Skocz do zawartości

Intersect


Gość Yuri20

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Yuri20

Uczę się z książki "Blender praktyczne projekty" Jarosława Kolmagi. W ksiażce swej pokazuje bardzo przydatny skrypt (Geom Tool). Wsadziłem go sobie i chcę skorzystać z funkcji intersect, lecz zupełnie nie umiem z niej skorzystać, być może z niej korzystam nie wiedząc, że funkcja już się już wykonała a efektu po prostu nie umiem ujrzeć.

"Komendy cięcia (intersect:) działają podobnie jak komendy projekcji. Umożliwiają one stworzenie nowych wierzchołków lub cięcie (cut) obiektow w miejscahc gdzie się przenikają. Udostępniono nam możliwość oddziaływania pojedynczą powierzchnią na pewną liczbę krawędzi (face/edges), dwiema krawędziami na sobie nawzajem (edge/edge) oraz kilkoma powierzchniami wzajemnie na siebie (faces)."

 

Nie rozumiem jaki efekt mam ujrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Gość Yuri20

Żeby wielce nie spamować jakimiś tematami, że siamto i tamto, to postanowiłem w razie czego swoje prywatne pytanie odprywatniać pisząc je tutaj. Mówię od razu, że jeżeli czegoś nie wiem, to znaczy, że szukałem w internetku i w jego dobrodziejstwach odpowiedzi, której nie znalazłem. No więc, czasem (a raczej zawsze) po chwili nauki w blenderze nie jestem w stanie zaznaczyć dany obiekt, tzn. na początku zabawy z programem przez pare minut mogę, ale po tej chwili mogę operować tylko na jednym jedynym obiekcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem z kilkoma osobami, które się znają trochę na tym o zawsze dochodziliśmy do wniosku, że po prostu środek obiektu mi wylatuje. No więc chcę użyć funkcji transform -> center no i zazwyczaj nie za dużo z tego wychodzi. Czytając książkę doszedłem do takiego momemntu, gdzie trzeba wyciąć koło w jednej ze ścian sześcianu. Jak to zrobić?

 

 

P.S. Nie, nie nie. Nie jestem w edit mode.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako tak wyciąć sie chyba nie da ;) można dodać nowe koło wywalić face i połączyć dwie pętle krawędzi przy pomocy F-> skin faces /edge loop

 

można też extrude-> esc -> skalować -> W -> subdivide (albo multi jak chcemy wiecej)-> ctrl+shift+S (to sphere powinna zrobić nam ładne kółko jak) -> X -> faces

jeśli w tym by coś nie wychodziło wcisnij shift+przecinek aby zmienic pivot

Edytowane przez szczuro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności