Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Hej.

Czy ktoś na forum umie pisać shadery do mental ray'a ?

Chodzi mi o rozwiazanie dość banalnego problemu - mam dziesiątki tysiecy obiektow ktore podczas roznych transformacji - m.in. skalowania

bedą zmieniac kolor.

Wszystkim nadalem ten sam shader, dziesiatki tysiecy dla kazdego z obiektow osobno zapewne rozlozylyby nawet najlepszy komputer.

Chcialbym wiec sobie zrobic dodatkowa warstwe renderingu na ktorej np obiekty podczas rosniecia zmienialyby kolor z czarnego na bialy (im wiekszy tym bielszy).

Nie mam pomyslu jak zrobic cos takiego (probowalem particli i instancera w polaczeniu z kontrolowaniem skryptem color Per Particle ale dziala to niesamowicie powoli), moze wlasnie wiec taki dodatkowy shader rozwiazalby sprawe. Tylko jak sie za to wziac? ;/

 

No chyba ze ma ktos ciekawszy pomysl ?

 

Z gory dzieki i pozdrawiam!

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Damn - ciężki temat. Jeśli faktycznie masz dziesiątki tysięcy obiektów to może kontroluj skalę jakąś mapą, wszystkie wierzchołki danego obiektu niech będą zmapowane do jednego pixela i wartość tego pixela jednocześnie określa skalę oraz kolor (ostatnio słabo u mnie z dostępem do Maya więc nei mam jak sprawdzić).

To jeden z pomysłów. (eh - w Houdinim takie rzeczy robi się "z palca" ;) )

Napisano
  • Autor
Damn - ciężki temat. Jeśli faktycznie masz dziesiątki tysięcy obiektów to może kontroluj skalę jakąś mapą, wszystkie wierzchołki danego obiektu niech będą zmapowane do jednego pixela i wartość tego pixela jednocześnie określa skalę oraz kolor (ostatnio słabo u mnie z dostępem do Maya więc nei mam jak sprawdzić).

To jeden z pomysłów. (eh - w Houdinim takie rzeczy robi się "z palca" ;) )

 

Ha! tak czuje ze to calkiem trudna sprawa.

Nie zawracalbym Wam glowy jakby bylo latwo heheh.

 

Nie bardzo rozumiem co masz na mysli z kontrolowaniem tego mapą,

chodzi mi o cos takiego jak w zalaczniku - sa sobie obiekty - poki co pelno instancow kulek po ktorych przejezdza sobie kilka innych obiektow powodujacych ze sobie proceduralnie rosną w przypadkowy sposob.

Oczywiscie cala akcja odbywa sie podczas przejazdu kamery po tym wszystkim.

Sek w tym ze przy takim rosnieciu musza tez wybiorczo zmieniac barwe.

Wiec przydaloby sie wygenerowac dla kazdej klatki z aktywnej kamery cos w rodzaju szarobialej mapki (cos jak mapa glebokosci) pokazujacej na jakim etapie wzrosu juz sa.

 

Jakis custom shader obrazujacy zadany atrybut obiektu ( w tym przypadku skale ) zalatwilby sprawe ale nie mam pomyslu jak sie za to wziac.

A jak zwykle klientowi spieszy sie bardzo heheh ;]

 

Pozdrawiam

Napisano

ok a gdyby tak zrobić planar mapping na jednej kulce (przed duplikowaniem jej tysiące razy) i spiąć jakoś tą projekcję ze skalą (driven key albo cokolwiek)? Nie spodziewałbym się żeby to rozwiązanie było jakieś mega szybkie neistety

Napisano

Nie wiem, jak sobie mental radzi z node'ami w Hypeshade, ale może tam jakoś dałbyś rade to zrobić. Z transofrmNode wziąc parametr skali i wrzucić do go inputColor shadera.

Napisano
  • Autor
Nie wiem, jak sobie mental radzi z node'ami w Hypeshade, ale może tam jakoś dałbyś rade to zrobić. Z transofrmNode wziąc parametr skali i wrzucić do go inputColor shadera.

 

Hmm, tylko widzisz. Tych obiektow jest kilkadziesiat tysiecy.

A kazdy rosnie z osobna, wedlug swoich wlasnych zasad.

Chodzi mi o skontruowanie takiego shadera zeby dzialal na wszystkich obiektach naraz i zmienial kolor kazdej kulki z osobna;]

Napisano

Nie wiem czy dobrze zrozumialem, ale moze sprobuj w zupelnie inny sposob..

Wyrenderuj 2 passy jeden z normalnymi kuleczkami a jeden z powiekszajacymi sie i sprobuj wyciagnac je przez difference w postpro i tam pokombinowac z barwa.

Napisano
(eh - w Houdinim takie rzeczy robi się "z palca" ;) )

 

w Mai zrobi to 3delight. Chodzi o to, żeby shader kontrolować atrybutem zapisanym na geometrii. Wydawało mi się, że mental również to potrafi, ale gdzie i jak...?*

 

* - zapewne tam, gdzie zmienia się kolor dla instancji ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności