cucsoniuss Napisano 27 Kwiecień 2010 Napisano 27 Kwiecień 2010 Witam, Mam bryle w cos podobnego do nieregularnego diamentu. Wszystkie sciany robilem w edit poly przesuwajac krawedzie badz wierzcholki. Wiekszosc poligonow ma 4 wiercholki, jednak przez to "reczne" przesuwanie powstale poligony dziela sie na dwa trojkaty...czu jest mozliwosc wyrownania tego jakos autoamtycznie tak aby powstala jedna rowna plaszczyzna? Z gory dzieki za odpowiedz
guru Napisano 27 Kwiecień 2010 Napisano 27 Kwiecień 2010 Jak w poly pracujesz to staraj sie ukladac tak siatke by byly same poligony, zadnych facow -czyli trojkatow. A trojkaty to sam juz musisz wyedytowac usuwajac krawedzie lub edytujac siatke w inny sposob. usuwanie krawedzi i cut wystarczy. Mam nadizeje ze o to chodzi. Jest modyfikator qualifier od 2010 chyba w maxie. Mozesz poczytac ale watpie ze to sprawe zalatwi.
cucsoniuss Napisano 27 Kwiecień 2010 Autor Napisano 27 Kwiecień 2010 Chodzi o cos takiego Uploaded with ImageShack.us Po przesunieciu dwoch werteksow w plane tworzy tworzy mi sie linia (czerwona) wedlug ktorej powinienem przeciac tego planea. Wyrownywanie tego recznie nie wchodzi w gre gdyz nigdy nie bedzie to rowno do konca...uzywam maxa 9. Jest tam jakis sposob na to?
kozioo Napisano 27 Kwiecień 2010 Napisano 27 Kwiecień 2010 Zależy jak bardzo płaszczyzna jest przegięta i jak dużej dokładności potrzebujesz. Czasami wystarczy ustawić odpowiednie grupy wygładzania aby uzyskać złudzenie płaskiej powierzchni. AFAIK nie da się tego wyrównać "fizycznie" z automatu, bo i jak?
cucsoniuss Napisano 27 Kwiecień 2010 Autor Napisano 27 Kwiecień 2010 no tylko ze ja nie chce uzyskac zludzenia. Na podstawie tego bedzie budowany model w realu i powinno byc wszystko odpowiednio zwymiarowane :(
Orangegraphics Napisano 27 Kwiecień 2010 Napisano 27 Kwiecień 2010 w edit poly masz make planar funkcje... o to chodzi? 1
cucsoniuss Napisano 27 Kwiecień 2010 Autor Napisano 27 Kwiecień 2010 tak o to chodzi, wczesniej probowalem ale tylko wyrowanie do x,y,z. Dzieki wielkie!!!
Rekomendowane odpowiedzi