Skocz do zawartości

[Modelowanie]Poduszka (cloth)


sebx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ostatnio bawiłem się modyfikatorem cloth i wymyśliłem bardzo łatwy sposób na zrobienie poduszki może komuś sie przyda:) .Jeśli było już coś takiego to usunę.

 

(Ważne aby ustawić rozmiar boxa taki jak na screenie pierwszym,gdy poduszka będzie gotowa na końcu, można łatwo ją przeskalować do rozmiarów rzeczywistych.

Robiłem testy od ilu do ilu poly poducha bedzie w miarę ok,od 20 poly (poduszka jest troszke kanciasta ale po dodaniu smotha jest już ok,->to info dla kogoś komu się nie chce zbyt długo czekać i ma troszkę słabego kompa:-). ) do 50 poly (nie trzeba wygładzać chyba wiadomo dlaczego:-)).

)

1.Tworzymy boxa o wymiarach mniej więcej jak na screenie.

47719323.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

2.Dodajemy modyfikator cloth, wchodzimy w object parameters i ustawiamy Cotton reszta parametrów standardowo jak widać na screenie.

44943975.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

3.Po wykonaniu powyższych czynności klikamy simulate local i po paru sekundach nasz materiał (poduszka) zacznie się formować,opadać,zatrzymujemy symulację kiedy nasza poducha,ps jeszcze połowa poduchy uformuje się coś jak u mnie.

52000851.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

4.Następnym krokiem który musimy wykonać jest dodanie modyfikatora symmetry i ustawiamy jak na screenie. teraz wystarczy tylko złączyć obydwie części poduszki.klikamy na plusik obok symmetry klikamy mirror i łączymy połówki , mamy gotową poduszkę.

43199838.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

5.Można dodać modyfikator smooth jeśli poduszka nie jest zbyt gładka.

6.Przykładowy render:

17321839.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Edytowane przez sebx
  • Like 2
  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 28
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Ciekawe, z pewnością wykorzystam. Później pochwalę się moją, bardziej 'zieloną' (w sensie nowicjuszką) pracą.

 

I moja wersja, musiałem ograniczyć ilość segmentów (strasznie długo 'symulowało'), przez co efekt dużo słabszy niż u Ciebie, ale sam pomysł świetny.

60448193521430480417_thumb.jpg

Edytowane przez Seraphime
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chociaż zauważyłem że można zrobić poduszkę z mniejszą liczba poligonów, np. tak jak ja a potem wygnieść poduszkę modyfikatorem Noise, efekt równie ciekawy, przy raczej mniejszym obciążeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zgadza sie ale to sposób dla słabszych kompów i dużo dłuższy.Dziś robiłem testy od ilu do ilu poly poducha bedzie w miarę ok,od 20 poly (poduszka jest troszke kanciasta ale po dodaniu smotha jest już ok) do 50 poly (nie trzeba wygładzać chyba wiadomo dlaczego:-)).

Dodałem to info do pierwszego posta jak by coś.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że opada(tak właśnie się formuje) w dół pisze w punkcie nr.3, jeśli tylko opada bez żadnych zmian to znaczy że na początku czegoś nie Zrobiłeś, np nie ustawiłeś gęstej siatki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szysia565

Gdy klikniesz na box'a to po lewej stronie w zakładce parameters masz "lengh segs", "width segs" oraz "heigh segs". Tam ustawiasz na ile segmentów podzielona jest Twoja bryła. To taka podstawa chyba..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mam jeszcze inne pytanie - ktoś tutaj poruszył kwestię spadania poduszki gdy dam simulate ? Czy zawsze tak musi być, bo gdy symuluję to później ciężko znaleźć tą poduszkę - muszę strasznie oddalać widok i potem preciągać (o ile natrafię) poduszkę do góry abym miał ją na widoku ....

Mogę oczywiście nacisnąć ctrl+A gdy mam tylko poduszkę ale i tak muszę na nią najechać gdy chcę ją przeciągnąć co już jest nieco trudne - zwłaszcza gdy lata gdzieś w przestworzach :P ...

Jest jakiś sposób aby ustawić poduszkę np. na widoku aby nie latała albo przynajmniej szybko ją przywrócić do poprzedniego miejsca (x,y,z) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mam takie pytanie jeszcze - bo jak dam symmetry to ta poduszka u góry jest obrócona do góry nogami - w jaki sposób ją obrócić - bo gdy biorę "Select and Rotate" i obracam te strzałki "Symmetry" to obraca mi oś symetrii czyli będzie albo poziomo albo pionowo symetria. A mi chodzi żeby była symetria pionowo ale to coś u góry żeby patrzało do środka :P bo poduszki są o tak )(

A później w jaki sposób mam to połączyć te dwie części ...??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W punkcie 4 masz dokładnie opisane, Zaznaczasz mirror i Przesuń w stronę tej drugiej połówki, to że ""ta poduszka u góry jest obrócona do góry nogami"" pewnie nie Zaznaczyłeś opcji flip?

 

82820002.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TheDoom

Moja pierwsza pracka, czyli ta poduszka:

podusia.pngWiem że szału nie ma. Za pierwszym razem miałem taką jak w tutku, ale nie mogłem złączyć połówek. Heh. A to co widzicie, to to co jakoś połączyłem :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi wyszło takie coś ;/ :

poduszki.jpg

 

Mam 2 problemy jak widać, mianowicie poduszka mi się nie zapada tak jak na tutorialu i nie wiem jak dodać background z cieniami tak jak pan powyżej lub jeszcze wyżej. Proszę o pomoc w postach lub na gg: 19506176 dzięki.

 

A takto do tuta nie mam zastrzeżen :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności