Napisano 2 Maj 201014 l Witam! Chciałbym Wam przedstawić amatorską grę komputerową stworzoną w ubiegłym roku przez grupę pasjonatów. Wielki Mistrz to hobbystycznie rozwijana gra z gatunku fantasy cRPG, której akcja dzieje się w podziemnych labiryntach. Produkcja ta należy do podgatunku zwanego "dungeonem crawlem". Tytułowy bohater, w którego wciela się gracz, trafia do pełnego korytarzy i zakrętów lochu, w którym czeka go Przygoda. Na początku przychodzi mu ratować burmistrza podziemnego miasta Trisval, a później sprawy toczą się bardzo szybko... Podczas eksploracji podziemnego świata gracz może spotkać bohaterów niezależnych i przeprowadzić z nimi dialog. Łącznie postaci w grze jest ponad 60, a każda ma swoje kaprysy, charakterystyczny styl wypowiedzi oraz zadania do powierzenia graczowi. Zleceń do wykonania jest 30 - od łatwych i mniej ważnych do takich, które mają na celu uchronienie świata przed zagładą. Jednak nie wszyscy mieszkańcy lochów są przyjaźnie nastawieni do gracza. W trakcie gry bohater musi stanąć do walki z wrogimi potworami, których pokonać może za pomocą znalezionych w lochach broni białych lub czarów zaklętych w magicznych zwojach i różdżkach. Podczas przygód protagonista zdobywa punkty doświadczenia, które pozwalają rozwinąć jego zdolności bojowe i magiczne, zaś za znalezione złoto gracz może u napotkanych handlarzy kupić przydatne rzeczy ułatwiające przeżycie pod ziemią. Całą rozgrywkę uprzyjemnia oprawa muzyczna i dźwiękowa. Klimat rozgrywki nie jest śmiertelnie poważny - gra czerpie inspiracje kabaretem Monty Pythona, powieściami Terry Pratchetta z cyklu "Świat Dysku" oraz innymi źródłami. W dodatku podczas gry można natknąć się na kilka easter eggów będących nawiązaniem do komercyjnych produkcji oraz innych projektów niekomercyjnych. Pozdrawiamy i zapraszamy do ściągnięcia gry, zespół SystemSzok Pobieralnia: Wielki Mistrz na Windows (.zip) Wielki Mistrz na Windows (.exe) Wielki Mistrz na Linux
Napisano 4 Maj 201014 l witam. Moze cos wiecej na temat technologii...na jakim silniku, jakie wymagania itp?!
Napisano 4 Maj 201014 l @Bruneq W sumie więcej infa znajdziesz tutaj: http://gry.polter.pl/Wielki-Mistrz-wywiad-z-tworcami-gry-c21064 Użyli ogre3d, w sumie to dość popularny silnik, chociaż teraz w "dobie" udk czy unity zdecydowanie zostaje w tyle.
Napisano 5 Maj 201014 l Autor Bruneq napisał: witam. Moze cos wiecej na temat technologii...na jakim silniku, jakie wymagania itp?! Witaj. Za warstwę graficzną odpowiadał wspomniany Ogre3d. Mniemam, że jest to satysfakcjonująca Cię odpowiedź na Twoje pierwsze pytanie - gdybym jednak Cię źle zrozumiał to daj znać, że pytałeś o coś innego niż grafikę. Odnośnie wymagań: minimalnie żeby odpalić grę potrzebujesz 1Ghz/512MB Ramu/32MB grafa. Ale żeby cieszyć się płynną rozgrywką to potrzebne jest odpowiednio więcej - 2Ghz/1GB/64MB powinno wystarczyć. Ja ostatnio odpalałem na netbooku 1.6Ghz/1GB/Intel 945 Express i było spoko, choć w niskiej rozdzielczości.
Napisano 6 Maj 201014 l shadow clones mi się podobało. Zobaczę jak to. Co do Paralaxa taka rada. Technologie sie wykorzystuje tam gdzie jest potrzebna i nigdzie więcej. Byłem świadkiem wielu komicznych wręcz sytuacji gdzie np: na siłę "wyciągało się normale" i lokacja na tym traciła. W waszym przypadku zamiast w paralaxa który jest widoczny prawie na całym ekranie zainwestowałbym w Geometrie levelu. Bo tej jest niewiele. Oświetlenie jest bardzo jednolite i nieciekawe. Troche niebieskiego, pomarańczu, zielonego nadałoby lokacjom ciekawszy klimat. Wielki plus za ukończenie projektu. To się nieczęsto zdarza.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto