Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam, poruszam ten temat ponieważ nie mam pojęcia, a interesuje mnie jedna kwestia usmiech.gif. A więc, co może wykonywać grafik 3D, na czym zarabiać, w czym się specjalizować ?

 

Grafik 2D może tworzyć layouty for, stron, może tworzyć logotypy i inne elementy identyfikacji wizualnej (wizytówki, ogólnie druk akcydensowy) hmm... digital painting (concept arty) interfejsy graficzne różnych aplikacji (wygląd programu, czy UI gry) i jeszcze troche by się znalazło... Natomiast co może grafik 3D ?

 

Mogę tworzyć:

- modele low poly (czyli modele do gier)

- wizualizacje (np. piękny wieżowiec, który niedługo powstanie oczko.gif, model jakiegoś stworka, etc do reklam)

- animacje (np. do reklam, jadące BMW czy obracający się iPhone oczko.gif)

 

Czy coś jeszcze ? Na czym w 3D można zarabiać ?

Dzięki

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

heh... zasadniczo to tutaj problem stwarza ten podział, który sobie narzuciłeś :)

Możesz być grafikiem 3d i 2d w jednej osobie przecież. Chcesz być grafikiem 3d i robić wizki? Ale może klient poprosi cię o zrobienie layoutu i całego katalogu w którym umieścisz swoje wizki.

Możesz robić logotypy a klient zwróci się do ciebie z prośbą, aby mu zrobić animację tego logotypu z efektami rodem z Transformers.

 

Zajmując się grafiką 3d po prostu otwierasz sobie kolejne drzwi.

 

Na czym w 3D można zarabiać ?

 

na wszystkim za co tylko klient jest w stanie zapłacić :]

Napisano
  • Autor

Nie wykluczam grafiki 2d ;)

W końcu najlepiej zrobić UV teksture samemu pod swoją siatkę :).

Dzięki.

Napisano

Wcale nie najlepiej. Ktoś kto poświęci sie modelowaniu, wcale nie musi zabierać roboty komuś kto super texturuje.

Większość zależy od firmy, w której się pracuje. W większych studiach naturalnym jest podział na modelarzy, texturatorów (!?), animatorów, TD itp...

Napisano
  • Autor
Wcale nie najlepiej. Ktoś kto poświęci sie modelowaniu, wcale nie musi zabierać roboty komuś kto super texturuje.

Większość zależy od firmy, w której się pracuje. W większych studiach naturalnym jest podział na modelarzy, texturatorów (!?), animatorów, TD itp...

 

Mam tego świadomość, miałem na myśli swoje domowe produkcje, będąc samemu sobie szefem ;)

Napisano

a tu już musisz wszystko. Zaprojektować logo, zrobić je w deTrzy, zanimować, oświetlić, wyrenderować, przygotować do druku, do internetu, do telewizji, do kina...

Najlepiej się zarabia na pracy ze stałymi klientami. Jak już wypracujecie sobie pipline produkcji, jak będziesz wiedział ile poprawek ile zmian i ile roboczogodzin poświęcisz na pracę. Dla jednej firmy montaż kilku ujęć robionych po znajomości w niedzielę, bo w poniedziałek prezentacja przed klientem - 1000-2000. Dla drugiej full wypas model telefonu komórkowego - 1500 w dwa tygodnie... Cen stałych nie ma. za każdym razem targujesz się i walczysz.

 

[ceny totalnie z głowy obrazujące różnice między zleceniami i klientami]

Napisano

Twórcy efektów specjalnych(kinowe efekty, ew. reklamowe) znajdą w Polsce pracę?

Jest to duży rynek, czy raczej malutki?

Napisano
Twórcy efektów specjalnych(kinowe efekty, ew. reklamowe) znajdą w Polsce pracę?

Jest to duży rynek, czy raczej malutki?

 

To zależy, kogo masz na myśli pisząc "twórca efektów"... ale w porównaniu z wizkami to mały rynek i do tego wyłącznie w kilku dużych miastach. Wydaje się jednak, że to zawód (coś a'la spec vfx) dobrze płatny i deficytowy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności