzi mi mianowicie o wątek, w którym znajdowałyby się przykłady prawidłowych topologicznie siatek. Wszystko to co można użyć jako referencji w czasie modelowania (lub retopologii) tak żeby później wszystko się ładnie animowało. jak myślicie - dobry pomysł? i tak na dobry początek:
mafida Napisano 24 Marzec 2010 Napisano 24 Marzec 2010 Tu jest cos w tym stylu... http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=34695
kru Napisano 25 Marzec 2010 Autor Napisano 25 Marzec 2010 o wlasnie wlasnie. o ten watek mi chodzilo! dzieki. jednak nie ma tam jednej rzeczy, o ktora chcialbym sie spytac. czy tkos na forum ma moze siatki w ktorych sa zaznaczone miejsca gdzie NALEZY wstawiac trójkąty/pieciokaty. poza zgieciami w lokciach i kolanach... pamietam jak dzis, wypowiedz Gothama ktory mowil, ze wstawia bodaj pieciokaty gdzies w okolicach dolnej wargi dla lepszej animacji... o takie wlasnie przyklady 'wyjatkow' by mi chodzilo (Halo Gotham - zagladasz tu jeszcze czasem na forum?)
Gotham Napisano 25 Marzec 2010 Napisano 25 Marzec 2010 Obecnie nie trzymam się żadnych reguł/zasad, kwestie w stylu "trójkąty na krótkich formach wklęsłych" to dobre narzędzia, które dopasowuje się do danej postaci/elementu. Osobiście doradzam testy :), na ustach czy przy oczach najprzyjemniej się potem pracuje z quadami, a ważną kwestią jest gęstość, im rzadsza siatka tym szybciej da się opracować mimikę, ale zatraca się możliwość osiągnięcia skomplikowanych ostrych kształtów. Więc trzeba to balansować patrząc na wymogi i czas w jakim trzeba się z tym wyrobić. No i testować, w trakcie opracowania mordki 5min przerwy na szybki test ekstremalnego morpha potem się zwraca :). Pozdrawiam,
Gotham Napisano 25 Marzec 2010 Napisano 25 Marzec 2010 Aj, a co do głównej kwestii threadu, to nie jestem pewien czy to dobry pomysł. Dla mnie tak czysto personalnie i tak powstające modele są zdecydowanie zbyt podobne do siebie ;) (większość osób kopiuje raptem parę wzorców cg), więc tworzenie jakiejś wykładniczej siatki by to pewnie jeszcze pogorszyło. Pozdrawiam,
kru Napisano 28 Marzec 2010 Autor Napisano 28 Marzec 2010 Obecnie nie trzymam się żadnych reguł/zasad, kwestie w stylu "trójkąty na krótkich formach wklęsłych" to dobre narzędzia, które dopasowuje się do danej postaci/elementu. Osobiście doradzam testy :), na ustach czy przy oczach najprzyjemniej się potem pracuje z quadami, a ważną kwestią jest gęstość, im rzadsza siatka tym szybciej da się opracować mimikę, ale zatraca się możliwość osiągnięcia skomplikowanych ostrych kształtów. Więc trzeba to balansować patrząc na wymogi i czas w jakim trzeba się z tym wyrobić. No i testować, w trakcie opracowania mordki 5min przerwy na szybki test ekstremalnego morpha potem się zwraca :). Pozdrawiam, no tak testy, testy... doswiadczenie... zywiol... tylko ze w tym przypadku akurat to nie wyjdzie. obecnie pracuje nad algorytmem do retopo. troche cos podobnego do tego: http://www.graphics.rwth-aachen.de/uploads/media/bommes_zimmer_2009_siggraph_01.pdf ale jednak nieco inaczej :) jako ze nie da sie calkowicie wyeliminowac nie-czworokatnych poly w modelu,musze opracowac jakies kryteria, ktore by powodowaly ze te polygony bylyby wstawiane w najbardziej odpowiednie miejsca. jakos nigdy mi nie starczylo pary zeby zrigowac i zanimowac modele ktore sobie dlubalem. dlatego licze na wsparcie (siatki/wskazowki) ludzi z forum ktorzy maja wiecej doswiadczenia w tym zakresie. ;)
Gotham Napisano 2 Kwiecień 2010 Napisano 2 Kwiecień 2010 Wiesz to zdecydowanie zmienia sytuację ;). Tylko że niespecjalnie umiem Ci pomóc, jakbym miał polecać jakieś siatki to pewnie padło by na Petera Syomkę, tylko na wiele by się nie przydały bo o ile dobrze pamiętam używa samych 4rek ;). Również żadne bezwzględne zasady nie przychodzą mi teraz do głowy więc nie pomogę. Cóż... Może jakiś maniak siatek zainteresuje się tematem ;). Pozdrawiam,
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się