Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, poruszam ten temat ponieważ nie mam pojęcia, a interesuje mnie jedna kwestia usmiech.gif. A więc, co może wykonywać grafik 3D, na czym zarabiać, w czym się specjalizować ?

 

Grafik 2D może tworzyć layouty for, stron, może tworzyć logotypy i inne elementy identyfikacji wizualnej (wizytówki, ogólnie druk akcydensowy) hmm... digital painting (concept arty) interfejsy graficzne różnych aplikacji (wygląd programu, czy UI gry) i jeszcze troche by się znalazło... Natomiast co może grafik 3D ?

 

Mogę tworzyć:

- modele low poly (czyli modele do gier)

- wizualizacje (np. piękny wieżowiec, który niedługo powstanie oczko.gif, model jakiegoś stworka, etc do reklam)

- animacje (np. do reklam, jadące BMW czy obracający się iPhone oczko.gif)

 

Czy coś jeszcze ? Na czym w 3D można zarabiać ?

Dzięki

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

heh... zasadniczo to tutaj problem stwarza ten podział, który sobie narzuciłeś :)

Możesz być grafikiem 3d i 2d w jednej osobie przecież. Chcesz być grafikiem 3d i robić wizki? Ale może klient poprosi cię o zrobienie layoutu i całego katalogu w którym umieścisz swoje wizki.

Możesz robić logotypy a klient zwróci się do ciebie z prośbą, aby mu zrobić animację tego logotypu z efektami rodem z Transformers.

 

Zajmując się grafiką 3d po prostu otwierasz sobie kolejne drzwi.

 

Na czym w 3D można zarabiać ?

 

na wszystkim za co tylko klient jest w stanie zapłacić :]

Napisano

Nie wykluczam grafiki 2d ;)

W końcu najlepiej zrobić UV teksture samemu pod swoją siatkę :).

Dzięki.

Napisano

Wcale nie najlepiej. Ktoś kto poświęci sie modelowaniu, wcale nie musi zabierać roboty komuś kto super texturuje.

Większość zależy od firmy, w której się pracuje. W większych studiach naturalnym jest podział na modelarzy, texturatorów (!?), animatorów, TD itp...

Napisano
Wcale nie najlepiej. Ktoś kto poświęci sie modelowaniu, wcale nie musi zabierać roboty komuś kto super texturuje.

Większość zależy od firmy, w której się pracuje. W większych studiach naturalnym jest podział na modelarzy, texturatorów (!?), animatorów, TD itp...

 

Mam tego świadomość, miałem na myśli swoje domowe produkcje, będąc samemu sobie szefem ;)

Napisano

a tu już musisz wszystko. Zaprojektować logo, zrobić je w deTrzy, zanimować, oświetlić, wyrenderować, przygotować do druku, do internetu, do telewizji, do kina...

Najlepiej się zarabia na pracy ze stałymi klientami. Jak już wypracujecie sobie pipline produkcji, jak będziesz wiedział ile poprawek ile zmian i ile roboczogodzin poświęcisz na pracę. Dla jednej firmy montaż kilku ujęć robionych po znajomości w niedzielę, bo w poniedziałek prezentacja przed klientem - 1000-2000. Dla drugiej full wypas model telefonu komórkowego - 1500 w dwa tygodnie... Cen stałych nie ma. za każdym razem targujesz się i walczysz.

 

[ceny totalnie z głowy obrazujące różnice między zleceniami i klientami]

Napisano
Twórcy efektów specjalnych(kinowe efekty, ew. reklamowe) znajdą w Polsce pracę?

Jest to duży rynek, czy raczej malutki?

 

To zależy, kogo masz na myśli pisząc "twórca efektów"... ale w porównaniu z wizkami to mały rynek i do tego wyłącznie w kilku dużych miastach. Wydaje się jednak, że to zawód (coś a'la spec vfx) dobrze płatny i deficytowy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności