Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam. Problem do rozwiązania na dziś, to jak np. zrobić smooth na części bryły (nie na całości).

 

Konkretnie chodzi mi TYLKO o boczną ścianę zaznaczoną na obrazku...

 

16365090.jpg

 

 

Jeśli temat był to od razu przepraszam, ale szukałem i nie mogłem znaleźć.

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

w edit poly/mesh w zakładce polygon masz smoothing group. Zaznaczasz wybrane polygony i przypisujesz im grupę.

Napisano
  • Autor

Cholera, jednak mi niewiele to pomogło, bo np. dla turbo smooth, podzielę sobie na grupy, ale tak czy siak wygładzi KAŻDĄ z grup. A teraz mam kłopot, bo wcześniej dałem smooth na bryle, teraz coś z niej wyextrudowałem i chce znowu dać smooth, ale tylko dla elementu wextrudowanego, a nie znowu całości, bo tam gdzie był wcześniej smooth zaczyna się robic po którymś razie strasznie zaje*ana siatka co mi nie specjalnie odpowiada.

 

Próbowałem dać detach na wyextrudowany fragment i zrobiłem osobno smootha, później attach. Ale ale muszę teraz weldować ręcznie vertexy, a jest ich dość sporo.

 

Rozumiecie mój problem? :p

Napisano

w ustawianiach turbo smoth'a zaznacz 'smoothing group'.

 

 

Jeśli dajesz Turbo smotha na ten obiekt co jest wyżej na screenie to nic dziwnego, że siatka jest zepsuta...

Napisano
  • Autor

Wiem co trzeba zaznaczyć żeby smoothing groups działało.

 

Ale my się nadal nie rozumiemy.

 

Nawet jeśli jakieś ściany nie są w żadnej grupie, to Turbo Smooth nadal traktuje je jakby jako 'grupę nie oznaczoną' i one tak czy siak podlegają smoothingowi.

A ja chcę żeby jakaś konkretna grupa polygonów NIE BYŁA SMOOTHOWANA W OGÓLE.

 

Dla pewności zrozumienia wrzucam screeny.

 

clipboard01ll.jpg

 

Zaznaczona ściana jest w grupie, a reszta nie jest w żadnej.

 

 

clipboard02wa.jpg

 

Jak widać WSZYSTKIE ściany zostały zesmoothowane (niezaznaczone zostały tylko potraktowane jako oddzielna grupa - co i tak nie ma znaczenia).

I teraz chodzi mi o to, żeby to co zakreśliłem na czerwono NIE BYŁO SMOOTHOWANE - ma pozostać w kancie.

 

Dzisiaj jestem na zajęciach z MAXa, podpytam prowadzącego, zobaczymy jeszcze co on na to.

 

A co do tej bryły, to wrzuciłem wcześniej screena bez grzebania w siatce :) turbosmooth ładnie mi ją wygładził (siatka jest ładna i regularna), pisząc, że kolejnie smoothowanie robi mi bałagan chodziło mi o to że ta siatka zaczyna się BARDZO zagęszczać przy 3 smoothu (który nie jest mi potrzebny dla całości bryły, tylko dla wyextrudowanego fragmentu).

smooth bryły -> extrude -> smooth bryły - i teraz na tym fragmencie wyextrudowanym jest 1x smooth, a na tym pierwotnym fragmencie 2x smooth. Ale to jest nieważne, skupmy się na tym co napisałem wyżej.

 

 

EDIT:

 

Tutaj zamieszczam jeszcze screena TEGO CO CHCĘ OSIĄGNĄĆ (smooth tylko na jednej ścianie):

 

clipboard01xl.jpg

Edytowane przez mati-bor

Napisano

Zaznacz wszystko daj auto smooth i będzie ok. Jeżeli jakieś wygładzanie przechodzi na ścianki które nie chcesz to możesz zmieniać kąt nachylenia wygładzanych płaszczyzn (tam gdzie pisze 45 przy auto smooth to ten kąt) i tym regulować zakresy wygładzania. Możesz jeszcze zaznaczyć to co chcesz wygładzić i dać Auto smooth a na pewno nie wygładzi ci tego obszaru tak, że przejdzie na inny, który nie chcesz.

Napisano
  • Autor

Dzięki za pomoc.

 

Pan pokazał mi taki numer, że na edit poly nałożył modyfikator edit poly i w tym ostatnim nadał konkretnym polygonom kolejną grupę. I na to wszystko TurboSmooth + Smoothing Groups ofc. i działa idealnie - smoothuje tylko wybrane polygony, a reszta zostaje nietknięta w kancie. Sprytne ;)

Napisano

Wykonałem coś na podobieństwo tego pierwszego modelu przekonwertowałem na editable poly zaznaczyłem poligony które chciałeś wygładzić, następnie kliknąłem okienko obok MSmooth i zaznaczyłem smoothing groups i wyszło zgodnie z celem.

Myślę, że to najprostsze rozwiązanie. Bez nadawania grup poligonom i nakładania modyfikatorów. ;)

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności