sebx Napisano 3 Maj 2010 Share Napisano 3 Maj 2010 (edytowane) Witam ostatnio bawiłem się modyfikatorem cloth i wymyśliłem bardzo łatwy sposób na zrobienie poduszki może komuś sie przyda:) .Jeśli było już coś takiego to usunę. (Ważne aby ustawić rozmiar boxa taki jak na screenie pierwszym,gdy poduszka będzie gotowa na końcu, można łatwo ją przeskalować do rozmiarów rzeczywistych. Robiłem testy od ilu do ilu poly poducha bedzie w miarę ok,od 20 poly (poduszka jest troszke kanciasta ale po dodaniu smotha jest już ok,->to info dla kogoś komu się nie chce zbyt długo czekać i ma troszkę słabego kompa:-). ) do 50 poly (nie trzeba wygładzać chyba wiadomo dlaczego:-)). ) 1.Tworzymy boxa o wymiarach mniej więcej jak na screenie. Uploaded with ImageShack.us 2.Dodajemy modyfikator cloth, wchodzimy w object parameters i ustawiamy Cotton reszta parametrów standardowo jak widać na screenie. Uploaded with ImageShack.us 3.Po wykonaniu powyższych czynności klikamy simulate local i po paru sekundach nasz materiał (poduszka) zacznie się formować,opadać,zatrzymujemy symulację kiedy nasza poducha,ps jeszcze połowa poduchy uformuje się coś jak u mnie. Uploaded with ImageShack.us 4.Następnym krokiem który musimy wykonać jest dodanie modyfikatora symmetry i ustawiamy jak na screenie. teraz wystarczy tylko złączyć obydwie części poduszki.klikamy na plusik obok symmetry klikamy mirror i łączymy połówki , mamy gotową poduszkę. Uploaded with ImageShack.us 5.Można dodać modyfikator smooth jeśli poduszka nie jest zbyt gładka. 6.Przykładowy render: Uploaded with ImageShack.us Edytowane 10 Lipiec 2011 przez sebx 2 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdiJager Napisano 3 Maj 2010 Share Napisano 3 Maj 2010 thx, masz tego repa :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebx Napisano 3 Maj 2010 Autor Share Napisano 3 Maj 2010 heh dzięki, lepiej samemu wymodelować niż pobrać z jakiejś strony mam nadzieję że tutek się przyda pozdro 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koton Napisano 3 Maj 2010 Share Napisano 3 Maj 2010 dzięki, fajny tut :) chociaż spore te poduszki u ciebie, heheh wiesz może co odpowiada za ich pofałdowanie? bo moje wyszły podobnie wybrzuszone, ale dużo gładsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebx Napisano 3 Maj 2010 Autor Share Napisano 3 Maj 2010 (edytowane) Dzięki,Ważna jest ilość segmentów(poligonów) widać na pierwszym screenie. Edytowane 4 Maj 2010 przez sebx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koton Napisano 3 Maj 2010 Share Napisano 3 Maj 2010 miałem taką samą, i nie chodzi o to że te rowki były większe, przez co gładsze, tylko nie było aż tak głebokich rowków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebx Napisano 3 Maj 2010 Autor Share Napisano 3 Maj 2010 Wejdź w object parameties,jest tam opcja thickness zmień wartość z 0.2 na 0.1 ,rowki powinny sie pogłębić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seraphime Napisano 3 Maj 2010 Share Napisano 3 Maj 2010 (edytowane) Ciekawe, z pewnością wykorzystam. Później pochwalę się moją, bardziej 'zieloną' (w sensie nowicjuszką) pracą. I moja wersja, musiałem ograniczyć ilość segmentów (strasznie długo 'symulowało'), przez co efekt dużo słabszy niż u Ciebie, ale sam pomysł świetny. Edytowane 3 Maj 2010 przez Seraphime Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebx Napisano 4 Maj 2010 Autor Share Napisano 4 Maj 2010 Jedynym mankamentem mojej poduchy jest właśnie duża ilość poligonów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seraphime Napisano 5 Maj 2010 Share Napisano 5 Maj 2010 Chociaż zauważyłem że można zrobić poduszkę z mniejszą liczba poligonów, np. tak jak ja a potem wygnieść poduszkę modyfikatorem Noise, efekt równie ciekawy, przy raczej mniejszym obciążeniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebx Napisano 5 Maj 2010 Autor Share Napisano 5 Maj 2010 Tak zgadza sie ale to sposób dla słabszych kompów i dużo dłuższy.Dziś robiłem testy od ilu do ilu poly poducha bedzie w miarę ok,od 20 poly (poduszka jest troszke kanciasta ale po dodaniu smotha jest już ok) do 50 poly (nie trzeba wygładzać chyba wiadomo dlaczego:-)). Dodałem to info do pierwszego posta jak by coś. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Victorius55 Napisano 8 Maj 2010 Share Napisano 8 Maj 2010 Jako laik mam mały problem. Otóż jak klikam "Simulate local" obiekt tak jakby gdzieś spada w dół i... tyle :P Co robię źle? