Napisano 28 Marzec 201015 l Uczę się z książki "Blender praktyczne projekty" Jarosława Kolmagi. W ksiażce swej pokazuje bardzo przydatny skrypt (Geom Tool). Wsadziłem go sobie i chcę skorzystać z funkcji intersect, lecz zupełnie nie umiem z niej skorzystać, być może z niej korzystam nie wiedząc, że funkcja już się już wykonała a efektu po prostu nie umiem ujrzeć. "Komendy cięcia (intersect:) działają podobnie jak komendy projekcji. Umożliwiają one stworzenie nowych wierzchołków lub cięcie (cut) obiektow w miejscahc gdzie się przenikają. Udostępniono nam możliwość oddziaływania pojedynczą powierzchnią na pewną liczbę krawędzi (face/edges), dwiema krawędziami na sobie nawzajem (edge/edge) oraz kilkoma powierzchniami wzajemnie na siebie (faces)." Nie rozumiem jaki efekt mam ujrzeć.
Napisano 30 Marzec 201015 l Żeby wielce nie spamować jakimiś tematami, że siamto i tamto, to postanowiłem w razie czego swoje prywatne pytanie odprywatniać pisząc je tutaj. Mówię od razu, że jeżeli czegoś nie wiem, to znaczy, że szukałem w internetku i w jego dobrodziejstwach odpowiedzi, której nie znalazłem. No więc, czasem (a raczej zawsze) po chwili nauki w blenderze nie jestem w stanie zaznaczyć dany obiekt, tzn. na początku zabawy z programem przez pare minut mogę, ale po tej chwili mogę operować tylko na jednym jedynym obiekcie.
Napisano 30 Marzec 201015 l Może jesteś w trybie Edit Mode? Pokaż zrzut ekranu, na pewno wina nie leży po stronie programu (chyba że to 2.5).
Napisano 1 Kwiecień 201015 l Rozmawiałem z kilkoma osobami, które się znają trochę na tym o zawsze dochodziliśmy do wniosku, że po prostu środek obiektu mi wylatuje. No więc chcę użyć funkcji transform -> center no i zazwyczaj nie za dużo z tego wychodzi. Czytając książkę doszedłem do takiego momemntu, gdzie trzeba wyciąć koło w jednej ze ścian sześcianu. Jak to zrobić? P.S. Nie, nie nie. Nie jestem w edit mode.
Napisano 2 Kwiecień 201015 l jako tak wyciąć sie chyba nie da ;) można dodać nowe koło wywalić face i połączyć dwie pętle krawędzi przy pomocy F-> skin faces /edge loop można też extrude-> esc -> skalować -> W -> subdivide (albo multi jak chcemy wiecej)-> ctrl+shift+S (to sphere powinna zrobić nam ładne kółko jak) -> X -> faces jeśli w tym by coś nie wychodziło wcisnij shift+przecinek aby zmienic pivot Edytowane 2 Kwiecień 201015 l przez szczuro
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto