mati-bor Napisano 17 Kwiecień 2010 Napisano 17 Kwiecień 2010 Witam. Problem do rozwiązania na dziś, to jak np. zrobić smooth na części bryły (nie na całości). Konkretnie chodzi mi TYLKO o boczną ścianę zaznaczoną na obrazku... Jeśli temat był to od razu przepraszam, ale szukałem i nie mogłem znaleźć. Pozdrawiam.
zgred Napisano 17 Kwiecień 2010 Napisano 17 Kwiecień 2010 w edit poly/mesh w zakładce polygon masz smoothing group. Zaznaczasz wybrane polygony i przypisujesz im grupę.
mati-bor Napisano 18 Kwiecień 2010 Autor Napisano 18 Kwiecień 2010 Cholera, jednak mi niewiele to pomogło, bo np. dla turbo smooth, podzielę sobie na grupy, ale tak czy siak wygładzi KAŻDĄ z grup. A teraz mam kłopot, bo wcześniej dałem smooth na bryle, teraz coś z niej wyextrudowałem i chce znowu dać smooth, ale tylko dla elementu wextrudowanego, a nie znowu całości, bo tam gdzie był wcześniej smooth zaczyna się robic po którymś razie strasznie zaje*ana siatka co mi nie specjalnie odpowiada. Próbowałem dać detach na wyextrudowany fragment i zrobiłem osobno smootha, później attach. Ale ale muszę teraz weldować ręcznie vertexy, a jest ich dość sporo. Rozumiecie mój problem? :p
zgred Napisano 18 Kwiecień 2010 Napisano 18 Kwiecień 2010 w ustawianiach turbo smoth'a zaznacz 'smoothing group'. Jeśli dajesz Turbo smotha na ten obiekt co jest wyżej na screenie to nic dziwnego, że siatka jest zepsuta...
mati-bor Napisano 20 Kwiecień 2010 Autor Napisano 20 Kwiecień 2010 (edytowane) Wiem co trzeba zaznaczyć żeby smoothing groups działało. Ale my się nadal nie rozumiemy. Nawet jeśli jakieś ściany nie są w żadnej grupie, to Turbo Smooth nadal traktuje je jakby jako 'grupę nie oznaczoną' i one tak czy siak podlegają smoothingowi. A ja chcę żeby jakaś konkretna grupa polygonów NIE BYŁA SMOOTHOWANA W OGÓLE. Dla pewności zrozumienia wrzucam screeny. Zaznaczona ściana jest w grupie, a reszta nie jest w żadnej. Jak widać WSZYSTKIE ściany zostały zesmoothowane (niezaznaczone zostały tylko potraktowane jako oddzielna grupa - co i tak nie ma znaczenia). I teraz chodzi mi o to, żeby to co zakreśliłem na czerwono NIE BYŁO SMOOTHOWANE - ma pozostać w kancie. Dzisiaj jestem na zajęciach z MAXa, podpytam prowadzącego, zobaczymy jeszcze co on na to. A co do tej bryły, to wrzuciłem wcześniej screena bez grzebania w siatce :) turbosmooth ładnie mi ją wygładził (siatka jest ładna i regularna), pisząc, że kolejnie smoothowanie robi mi bałagan chodziło mi o to że ta siatka zaczyna się BARDZO zagęszczać przy 3 smoothu (który nie jest mi potrzebny dla całości bryły, tylko dla wyextrudowanego fragmentu). smooth bryły -> extrude -> smooth bryły - i teraz na tym fragmencie wyextrudowanym jest 1x smooth, a na tym pierwotnym fragmencie 2x smooth. Ale to jest nieważne, skupmy się na tym co napisałem wyżej. EDIT: Tutaj zamieszczam jeszcze screena TEGO CO CHCĘ OSIĄGNĄĆ (smooth tylko na jednej ścianie): Edytowane 20 Kwiecień 2010 przez mati-bor
Tores Napisano 20 Kwiecień 2010 Napisano 20 Kwiecień 2010 Zaznacz wszystko daj auto smooth i będzie ok. Jeżeli jakieś wygładzanie przechodzi na ścianki które nie chcesz to możesz zmieniać kąt nachylenia wygładzanych płaszczyzn (tam gdzie pisze 45 przy auto smooth to ten kąt) i tym regulować zakresy wygładzania. Możesz jeszcze zaznaczyć to co chcesz wygładzić i dać Auto smooth a na pewno nie wygładzi ci tego obszaru tak, że przejdzie na inny, który nie chcesz.
mati-bor Napisano 20 Kwiecień 2010 Autor Napisano 20 Kwiecień 2010 Dzięki za pomoc. Pan pokazał mi taki numer, że na edit poly nałożył modyfikator edit poly i w tym ostatnim nadał konkretnym polygonom kolejną grupę. I na to wszystko TurboSmooth + Smoothing Groups ofc. i działa idealnie - smoothuje tylko wybrane polygony, a reszta zostaje nietknięta w kancie. Sprytne ;)
Chaczyk Napisano 20 Kwiecień 2010 Napisano 20 Kwiecień 2010 Wykonałem coś na podobieństwo tego pierwszego modelu przekonwertowałem na editable poly zaznaczyłem poligony które chciałeś wygładzić, następnie kliknąłem okienko obok MSmooth i zaznaczyłem smoothing groups i wyszło zgodnie z celem. Myślę, że to najprostsze rozwiązanie. Bez nadawania grup poligonom i nakładania modyfikatorów. ;)
Wray Napisano 20 Kwiecień 2010 Napisano 20 Kwiecień 2010 W Editable Poly jest jeszcze coś takiego jak "Crease" oraz "Weight" tuż pod opcją Create Shape From Selection. A tak poza tym: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=4384
Rekomendowane odpowiedzi