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebx Napisano 8 Maj 2010 Autor Share Napisano 8 Maj 2010 To że opada(tak właśnie się formuje) w dół pisze w punkcie nr.3, jeśli tylko opada bez żadnych zmian to znaczy że na początku czegoś nie Zrobiłeś, np nie ustawiłeś gęstej siatki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Victorius55 Napisano 8 Maj 2010 Share Napisano 8 Maj 2010 Faktycznie, siatka jest bardzo malutka. Ok, dzięki- pomogło ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek89k Napisano 16 Maj 2010 Share Napisano 16 Maj 2010 A jak zwiększyć siatkę ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość szysia565 Napisano 16 Maj 2010 Share Napisano 16 Maj 2010 Gdy klikniesz na box'a to po lewej stronie w zakładce parameters masz "lengh segs", "width segs" oraz "heigh segs". Tam ustawiasz na ile segmentów podzielona jest Twoja bryła. To taka podstawa chyba.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daviv Napisano 16 Maj 2010 Share Napisano 16 Maj 2010 Bardzo fajny sposób :) Moje poduszeczki, co prawda wypadają blado przy waszych poduszkach ale i tak jestem z siebie dumny :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek89k Napisano 17 Maj 2010 Share Napisano 17 Maj 2010 A mam jeszcze inne pytanie - ktoś tutaj poruszył kwestię spadania poduszki gdy dam simulate ? Czy zawsze tak musi być, bo gdy symuluję to później ciężko znaleźć tą poduszkę - muszę strasznie oddalać widok i potem preciągać (o ile natrafię) poduszkę do góry abym miał ją na widoku .... Mogę oczywiście nacisnąć ctrl+A gdy mam tylko poduszkę ale i tak muszę na nią najechać gdy chcę ją przeciągnąć co już jest nieco trudne - zwłaszcza gdy lata gdzieś w przestworzach :P ... Jest jakiś sposób aby ustawić poduszkę np. na widoku aby nie latała albo przynajmniej szybko ją przywrócić do poprzedniego miejsca (x,y,z) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daviv Napisano 17 Maj 2010 Share Napisano 17 Maj 2010 z tego co wiem to możesz zaznaczyć ją i wpisać pozycje (x,y,z) na dole masz miejsca do ustawiania pozycji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eddy__ Napisano 17 Maj 2010 Share Napisano 17 Maj 2010 Robię to tak samo tylko, że później warto jeszcze dodać szwy żeby wyglądało lepiej :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek89k Napisano 17 Maj 2010 Share Napisano 17 Maj 2010 A mam takie pytanie jeszcze - bo jak dam symmetry to ta poduszka u góry jest obrócona do góry nogami - w jaki sposób ją obrócić - bo gdy biorę "Select and Rotate" i obracam te strzałki "Symmetry" to obraca mi oś symetrii czyli będzie albo poziomo albo pionowo symetria. A mi chodzi żeby była symetria pionowo ale to coś u góry żeby patrzało do środka :P bo poduszki są o tak )( A później w jaki sposób mam to połączyć te dwie części ...?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daviv Napisano 17 Maj 2010 Share Napisano 17 Maj 2010 najlepiej pobaw się mirrorem ;] jest w symmetry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebx Napisano 17 Maj 2010 Autor Share Napisano 17 Maj 2010 W punkcie 4 masz dokładnie opisane, Zaznaczasz mirror i Przesuń w stronę tej drugiej połówki, to że ""ta poduszka u góry jest obrócona do góry nogami"" pewnie nie Zaznaczyłeś opcji flip? Uploaded with ImageShack.us 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macko5000 Napisano 17 Maj 2010 Share Napisano 17 Maj 2010 Super to jest, wielkie dzięki :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość TheDoom Napisano 22 Lipiec 2010 Share Napisano 22 Lipiec 2010 Moja pierwsza pracka, czyli ta poduszka: Wiem że szału nie ma. Za pierwszym razem miałem taką jak w tutku, ale nie mogłem złączyć połówek. Heh. A to co widzicie, to to co jakoś połączyłem :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
indian Napisano 9 Sierpień 2010 Share Napisano 9 Sierpień 2010 szybki i prosty sposób na poduszki, dzięki :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harem Napisano 5 Październik 2010 Share Napisano 5 Październik 2010 Wielkie dzięki koleś ^^ Super się przydał ten tutek ^^ A o to moje poduszki: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maltazar Napisano 9 Październik 2010 Share Napisano 9 Październik 2010 wielkie dzięki:):) Oto moja poduszka. Jeszcze użyłem modyfikatora Noise Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sevox Napisano 15 Październik 2010 Share Napisano 15 Październik 2010 A mi wyszło takie coś ;/ : Mam 2 problemy jak widać, mianowicie poduszka mi się nie zapada tak jak na tutorialu i nie wiem jak dodać background z cieniami tak jak pan powyżej lub jeszcze wyżej. Proszę o pomoc w postach lub na gg: 19506176 dzięki. A takto do tuta nie mam zastrzeżen :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się